Skocz do zawartości

[2000] MTB do dynamicznej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Od jakiegoś czasu przeglądam różne fora, oglądam fimy na YT związane z tematyka rowerów MTB. Im więcej czytam, tym mniej wiem i nie wiem na jaki konkretnie model się zdecydować. Zauważyłem, że im starszy modelowo rower, tym lepszy osprzęt. Nie wiem czym kierować się przy wyborze roweru dla mnie. Chce kupić nową maszyne do  szybkiej i dynamicznej jazdy głównie po lesie, polnych drogach, górkach, korzeniach ... Mój budżet to okolo 2000 zł -+ 200 zł. Mam 184 cm 90 kg.

 

Jaki rower byście mi doradzili. Do tej pory oglądałem sprzęty tylko w internecie.

 

http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Ghost-EBS-COMP-black-grey-red-2013/3403

http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a4

http://www.goride.pl/kross-level-a6-2012-rozmiar-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-74.html

 

Oglądałem też rowery Merida, Kellys, Unibike

 

Proszę o pomoć w dobraniu sprzetu dla mnie. Na co stawiać przedewszytskim przy wyborze nowego roweru, na ramę czy osprzęt?

 

 

Napisano

Na co stawiać przede wszystkim? Ja stawiałbym na ramę(dopasować pod siebie). W następnej kolejności dopiero osprzęt. Każdy ma inne zdanie,a takie jest moje.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Uważam, że to dobry rower dla ciebie i w tej cenie.  Ma dobry osprzęt, lekki wagowo, ma hydrauliki- ma wszystko czego potrzeba.

Napisano

A czy ten Unibike ewentualnie Kross z aukcji allegro, wytrzyma hopki leśne, skoki z krawężnika ? O kross`ie widziałem temat na forum, że potrafią pękać. Ale był to chyba level B.

Napisano

żaden z tych rowerów nie wytrzyma hopek w lesie :) jak już to szukaj starszego rometa mosquito.

hopki na tych rowerach, które tu są wymieniane, to co spowodują co najmniej utratę zębów. :)

Napisano

no to musisz spasować i jeszcze raz to przemyśleć, albo zorientować się jaki rower 29er można kupić za 2k, 

a jaki w tej cenie dostaniemy na kole 26.

Napisano

Dynamicznej jazdy, raczej chodził mi o zwinne pokonywanie zakrętów a nie o prędkość, 29er chyba nie będzie mi w tym pomagało. Jeśli chodzi o hopki, nie miałem na myśli jakiś extremalnych skoków, tylko przeskoki przez korzenie, jakieś zjazdy w lesie :). Ten Unibike ma koło 27.5 wiec myślałem, że będzie optymalnym wyborem.

Napisano

Ja mam kobyłę 17kg na kołach 29 cali, opona przód 2.25, tył 1.75, kosztował 1300 zł z nóżką, jakaś gówniana sprężyna z tyłu, i większych problemów do rozpedzenia do 40km/h nie mam. Po 1 roku regularnej jazdy. Zgadzam się, osprzęt bedzie kalse niższy, ale ja uważam że warto. Poza tym nie wiemy jakie wymagania co do sprzętu ma autor . 3k km to nie dużo, więc na grzyba mu Deore. Myslę, że Alivio wystarczy. Moje zdanie jest takie.

edit: a no to chyba ze tak. No to 27.5 będzie ok. Ze swojej strony nie przesiadłbym się na 26cali. Mimo metra siedemdziesięciupięciu  wzrostu.

Napisano

Dynamicznej jazdy, raczej chodził mi o zwinne pokonywanie zakrętów a nie o prędkość, 29er chyba nie będzie mi w tym pomagało. Jeśli chodzi o hopki, nie miałem na myśli jakiś extremalnych skoków, tylko przeskoki przez korzenie, jakieś zjazdy w lesie :). Ten Unibike ma koło 27.5 wiec myślałem, że będzie optymalnym wyborem.

Ty lancetnic do hopek w lesie i zwinnej jazdy potrzebujesz czegoś takiego

http://allegro.pl/rower-romet-mosquito-1-marzocchi-truvativ-avid-i3972736603.html

 

ale on oczywiście przekracza twój budżet, dlatego musisz szukać wersji 2.0

 

http://www.bikko.pl/rower-gorski-romet-mosquito-2-0-2012.html

 

poszukaj, może znajdą się jeszcze jakieś sztuki w Twoim rozmiarze.

Napisano

@erzurum

 

To mnie sprowadziłeś na ziemie, i nakierowałeś czego ja naprawdę potrzebuję. A potrzebuje roweru enduro. Z takim budżetem co mam to co najwyżej stać mnie na WIGRY 3 ;).

 

Na ten rok będę musiał się zadowolić rowerem do XC, i przygotować kasę na następny sezon. Chodź ten Mosquito 1 jest w moim zasięgu.

Zastanawiam się też czy jak już kupować taki rower, to nie lepiej z amortyzowanym tyłem?

 
Napisano

Z amortyzowany tyłem tak, w niskim budżecie nie. 

To czy rama czy osprzęt są ważniejsze zależy od tego czy nabywany rower jest maksimum możliwości finansowych, bez przewidywanych zmian - w takim przypadku osprzęt i rama są równie ważne. Jeśli rower jest dopiero początkiem, przewidujesz ewentualne "apgrejdy" - wtedy rama jest ważniejsza niż to co do niej przyczepione.

 

 

Jogi109 - słusznie prawisz że powinieneś spasować w tym temacie.

Masa roweru ma coś wspólnego z możliwością rozpędzenia go do np rzeczonej prędkości 40 km/h? Ja nie miałem z tym problemu rowerm dwa kilo cięższym od Twojego na oponach 2.5 cala. Bez problemu dało się i do 55 na płaskim odcinku drogi, słabe nóżki masz... :)

Napisano
  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...