Skocz do zawartości

[Szosa] Pochwal się swoją szosą


kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, pierwsza szosa to chyba H2? jutro się dowiem i udzielę info, wydaje mi się że z topowej, cena była jakaś dziwna, jak opanuje kierowanie tym diabelstwem to będzie ok

Pamiętam jak wsiadłem na swoją szosę. Pierwsze wrażenie, że się połamie, drugie, że nie do opanowania. Po 10km i pierwszej dziurze przypomniałem sobie o Paryż Rubinax i się uspokoiłem. Po kolejnej 100 zżyliśmy się jeśli chodzi o prowadzenie. Teraz prędkości ponad 75km/h nie robią wrażenie, chociaż drift tylnego koła przy 60 podniosł ciśnienie.

 

Ale podoba mi się decyzja, żeby iść na całość przy pierwszej szosie. Żadne gravele, endurance tylko aero :) ja poszedłem od razu w race.

Edytowane przez Jaca911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, wygląda bardzo dobrze. Wczoraj jechałem z kolegą, on na Venge PRO Vias i muszę przyznać, że na swoim TCR wyglądałem jak biedny kuzyn z Etiopii :)

To samo będą czuli ci, co pojadą obok Ciebie. Aby tylko noga na górki starczyła - taki rower zobowiązuje.

Dzięki takiemu podejściu do tematu można wyrwać fajne rowery z geometrią race lub endurance. Znam przypadki gdy prawie nowe rowery race ludzie pod wpływem impulsu zmieniali na "takie same" tylko aero :) Można coś fajnego za tanie pieniądze upolować...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aero poza oczywistymi zaletami (oszczędność watów, polecam filmik GCN na youtube) mają i wady - główna to komfort - pozycja jest bardziej pochylona a do tego jest twardo. Również waga w większości przypadków nie powala (porównując rower aero do nie aero w tej samej cenie). 

Pod górę aero nie pomoże, na prostym będzie szybsze, z górki tak liczą się bardziej umiejętności i psychika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja, kwestia geometrii. A tu moze byc roznie, bez wzgledu, czy to jest aero rama, czy tez nie.

Podobnie z wygoda, tu nie ma regul. Aero rama moze ladnie pracowac lub byc sztywna. Chociaz obecnie kladzie sie spory nacisk aby raczej rama byla wygodna. I nie chodzi mi tu o pozycje, tylko jak rama zachowuje sie podczas jazdy.

Co do wagi, to owszem, sa roznice, porownujac ta sama klase ram aero i nie-aero. Np w przypadku tego samego rozmiaru Cervelo R5 i S5, roznica na samej ramie to ok 250g, widelcu 60-70g. Czy to duzo...?

Aero efekt rowniez dziala jadac pod gore. Nawet w takich okolicznosciach aero bedzie dawalo wiecej, niz lzejsza waga, w przypadku nie-aero roweru.

Oczywiscie jest tu granica, nachylenie powyzej ktorego i predkosc ponizej ktorej, lzej jest lepiej niz aero.

Warto tez pamietac, ze mowimy tu o dosc malych roznicach. Jak rowniez o tym, ze to nasze cialo ma najwieksza powierzchnie w ukladzie kolarz-rower. I tu przede wszystkim nalezy (jak komus zalezy) szukac wolnych watów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Aero efekt rowniez dziala jadac pod gore
- może pod krótki, szybki podjazd. Jeśli jedziesz 2-3 km pod 8% z prędkością 15km/h to efektu nie będzie. Większą zaletą w tym wypadku będzie lżejszy rower. 

 

Rower aero projektuje się tak, aby miał co najmniejszy opór - komfort (amortyzowanie karbonu, rozproszanie energii) idzie na dalszy plan. 

 

Tu są ciekawe filmiki odnośnie aero: 

 

i odnośnie kół aero przy podjeździe - 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Jako, że to mój pierwszy post na forum, to i ja dołożę swoje wpisowe :)

Jako, że wyżej rozpoczęto temat Emondowo - ALRowy, to i dołożę swoją piękność: ALR 6, sezon 2018 ... chyba jestem 1szy w PL. W posiadaniu od 3 dni, zrobione ok. 200 km :)

Hej!

 

Zastanawiałem się nad tym rowerkiem, ale chyba wybiorę jednak karbon - SL5 lub SL6. Szybkie pytanie - jak się sprawują te koła? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? Wyglądają jak karbonowe, ale widzę, że obręcze ma metalowe - czy się mylę?

Edytowane przez TommyMasta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Zastanawiałem się nad tym rowerkiem, ale chyba wybiorę jednak karbon - SL5 lub SL6. Szybkie pytanie - jak się sprawują te koła? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? Wyglądają jak karbonowe, ale widzę, że obręcze ma metalowe - czy się mylę?

Model race?

Jeśli będziesz jeździł cały rok przy każdej pogodzie to je sprzedaj jako nowe.

Pracowałem w sklepie Treka w mokrym i deszczowym mieście.

Żywotność obręczy w tych kołach poleciała na pysk w stosunku do poprzedniej wersji. Ślady użycia lub zużycie było powszechne często po mniej niż roku. Do tego bębenek na kiepskim smarze w małej ilości - w warunkach jak wyżej wymaga częstego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Zastanawiałem się nad tym rowerkiem, ale chyba wybiorę jednak karbon - SL5 lub SL6. Szybkie pytanie - jak się sprawują te koła? Możesz coś więcej o nich powiedzieć? Wyglądają jak karbonowe, ale widzę, że obręcze ma metalowe - czy się mylę?

 

Cześć,

Tak, to są koła aluminiowe. Sprawować się sprawują dobrze, kręcą się. Trochę brak mi porównania, bo w poprzedniej szosie miałem co prawda inne, niestożkowe, koła, ale też i lepsze opony. Te, które tutaj są (Bontragery R2 HC), jakby to powiedzieć, d...y nie urywają :) Ale nie robię z tego problemu, bo wiadomo, że opony w kolarkach to sprawa (bardzo) tymczasowa ;) - już mam dobre zamienniki, przełożę przy najbliższej okazji. To, co zaobserwowałem przy stożkach, to większą wrażliwość na boczny wiatr. Osobiście, chyba, na chwilę obecną, wolałbym koła niestożkowe z lepszymi oponami. Ale ja jestem absolutnym amatorem - kręcę sobie dla przyjemności, więc nie jestem miarodajnym źródłem opinii :) No i lepsze opony niedługo założę, więc będę miał i stożki i fajne oponki - wtedy coś popiszę. Na chwilę obecną, poza tymi nieszczęsnymi oponami R2 Bontragera, nie mam, tak naprawdę, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Rowerek to taka czarna petarda, węglowa sztyca podnosi znacząco komfort jazdy, a nowa ultegra chodzi precyzyjnie jak szwajcarski zegarek. Nawet pedały R8000 w porównaniu z tymi, których używałem poprzednio (105 5800) działają lepiej - oprócz odczuwalnie większej powierzchni, IMHO, zaobserwowałem lepszy komfort wpinania i wypinania (no chyba, że te 105, kupione, nota bene na wyprzedaży w Evans Cycles, jakieś "odleżałe" w magazynie były, bo jak się do nich wpinałem, to aż echo po ulicy się roznosiło. Ze trzy gleby zaliczyłem przez tą siłę, z jaką bloki trzymały, mimo redukcji tej siły do minimum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Aktualizacja w mojej szosie, Author dostał nowe ustawienie, siodło do góry i do tyłu, kokpit 3 podkładki w dół, poza tym torebka podsiodłowa Author, pedały szosowe Look, licznik Cateye Strada, mini pompka i dzwonek z Ali, no i wymieniłem koszyki na Meridy co by się kolorystycznie zgadzało  :thumbsup:

 post-191814-0-72761700-1504258091_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Tak, to są koła aluminiowe. Sprawować się sprawują dobrze, kręcą się. Trochę brak mi porównania, bo w poprzedniej szosie miałem co prawda inne, niestożkowe, koła, ale też i lepsze opony. Te, które tutaj są (Bontragery R2 HC), jakby to powiedzieć, d...y nie urywają :) Ale nie robię z tego problemu, bo wiadomo, że opony w kolarkach to sprawa (bardzo) tymczasowa ;) - już mam dobre zamienniki, przełożę przy najbliższej okazji. To, co zaobserwowałem przy stożkach, to większą wrażliwość na boczny wiatr. Osobiście, chyba, na chwilę obecną, wolałbym koła niestożkowe z lepszymi oponami. Ale ja jestem absolutnym amatorem - kręcę sobie dla przyjemności, więc nie jestem miarodajnym źródłem opinii :) No i lepsze opony niedługo założę, więc będę miał i stożki i fajne oponki - wtedy coś popiszę. Na chwilę obecną, poza tymi nieszczęsnymi oponami R2 Bontragera, nie mam, tak naprawdę, absolutnie żadnych zastrzeżeń. Rowerek to taka czarna petarda, węglowa sztyca podnosi znacząco komfort jazdy, a nowa ultegra chodzi precyzyjnie jak szwajcarski zegarek. Nawet pedały R8000 w porównaniu z tymi, których używałem poprzednio (105 5800) działają lepiej - oprócz odczuwalnie większej powierzchni, IMHO, zaobserwowałem lepszy komfort wpinania i wypinania (no chyba, że te 105, kupione, nota bene na wyprzedaży w Evans Cycles, jakieś "odleżałe" w magazynie były, bo jak się do nich wpinałem, to aż echo po ulicy się roznosiło. Ze trzy gleby zaliczyłem przez tą siłę, z jaką bloki trzymały, mimo redukcji tej siły do minimum)

 

Dzięki za szczegółowy opis ;) Ja właśnie szukam Emondy na przyszły rok i bardzo podobają mi się te aluminiowe ramy Treka z serii ALU 300. Miałem ostatnio samą ramę z Emondy ALR w ręce i nie dość, że jest wykonana bardzo estetycznie z niemal niewidocznymi spawami to dodatkowo waży praktycznie tyle co rama karbonowa. Karbonowe jednak podobają mi się jeszcze bardziej(to poszerzenie rury dolnej w kierunku mufy suportowej) więc chyba pójdę w Emondę SL, tylko zastanawiam się jedynie czy na Ultegrze czy 105 ;) Mam Domane na 105 i z osprzętu jestem zadowolony, także może zaczekam aż pokażą modele na rok 2019 i kupię tę z ładniejszym malowaniem :D

 

A co konkretnie masz na myśli odnośnie opon R2? Chodzi o wytrzymałość(częste kapcie) czy opory toczenia? Ja jeżdżę na R3 i jestem w sumie zadowolony, wkładka antyprzebiciowa robi robotę, ale słyszałem że R4 są świetne i naprawdę da się odczuć mniejszy opór toczenia.

 

P.S. Tak poza tym gratuluję zakupu, naprawdę przepiękna maszyna.

Edytowane przez TommyMasta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Aktualizacja w mojej szosie, Author dostał nowe ustawienie, siodło do góry i do tyłu, kokpit 3 podkładki w dół, poza tym torebka podsiodłowa Author, pedały szosowe Look, licznik Cateye Strada, mini pompka i dzwonek z Ali, no i wymieniłem koszyki na Meridy co by się kolorystycznie zgadzało  :thumbsup:

 attachicon.gifIMG_20170831_183810.jpg

Koszyki elite bidony meridy. Kolorystyczni ładnie się prezentuje.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowy opis ;) Ja właśnie szukam Emondy na przyszły rok i bardzo podobają mi się te aluminiowe ramy Treka z serii ALU 300. Miałem ostatnio samą ramę z Emondy ALR w ręce i nie dość, że jest wykonana bardzo estetycznie z niemal niewidocznymi spawami to dodatkowo waży praktycznie tyle co rama karbonowa. Karbonowe jednak podobają mi się jeszcze bardziej(to poszerzenie rury dolnej w kierunku mufy suportowej) więc chyba pójdę w Emondę SL, tylko zastanawiam się jedynie czy na Ultegrze czy 105 ;) Mam Domane na 105 i z osprzętu jestem zadowolony, także może zaczekam aż pokażą modele na rok 2019 i kupię tę z ładniejszym malowaniem :D

 

A co konkretnie masz na myśli odnośnie opon R2? Chodzi o wytrzymałość(częste kapcie) czy opory toczenia? Ja jeżdżę na R3 i jestem w sumie zadowolony, wkładka antyprzebiciowa robi robotę, ale słyszałem że R4 są świetne i naprawdę da się odczuć mniejszy opór toczenia.

 

P.S. Tak poza tym gratuluję zakupu, naprawdę przepiękna maszyna.

 

Cześć,

 

Dzięki za gratulacje :) To już moja druga ALRka - poprzednio jeździłem na 4ce, i to własnie ze względu na te rowery stałem się fanem ram aluminiowych :)

Co do opon - zarówno trwałość, jak i opory toczenia. W starym przeskoczyłem na R3, i - nawet mimo mojej kompletnej amatorszczyzny, wyraźnie odczułem poprawę jakości jazdy (zdecydowanie mniejsze opory). Dla potrzeb 6tki zakupiłem jeszcze przed jej odbiorem parę fajnych Continentali - czekają sobie spokojnie na dogodny moment i wymianę.

Co do 105 vs nowa Ultegra. Jeździłem trochę na 105, i, uważam że nowa Ultegra jest zauważalnie lepsza. To naprawdę zachowuje się jak szwajcarski zegarek :) Więc, jeśli możesz sobie pozwolić, to doradziłbym wskoczenie właśnie w tą nową ultegrę :)  Ja się zastanawiałem nad Domanem - może pomyślę, jak wyjdzie ALR 6 na Ultegrze właśnie .... tylko żona wtedy mnie już zamorduje, rzecz to pewna ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...