pikuas Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Cześć, mam takie pytanie na które nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi. Wpisy dotyczące ustawienia kierunku opon RR dotyczą w zdecydowanej większości poprzednich modeli (tak mi sie wydaje).Moje zwijane Racing Ralphy ze snake skin, zakupione z rowerem z rocznika 2013, mają na boku opisany kierunek w taki sposob jak na dołączonym zdjęciu. Jakoś przez nieuwagę zdejmując opony nie zauważyłem jak były fabrycznie założone. Potem szukając informacji pojawiły się wątpliwości bo sporo rad polegało na ustawieniu w przeciwnych kierunkach niż te na oponie.Stąd moje pytanie jak założyć te gumy z powrotem... Czy obie tak jak kierunek na oponie? Czy jedną zgodnie, drugą przeciwnie i jeśli tak to którą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 19 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Jeżeli pochylenie środkowych klocków jest jak na zdjęciu to dałbym tak jak strzałka na przód a odwrotnie na tył. Nie widać wielkiej różnicy co by jednoznacznie się cisnęło która napędowa a która na przód. Jak założysz obie zgodnie ze strzałką to nie sądzę że będzie różnica odczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikuas Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 a co do zasady napędowa powinna być odwrotnie niż strzałka ? i jeszcze teraz mi się nasunęło takie pytanie przy oglądaniu obu opon - czy na tył dać tę z mniej zużytym środkowym bieżnikiem? bo jedna ma te dwa srodkowe rzedy klocków mocniej zjechane. michuuu środkowe klocki to te na najdalszym planie - 3 rząd. Ułożenie jest dokładnie takie jak tutaj - http://www.formicki-bike.pl/produkty/maxi/racing_ralph_29_2_25_ss_tlr_1.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 przecież nie kupuje się opony przedniej i opony tylniej. Jak masz oznaczenie od producenta dot. kierunku toczenia, to się stosuj. i tyle. http://www.youtube.com/watch?v=FU3pRjHR95U&list=PLDA54FB531624A2F3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandacz Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Gdyby się stosować do sugestii producenta, to ta opona powinna być założona w tym samym kierunku zarówno z przodu, jak i z tyłu. Taki wniosek wysuwam z faktu, że mój Smart Sam ma wytłoczone strzałki z kierunkami rotacji - "Front" i "Rear", a w przedstawionej oponie jest ogólnie "Rotation". A co do zużycia: ja zdecydowanie preferuję dobrą sterowność, więc mniej zużytą oponę zakładam z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikuas Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 parmenides tyle, że producent (schwalbe,kenda...) w swoich instrukcjach czasem pisze, żeby zakładać opone kierunkową w przeciwną stronę...więc nijak to się ma Twojej wypowiedzi. Gdyby było tak jak piszesz to bym nie pytał... I mylisz się, jeśli uważasz, że nie kupuje się opon na przód i na tył. Jest wiele modeli, które są produkowane na konkretne koło. No właśnie SS, Fat Albert i poprzedni RR też miał front/rear...a ten RR ma tylko kierunek rotacji. Nie jest tak, że opona założona w przeciwnym kierunku będzie lepiej trzymać bo bloki będą się wgryzać w ziemie łatwiej niż po ściętej stronie? Generalnie mówiąc nie tylko wspomaga hamowanie ale i poprawia trakcje? Sandacz, dzięki za sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Jest tak jak piszesz, tyle że ralf nie ma ściętych klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikuas Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 czyli będzie bez znaczenia w jakim kierunku założę napędową - jednym słowem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 Podobny temat o oponach Schwalbe juz był poruszany na tym forum.ktoś nawet zrobił test,zjeżdżał ze stromego nasypu na oponach założonych zgodnie ze strzałkami rotacji i niezgodnie. Jego test wypadł pozytywnie dla kół z oponami założonymi zgodnie ze strzałkami rotacji. Jeśli masz dalsze wątpliwości,zadzwoń do Unibike w Bydgoszczy,oni zajmują się dystrybucją opon Schwalbe. Moje zdanie,zakładaj opony zgodnie ze strzałkami rotacji.Mam takie,tylko drutowe w moim rowerze,założone zgodnie ze strzałkami(tak zamontowali w serwisie Unibike). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pikuas Napisano 19 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 a to tego nie znalazłem, bo o starszych modelach schwalbe bylo co nie co ale dotyczylo tez wersji RR z opisem "front/rear" na oponach i zwanych tez wtedy "dancing ralph" a o tych nowych nic.W takim razie zakładam tak samo obie, a będe miał na uwadze, że przy ścietych klockach zakładać w teren tył odwrotnie.Dzięki za uwagi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.