Jeremi Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Witan Proszę o podpowiedź w natępującym problemie: Przekładam stare stery na nowy amorek (rura sterowa w obu amorkach jest taka sama 1 i 1/8 cala stery -kulki z wiankami FSA),bierznia łożyska ze starych sterów po włożeniu na nową rurę sterową wpada bardzo lużno aż do korony i na pewno nie jest na sztywno zamocowana Zgodnie z teorią montażu absolutnie nie ma mowy o jej "nabijaniu". Pytanie mam:czy to spowodowane zostało rozkalibrowaniem tej bieżni podczas powtórnego zakładania i trzeba w zwązku z tym wymienić stery na nowe? Suwmiarka przyłożona do rury sterowej nowego amortyzatora w miejscu osadzenia bieżni jak zaklęta pokazuję średnicę 30mm Dziękuję za zainteresowanie i czekam na podpowiedź
tiomek Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 według http://www.canecreek.com/resources/products/headsets/technical-specifications/oe-head-tube-specification-guide.pdf sterówka w miejscu bieżni powinna mieć 30.015-30.075 mm, więc jest szanca, że u Ciebie jest ok, jeżeli ten luz jest minimalny, możesz zamontować bieżnię na poxipol, albo jakąś inną żywicę lub klej epoksydowy, przed tym warto delikatnie natłuścić sterówkę, żeby bieżnia była demontowalna jaki jest ten nowy amor? i jaka jest średnica wewnętrzna bieżni?
Jeremi Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Napisano 14 Grudnia 2013 Witan Proszę o podpowiedź w natępującym problemie: Przekładam stare stery na nowy amorek (rura sterowa w obu amorkach jest taka sama 1 i 1/8 cala stery -kulki z wiankami FSA),bierznia łożyska ze starych sterów po włożeniu na nową rurę sterową wpada bardzo lużno aż do korony i na pewno nie jest na sztywno zamocowana Zgodnie z teorią montażu absolutnie nie ma mowy o jej "nabijaniu". Pytanie mam:czy to spowodowane zostało rozkalibrowaniem tej bieżni podczas powtórnego zakładania i trzeba w zwązku z tym wymienić stery na nowe? Suwmiarka przyłożona do rury sterowej nowego amortyzatora w miejscu osadzenia bieżni jak zaklęta pokazuję średnicę 30mm Dziękuję za zainteresowanie i czekam na podpowiedź RS Tora nowy 2012 r.,średnica rury na dole wg.mojej sufmiarki 30mm,pomiar bieżni starej bieżni 30,5mm,więc jest właśnie ten luz Czy w nowych sterach jeżeli bieżnia wewnętrzna ma 28,6 to można ją nabić na moją rurę? ,gdyż innych sterów po prostu niema ?
Schwefel Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Ma bawić się w jakieś druciarstwo i ryzykować, że tego już nigdy nie zdejmie z amora? Połączenie musi być bez luzów, szczególnie jak masz stery na wiankach. Możesz pochodzić po serwisach, może bedą mieli jakieś części z rozbiórki a jak nie to odżałuj te ~100zł i kup FSA Orbit na maszynach.
Jeremi Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Napisano 14 Grudnia 2013 RS Tora nowy 2012 r.,średnica rury na dole wg.mojej sufmiarki 30mm,pomiar bieżni starej bieżni 30,5mm,więc jest właśnie ten luz Czy w nowych sterach jeżeli bieżnia wewnętrzna ma 28,6 to można ją nabić na moją rurę? ,gdyż innych sterów po prostu niema ? Lożyska stare na wiankach nie chodzą w grę. Pytanie jest czy jakie z tych na allegro (na maszynowych)by pasowały do tego modelu amora?, Wydaje mi się ,że stery z maszynami bez niczego wchodzą bezpośrednio na rure,aż do korony do końca,z tym ,że coś musi te łożysko uszczelniać od dołu,nieprawda? według http://www.canecreek.com/resources/products/headsets/technical-specifications/oe-head-tube-specification-guide.pdf sterówka w miejscu bieżni powinna mieć 30.015-30.075 mm, więc jest szanca, że u Ciebie jest ok, jeżeli ten luz jest minimalny, możesz zamontować bieżnię na poxipol, albo jakąś inną żywicę lub klej epoksydowy, przed tym warto delikatnie natłuścić sterówkę, żeby bieżnia była demontowalna jaki jest ten nowy amor? i jaka jest średnica wewnętrzna bieżni? Przeglądnołem tą instrukcję,wydaje mi sie ,że mój pomiar rury jest mocno zbliżony do tego co podaje producent wyżej Luz starej biężni wynika z tego ,że ona jest po prostu rozkalibrowana w wyniku zdejmowania,sądzę ,że nowe stery będą idealnie pasowć,co sądzicie?
Schwefel Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Stery dopasowujesz do ramy. Mogą być klasyczne, półzintegrowane albo zintegrowane. W sterach na maszynach też masz bieżnię. W części z nich może być przecięta dla łatwiejszego przekładania. Klasyczne http://allegro.pl/stery-34mm-fsa-orbit-mx-1-1-8-czarne-2013-i3786479521.html Półzintegrowane http://allegro.pl/1-1-8-stery-zintegrowane-accent-airplane-lozyska-i3767016120.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.