chihuahua500 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Witam, dziewczyna kupiła stary rower miejski. Nie jest to zabytek, ale kilkanaście lat ma. Wyposażony został w 5 biegową przerzutkę w piaście sterowaną plastikową manetką (zdaje się że sachs pentasport 5 ). Rozwiązanie dość archaiczne, sterowane dwoma łańcuszkami wychodzącymi z obu stron piasty. Problem jest taki, że przy pierwszej próbie zmiany biegu czuć było duży opór na manetce. Po kilku zmianach biegu manetka pękła i nie naciąga linki. Podejrzewam, że to przez brud w piaście. Teraz biegi same się zmieniają w czasie jazdy.I tu moje pytanie: czy jest możliwość samodzielnego rozebrania piasty i przeczyszczenia przerzutki ? Czy dam radę to potem poskładać ? Znam się trochę na rowerach, ale takiej piasty osobiście nieco się boję. Może macie jakąś instrukcję jak to zrobić ? Nowy zestaw to 170 zł, więc wolę spróbować naprawić to sam, bardziej już nie popsuję (chyba ;]).Edit:O tego typu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Stycznia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Oczywiście ze jest, jednak jak nie masz żadnego doświadczenia z mechanizmami, nie masz dobrej instrukcji, to dobrze radze zanieś to koło do jakiegoś weterana. tam jest mnóstwo zębatek, sprężynek i takich tam rzeczy, to skomplikowany mechanizm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Jeżeli dobrze się czujesz przy takich precyzyjnych pracach to rozkładaj. Trójki i piątki nie są takie skomplikowane jak chociażby siódemki. Wielu mechaników się tego boi, bo zwyczajnie nie mieli okazji spróbować. Jeżeli nie masz cierpliwości, narzędzi, warunków- zleć do serwisowi (nie każdy serwis bierze się za piasty planetarne). Sugeruje mieć notatnik pod ręką oraz aparat fotograficzny. Ponowny montaż, na podstawie takiej dokumentacji, jest znacznie prostszy. Uważaj też, żeby nie zgubić jakichś części. Konieczna więc dobra organizacja pracy. Po rozebraniu na części niemalże pierwsze, wyczyść wszystko. Sprawdź czy nie nic nie jest zużyte. Nasmaruj, naoliw, skręć. Zwróć uwagę na poprawne ustawienie łożysk, koło ma się poruszać bez oporów, ale też bez dużego luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chihuahua500 Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Pokopałem i znalazłem taki oto poradnik konserwacji tej piasty: http://www.scheunenfun.de/f+s_h5111.htm (po przewinięciu o 1/3 strony). Jest opisany bardzo przejrzyście, niestety jest po niemiecku i nie za bardzo rozumiem końcówkę. Jak prawidłowo ustawić zębatki by wszystko działało (zakładam że obecnie nie działa prawidłowo więc nie będę miał wzoru) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.