Skocz do zawartości

[do 1000zł] Cross i kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Potrzebuję roweru "na gwałt", a jako iż kompletnie się na nich nie znam i do tego nie moge sobie niestety pozwolić na wysokiej klasy sprzęt z powodów finansowych, to zwracam się do was o pomoc.

 
Rowerem będę głownie jeździł bo drodze asfaltowej, a bardzo często lubie też zjechać sobie w bok na teren do jakiegoś lasu itp. Mówiąć "teren" nie mam na myśli ciężkich tras z kamieniami itd, tylko takie w których rower crossowy powienien sobie poradzić. Tak z innej beczki, to przydały by mi się dwa rowery: Mtb i szosowy z tego powodu, że UWIELBIAM jeździć terenowo i UWIELBIAM prędkość :] no ale niestety życie... trzeba z czegoś zrezygnować (na razie). Generalnie napisałem że rower do 1000zł, ale jak by to była kolosalna różnica to moge się wysilić i szaprnąć na rower o te 100, 200zl więcej, ale tylko w wypadku jeżeli naprawdę będzie warto (osobiście wątpie żeby to aż taką róznice robiło, w końcu te rowery z niższej półki raczej z papieru nie są robione :], ale podkreślam ze na rowerach się nie znam, więc poprawcie mnie jeżeli jest inaczej... choć mam nadzieje że nie :D).

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie rodzai rowerów, mianowicie chodzi o różnice pomiędzy rowerem trekkingowym a crossowym, z tego co rozumiem to mimo że oba są hybrydami (czyli w pewnym stopniu są uniwersalne), to trekkingowy bardziej nadaje się w teren, a crossowy do szosy? (nie bijcie :D)
 
Nie napisałem jeszcze czy rower ma być nowy czy nie, więc najlepiej by było gdyby był nowy i tu raczej przy tym będę obstawał, bo używki nie są pewne (bo oczywiście nie chciałbym poźniej na niego znowu dokładać, bo okazał się wadliwy =.=) choć wiem że mogą być lepsze.
 
a no i jeszcze rozmiar... Mam 180cm, i ponad 80kg więc z tego co zrozumiałem rama powinna być 19" a może większa też się nada?  a co do kół to tutaj chciałbym 28".
 
Niżej daje moje propozycje:
 

http://allegro.pl/super-szybki-rower-28-cross-kands-stv-wyprzedaz-i3962959760.html

http://allegro.pl/cross-arkusromet-28-alu-acera-2xham-tarcz-i3965857282.html

http://allegro.pl/28-romet-orkan-m-czarno-szary-21-2014-w-wa-i3929012461.html

http://allegro.pl/rower-28-merida-crossway-5v-2013-najtaniej-wys-0zl-i3985712227.html

http://allegro.pl/hercules-flash-street-w-ladnym-kolorze-model-2013-i3996446952.html

te 3 wydają mi się najbardziej interesujące:

http://www.arkus.sklep.pl/rower-romet-orkan-10-m-2013-p-4907.html?zenid=a307849a47615e2c86119bf488ea1859

http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-full-alivio-i3980046881.html

http://allegro.pl/rower-26-kands-energy-1100-shimano-amor-alu-leczna-i3966427221.html

Napisano

Z tych co podałeś to ten Lazaro http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-full-alivio-i3980046881.html wydaje siębyć najlepszą opcją. Ma pełne alivio i to już jest bardzo ładnie jak na tą kwotę. Amorka z blokadą skoku to będzie raczej ciężko spotkać za te pieniądze, więc nie uważam jego braku za jakiś wielki minus. Jeśli kupujesz nowy rower, to polecam ci jeszcze poczytać o smarowaniu, czyszczeniu, rozpinaniu łańcucha oraz o jeździe na 2 łańcuchy. Do 8 rzędowego napędu najlepsze są connexy, 800, 804 lub 808. Jeśli nie chcesz się bawić w zmienianie i mycie łańcuchów, to ja na Twoim miejscu bym dopłacił chociaż te 50-60zł i zmienił tego shimano na connexa bo się sporo wolniej wyciąga, dzięki czemu napęd się wolniej zużywa oraz przerzutki przez dłuższy czas będą płynnie chodzić.

 

 

 

mianowicie chodzi o różnice pomiędzy rowerem trekkingowym a crossowym

Na moje to trekking raczej jest przeznaczony pod komfort, sakwy, bagażniki, amortyzowane sztyce, spokojniejszą jazdę i długie wyprawy rowerowe, a cross to mtb przerobione tak, by się bardziej nadawało na asfalt kosztem ciężkiego terenu. Te rowery różnią się osprzętem który posiadają oraz często geometrią ramy (na trekkingu pozycja bardziej wyprostowana), w trekkingach często masz gięte kierownice, regulowane mostki, piasty z dynamem i/lub z przerzutką w piaście i grupę deore lx, a w crossach kierownice są prostsze, pozycja bardziej pochylona, siodełka węższe i osprzęt z mtb, często grupa slx.

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

 

Wypatrzyłem jeszcze ten rower http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i3969441874.html   tańsza wersja tego LAZRO ktorego mi poleciłeś, tańszy o 100zl z hakiem, przez co ma raczej gorsze podzespoły, ale czy aż tak bardzo? cenowo to niektóre elementy (np. przerzutka) nie rożnią się od siebie prawie wcale. Może to śmieszne że spieram sie o te marne 100zl różnicy, ale niestety ma to dla mnie teraz znaczenie bo np. przez zaoszczędzenie tych 100zl chciałbym dokupić sobie licznik, jakieś elementy odblaskowe (bo będę też dużo w nocy jeździł) no i ewentualnie jeszcze ten łańcuch o którym mi napisałeś, więc gdybym kupił ten droższy to w sumie wydał bym ok 200zl, a to niezbyt mi odpowiada.

 

Napisałeś ze ten rower z full alivio nie posiada blokady skoku w amortyzatorze, ale na aukcji pisze ze ma regulowaną twardość, chyba że to nie to samo? :D

Napisano

Warto brać droższą wersję Lazaro. 

Chyba że naprawdę Cię teraz nie stać, możesz wymienić napęd na lepszy gdy ten się zużyje.

Nie wiem czy jest sens jeździć na dwa łańcuchy w wypadku tańszych napędów.  

 

Nie, blokada i regulacja twardości to dwie różne rzeczy. 

Napisano

witam serdecznie 

jestem swiezak wiec na wstepie chcialbym sie przywitac,tak wiec jeszcze raz Witam Wszystkich rowero-maniaków  :icon_mrgreen:

od najblizszego sezonu chcialbym (chcielibysmy z zona )ponownie zaczac swoja przygode z rowerem,wiec szukam czegos sensownego...lecz moj budzet to 1000zł /szt  :down:

krotka charakteryst.,wzrost 175cm,waga ok 85kg...wiek Yyyy 30l  :blink:  :002:

zona 165cm ,55kg..wiek 20+...wiecej rozmiarów chyba ie trzeba  :002:

po przeszkaniu forum zastanawiam sie nad crossem,ale nie wykluczam mtb...mysle ze droga w wiekszosci po asfalcie(w tym miasto,do pracy) ale na pewno bededzie to tez lasi inne tego typu trasy,

tak wiec co wybrac?  :wallbash:

mam pare propozycji,

 

http://allegro.pl/szybki-i-lekki-cross-28-kands-energy-stv700-i3998124963.html

 

http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i3969441874.html

 

http://allegro.pl/polski-rower-cross-romet-orkan-shimano-alu-amor-28-i4005863316.html

 

http://allegro.pl/rower-26-kands-energy-1100-shimano-amor-alu-leczna-i4008317958.html

 

dla zony wybrałbym pewnie to samo tylko w wersji women  :icon_wink:

 

ps. mam jeszcze starego górala(nadaje sie z niego rama,kiera i koła) reszta trzeba by bylo zmienic,czy jest to oplacalne i czy w takiej konfig. jak z tego linku podzespoly by byly ok czy lepiej oddac na zlom  :icon_mrgreen:

 

http://allegro.pl/lazaro-evolution-v3-full-alivio-blokada-suntour-m-i3985999722.html

 

:thanks:  za pomoc,kazda sugesttia mile widziana

pozdr

 

Napisano

Dla żony http://allegro.pl/queen-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-alivio-i3986001566.html

Dla Ciebie http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-full-alivio-i3980046881.html zapytaj czy jeszcze mają

 

Wszystkie co podałeś są za nimi daleko z tyłu jeśli chodzi o osprzęt. Naprawdę warto dorzucić te 2 stówki na 2 rowery.

 

Co do górala, to koszt wymiany napędu na acera/alivio (kaseta, korba, suport + łańcuch connex 800) to ok. 350zł z manetkami i przerzutką trochę więcej, decyduj sam. Ja bym wymienił, bo zabawa przy rowerze sprawia mi ogromną frajdę, jeżeli uda mi się zmienić coś na lepsze. Jak nie chcesz się bawić to kup nowy. Nie zapominaj, że do smodzielnej wymiany potrzebujesz narzędzi, które też kosztują.

 

 

Napisano

właśnie nie wiem czy bedzie to oplacalne,rower ma jakies 12lat(kross grand)moga niektore podzespoly nie pasowac??...oprocz napedu,musze zrobic hamulce,przerzutki,kolo jedno do wymiany,pisaty,opony juz w stanie krytycznym,siodlo...tak wiec trzeba sie gleboko zastanowic

ponaddto dawno grzebalem przy rowerze(co innego jak trzeba wymienic 2 rzeczy a nie caly rower...zeby to jakos garlo ) :036:  i nie wiem czy nie zaprowadzilbym do sklepu zeby mi go zrobili,a tam nie maja cen z allegro

tak wiec chyba bedzie ten dla mnie i dla zony

 

http://allegro.pl/mocne-lazaro-evolution-v2-shimano-acera-xct-v-b-m-i3987773936.html

 

lub

 

http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i4011579368.html

 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam
chciałbym rozpocząć przygodę z rowerem, tylko żeby ją rozpocząć muszę go najpierw zdobyć i tu liczę na was, potrzebuje pomocy w wyborze
mam 173cm wzrostu, 70kg wagi. teren po jakim będę się poruszał to praktycznie asfalt trasy 30 km ale oczywiście dłuższe też się zdarzą no i codzienny dojazd do pracy 2 km po dziurach ;)

przeczytałem wiele tematów w internecie ale każdy jest "osobisty", oraz co chwile są jakieś nowe oferty

w wielu tematach polecany był ten rower http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-17-bialy-i4017010528.html

ale znalazłem jeszcze coś takiego http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4017458344

z tego co widzę to praktycznie te same rowery
także liczę na wasze propozycje
myślałem nad używanym ale jak kupić jak człowiek się wcale nie zna :)

 

Napisano
kands zdecydowanie lepszy pod wzgledem ramy...

 

:woot:  :woot:  Kands i Lazaro,(i jeszcze kilka innych) to tak naprawdę te same rowery, z innymi naklejkami. Nawet wyposażeniem się różnią dosłownie minimalnie, lub wcale. :laugh:

(produkowane przez tą samą firmę, tylko sprzedawane przez kogo innego)

Napisano

cienkun

:teehee: sa identyczne czego sie nie da ukryc,ale czy transrower progukuje je wszystkie? watpie,przynajmniej oni twierdza ze nie

zadzw. do bf_bike i zapytaj kto im ramy klepie...lazaro nie widzialem nigdzie indziej niz u nich  :whistling:

Napisano

Transrower wszystkie robi. Różne marki/sprzedawcy po prostu u nich zamawiają, co im trzeba. Kiedyś był tylko Kands i Lazaro, obecnie wylało się pełno innych Spartacusów, Kellerów i dziwactw. Wszystko od Transroweru :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witajcie,

 

poszukuję crossa damki do jazdy po mieście praca - dom. Cross, ponieważ zależy mi na prędkości a nie na wygodzie. Nie są to duże dystanse a na teren mam górala, jednak do miasta jest za ciężki i wolny. Mam 168cm, zależy mi na czymś najlepiej czarnym i z damską ramą. Nie znam się absolutnie, dlatego szukam wsparcia. Chętnie zamknęłabym się w 1000zł, bo jak pisałam - jeżdżę na krótkich dystansach i tylko w sezonie wiosenno-letnim (wczesno jesiennym; )

 

z góry dziękuję za pomoc

pozdrawiam

Basia

Napisano

basia87 ze swojej strony i na pewno wielu z tego forum moge zaproponowac bdb. popularny rower marki lazaro v2,to samo co kands  na ktorym aktualnie jezdze i jestem zadowolony

http://allegro.pl/mocny-cross-lazaro-integral-v2-acera-suntour-lady-i4174993405.html

ewentualnie dolozyc 200zl do http://allegro.pl/2014-queen-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4176269187.html

rozmiar jak i kolor na pewno dostepny.

do 1k to najlepsza oferta

stosunek jakosc/cena-bdb

Napisano

Dzięki pokerman9Znajomy polecał mi Meridę i Krossa, o Lazaro w ogóle nie słyszałam. W go sport upatrzyłam meridę crossway v 5 1200zł  i ciekawa jestem

jak ona ma się jakościowo i cenowo do tego Lazaro na Alivio? Czy kupowanie online z wysyłką wymaga skręcania jakiś elementów? Na jednej z aukcji w opisie była informacja "wstępnie złożony" stąd moje pytanie.

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt828/crossway-5-v-lady-rower-merida.html

Napisano

Kupując Meridę dostałabyś napęd (manetki, przerzutki, korba) o 2-3 klasy gorszy niż w wypadku Lazaro, a resztę osprzętu w najlepszym razie na podobnym poziomie. W tym przedziale cenowym Kands/Lazaro nie opłaca się tylko tym, którzy za wszelką cenę chcą mieć długą gwarancję.

Napisano

do zlozenia zostanie...przednie kolo,siodełko do sztycy,kierownica i dokrecenie mostka,raczej pewne ze  trzeba wyregulowac delikatynie przerzutki i hamulce.nawet w serwisie regulacja przerzutek i hamulcow nie powinna byc droga,widzialem kiedys cennik ale kazdy serwis sie inaczej ceni

z Shiryu zgadzam sie w 100%...ponadtto  ze na sztycy,mostku,kierze jest napisane merida nie oznacza ze nie sa to czesci na poziomie zoom/uno z lazaro/kands

Napisano

Czy do tych elementów będę potrzebowała jakiś specjalnych kluczy czy podstawowe śrubokręty i imbusy dadzą radę? Chciałabym się znać na tym lepiej i w ogóle frajdą byłoby złożenie roweru od podstaw, ale to może w przyszłości, może poradzicie od czego zacząć? Jakiś magazyn? Podręcznik? W takim razie zdecyduję się na lazaro :) Jeszcze się zastanowię nad modelem, jeśli wezmę ten za 1000zł to mogę sobie w przyszłości pozmieniać osprzęt - może to będzie dobry start ;)


I jeszcze pytanie, bo czytałam różne opinie o przednich amortyzatorach, że czasem lepiej bez, bo jak są kiepskiej jakości, to mają wręcz negatywny wpływ - tylko co znaczy kiepskie?

Napisano

Tutaj można zobaczyć, co jest potrzebne i co trzeba umieć:

 

 

Myślę, że łatwiej to pokazać, niż opisać :)

 

Co do amortyzatorów są różne szkoły. Np. Niemcy w ogóle uważają, że amortyzator w rowerze poniżej 800 EUR to śmiertelne pułapka :P W Polsce to zależy na kogo trafisz, większość jednak uważa, że nawet te niskie markowe Suntoury (XCT, XCM) są już wyraźnie lepsze, niż nic. Szczególnie, że w terenie bez nich cierpi trochę przyczepność opon. Ja bym się do nich przyłączył.

 

No i nie jest aż tak źle. Dla przykładu, taki XCM jest jak jest w tym Kandsie za 1100zł był też w terenówce renomowanego niemieckiego CUBE'a mojego sąsiada, którą kosztowała 3 tys PLN :)

 

Jednocześnie jak piszesz, że lubisz jeździć szybko i w terenie to zdecydowanie zachęcałbym do wybrania wyższego modelu - Kands 1300, Lazaro Evolution v3 albo przynajmniej tańszego odpowiednika SCUD Alivio 26.

 

Te rowery są niewiele droższe, a są już zrobione z części, które faktycznie są przeznaczone do szybszej jazdy po np. lesie. Do grup niższych niż Acera to Shimano się nawet na swojej stronie nie przyznaje :)

 

Edycja: A, sorry, spojrzałem na posta założyciela tematu i nie zauważyłem, że to nie ty :) No to kup tego crossa, co chciałaś kupić. Instrukcja montażu pozostaje aktualna :)

Napisano

Dziękuję za dotychczasowe rady, filmik bardzo się przyda :)

 

Możecie polecić jeszcze coś dla kobiety o wzroście 155cm? Głównie do miasta, ewentualnie po parku, rekreacyjnie.

Jeździć będzie raczej sporadycznie i potrzebuje czegoś lekkiego. Typowe miejskie czy górskie są za ciężkie i za wielkie, dlatego myślimy o składaku, ale póki co widziałam tylko Romety.

Napisano

Obawiam się, że będzie ciężki no i kwestia rozmiaru - 17 cali może być za dużo. Chyba wybierzemy się do sklepu żeby pomierzyć rozmiary ram chociaż.

 

A czy ten cross się na początek nada?

 

http://allegro.pl/lazaro-integral-v1-aluminiowa-szybka-crossowa-d-i4174940959.html 

 

Mogłabym później zainwestować w lepszy amortyzator i powoli pozmieniać sprzęt. Może nieekonomiczne na dłuższą, ale na obecną chwilę jest to dla mnie jakieś wyjście i będę mogła się pobawić :D

Napisano

na poczatek nada sie ten: http://allegro.pl/mocny-cross-lazaro-integral-v2-acera-suntour-lady-i4174993405.html  :thumbsup:

lepszy napęd(8 rzędowa kaseta,a nie 7 rzędowy wolnobieg,lepsze klamko-manetki,tylna przerzutka)ośki na szybko zamykacze,a nie na nakrętki,wygodniejsze chwyty ...myślę że jak jeździsz rekreacyjnie to nie będziesz musiała szybko w niego inwestować,chyba,że naprawdę chcesz na siłę coś udoskonalać to się nada każdy  :icon_cool:  :thumbsup:

ps. jeśli się zdecydujesz to poza all...,dają darmowa wysyłkę i jakiś może gratis

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...