Skocz do zawartości

[Suport] Jaguar wymiana napędu


timor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chce wymienić cały napęd w Jaguarze. Obecny jest starego typu czyli korba na kliny, suport klasyczny...(zdjęcie)  

Czy w tak starym rowerze w ogóle możliwe jest zamontowanie suportu kompaktowego? Czy ktoś z Was już to kiedyś robił i mógł by mi polecić sprzęt, na który się zdecydował?

post-170666-0-15698800-1387064350_thumb.jpg

post-170666-0-43380200-1387064405_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli jest tam tradycyjna mufę angielska BSA to nie będzie problemu, jak jakieś dziwne coś...to problem może być.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tak, gwint to BSA 68.

Szukałam korby na wielowpust i względnie estetycznej, znalazłam  SCHIMANO ULTEGRA FC 6500. Wydaje mi się jednak, że oś dedykowana pod tą korbę to 109,5 mm, a moja stara oś na kliny ma aż 133mm. Wiem, że jest to zupełnie inny mechanizm i długości te będą się różnić, ale przy aż takiej różnicy obawiam się, że korba będzie ocierać o ramę. Czy istnieje sposób na sprawdzenie tego przed zakupem, czy pozostaje metodą prób i błędów.

(Dodam jeszcze, że rower mieszka teraz za granicą, więc wolałabym uniknąć wizyty w serwisie i tłumaczenia po niemiecku o co mi chodzi, a tym bardziej płacenia w euro;P. Stąd też będę wdzięczna na każdą sugestię. ) 

 

  • Mod Team
Napisano

Korby szosowe sa kapinkę inne bo sa robione do rowerów szosowych a one w przeciwieństwie do MTB mają o 5mm krótsze osie w tylnym kole. To że twoja stara korba miała 133mm czy tam ile to nie ważne, bo suport jest przypisany do korby każda korba ma swoją długość.

 

Jeżeli podoba ci sie ta korba to ją kup z dedykowanym do niej suportem, To korba 2 rzędowa i szosowa wiec długości będą inne niż w "singlach" czy MTB. Ile masz biegów z tyłu ... 5 ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...