Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe Racing Ralph SS - nowy model, a ustawienie kierunków


pikuas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam takie pytanie na które nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi. Wpisy dotyczące ustawienia kierunku opon RR dotyczą w zdecydowanej większości poprzednich modeli (tak mi sie wydaje).
Moje zwijane Racing Ralphy ze snake skin, zakupione z rowerem z rocznika 2013, mają na boku opisany kierunek w taki sposob jak na dołączonym zdjęciu. Jakoś przez nieuwagę zdejmując opony nie zauważyłem jak były fabrycznie założone. Potem szukając informacji pojawiły się wątpliwości bo sporo rad polegało na ustawieniu w przeciwnych kierunkach niż te na oponie.

Stąd moje pytanie jak założyć te gumy z powrotem... Czy obie tak jak kierunek na oponie? Czy jedną zgodnie, drugą przeciwnie i jeśli tak to którą? 

 

RR%20opony.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli pochylenie środkowych klocków jest jak na zdjęciu to dałbym tak jak strzałka na przód a odwrotnie na tył. Nie widać wielkiej różnicy co by jednoznacznie się cisnęło która napędowa a która na przód. Jak założysz obie zgodnie ze strzałką to nie sądzę że będzie różnica odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do zasady napędowa powinna być odwrotnie niż strzałka ? 
i jeszcze teraz mi się nasunęło takie pytanie przy oglądaniu obu opon - czy na tył dać tę z mniej zużytym środkowym bieżnikiem? bo jedna ma te dwa srodkowe rzedy klocków mocniej zjechane.

 


michuuu środkowe klocki to te na najdalszym planie - 3 rząd. Ułożenie jest dokładnie takie jak tutaj - http://www.formicki-bike.pl/produkty/maxi/racing_ralph_29_2_25_ss_tlr_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby się stosować do sugestii producenta, to ta opona powinna być założona w tym samym kierunku zarówno z przodu, jak i z tyłu. Taki wniosek wysuwam z faktu, że mój Smart Sam ma wytłoczone strzałki z kierunkami rotacji - "Front" i "Rear", a w przedstawionej oponie jest ogólnie "Rotation".

A co do zużycia: ja zdecydowanie preferuję dobrą sterowność, więc mniej zużytą oponę zakładam z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parmenides tyle, że producent (schwalbe,kenda...) w swoich instrukcjach czasem pisze, żeby zakładać opone kierunkową w przeciwną stronę...więc nijak to się ma Twojej wypowiedzi. Gdyby było tak jak piszesz to bym nie pytał...

I mylisz się, jeśli uważasz, że nie kupuje się opon na przód i na tył. Jest wiele modeli, które są produkowane na konkretne koło.

 

No właśnie SS, Fat Albert i poprzedni RR też miał front/rear...a ten RR ma tylko kierunek rotacji. Nie jest tak, że opona założona w przeciwnym kierunku będzie lepiej trzymać bo bloki będą się wgryzać w ziemie łatwiej niż po ściętej stronie? Generalnie mówiąc nie tylko wspomaga hamowanie ale i poprawia trakcje?

Sandacz, dzięki za sugestie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny temat o oponach Schwalbe juz był poruszany na tym forum.ktoś nawet zrobił test,zjeżdżał ze stromego nasypu na oponach założonych zgodnie ze strzałkami rotacji i niezgodnie.

Jego test wypadł pozytywnie dla kół z oponami założonymi zgodnie ze strzałkami rotacji.

Jeśli masz dalsze wątpliwości,zadzwoń do Unibike w Bydgoszczy,oni zajmują się dystrybucją opon Schwalbe.

Moje zdanie,zakładaj opony zgodnie ze strzałkami rotacji.Mam takie,tylko drutowe w moim rowerze,założone zgodnie ze strzałkami(tak zamontowali w serwisie Unibike).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to tego nie znalazłem, bo o starszych modelach schwalbe bylo co nie co ale dotyczylo tez wersji RR z opisem "front/rear" na oponach i zwanych tez wtedy "dancing ralph" a o tych nowych nic.

W takim razie zakładam tak samo obie, a będe miał na uwadze, że przy ścietych klockach zakładać w teren tył odwrotnie.

Dzięki za uwagi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...