lisek850 Napisano 12 Grudnia 2013 Napisano 12 Grudnia 2013 Witam szukam dobrych mocnych szprych a jednocześnie lekkich do kół 29 cali.
jahoo84 Napisano 13 Grudnia 2013 Napisano 13 Grudnia 2013 Ja polecam cn spoke 424 aero, bardzo wytrzymałe i lekkie według danych producenta 4,1g dla długości bodajże 264mm. Sam jestem na etapie budowania kół jak najlżejszych ale i wytrzymałych i właśnie te szprychy wybrałem.
dawid Napisano 13 Grudnia 2013 Napisano 13 Grudnia 2013 Ja ze swojej strony polecam Pillar PSR TB2016 cieniowane 2.2-1.6-2.0 waga 307gramów/64sztuki 262mm cena 3zł/sztukaTeraz jeszcze są dostępne Pillar X-tra 1420 aerodynamiczne 275gr/64sztuki 262mm cena 7zł/sztuka
Pulse Napisano 13 Grudnia 2013 Napisano 13 Grudnia 2013 Ja polecam cn spoke 424 aero, bardzo wytrzymałe i lekkie.... Popieram, sam to przerabialem wybor padl na CN 424 aero i jestem zadowolony. Dzieki nim kola sa stosunkowo lekkie i sztywne.
dawid Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Dt revo, sapim laser. Zdecydowanie za słabe szprychy do 29er. Te szprychy przy naprężeniu 110kgf często zaczynają przechodzić w stan plastyczny. Sapim Dlight już sprawdza się dużo lepiej.
pistak23 Napisano 14 Grudnia 2013 Napisano 14 Grudnia 2013 Zdecydowanie za słabe szprychy do 29er. Te szprychy przy naprężeniu 110kgf często zaczynają przechodzić w stan plastyczny. Sapim Dlight już sprawdza się dużo lepiej. Co do uplastycznienia. Sprawa granicy plastyczności lepiej wygląda w szprychy pokroju sapim laser z uwagi na większa wytrzymałość ( Sapim laser 1500n/mm2 natomiast sapim leader na poziome 1100 n/mm2 ). szprycha powinna później "płynąć" za czym idzie mniejsze wyginanie się kola na boki, zresztą jak już zostanie osiągnięta półka plastyczna dla stali to odkształcenia staja się za duże i przestaje działa prawo Hooka o liniowości odkształceń i powrocie do formy przed okształceniem co skutkuje wydłużeniem się szprychy w nieznacznym stopniu, poluzowaniu jej i rozcentrowanie koła jak się patrzy. tle teoria. W praktyce naciągnął bym szprychy trochę słabiej, lekki jeździec i tak nie odczuje różnicy, można aby się pokusić o lutowanie no i obowiązkowo 3 krzyże. No jak ktoś waży 120 kg i chce szprychy 2,0-1,5-2,0 do tego obręcz 400g to cudów nie ma. dla emeryta po bułki do sklepu styknie, nic ponad to.
Nastar Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 A co powiecie na DT SuperComp ? Miejscowy serwis mi je poleca zamiast Pillar-ów.
1415chris Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 Ja polecam cn spoke 424 aero, bardzo wytrzymałe i lekkie według danych producenta 4,1g dla długości bodajże 264mm Pobozne zyczenia. Realnie przy 260mm srednia waga w granicach 4.55-4.6g. Podobnie bedzie z Pillarami 1420 i wszystkimi wartosciami podawanymi przez producentow. Sapim CX ray przy 260mm 4.25g, w rzeczywistosci 4.4g Dt revo, sapim laser. Takich szprych nie zaklada sie pod tarcze nawet przy 26".
pistak23 Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 Nie zgodzę się. Mam koła (26') dt swiss 4,2d + dt revo + novatec d812 i d811 + tarcze avid g3cs 160 mm. Ważę miedzy 65- 68 kg. Od kilku lat żadnych problemów. Używane w xc.
dawid Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 Koło 26 cali, a 29 cali to już inna bajka, tutaj szprychy dostają dużo mocniej po tyłku. Jednak w przypadku kół pod tarcze nawet do kół 26cali nie polecam, ale to nie temat o kółach 26 cali także nie będę sie rozwijał. Mac424 faktycznie ma masą w granicy 4.5g/sztuke Cxray raczej ma katalogową, chociaż na pewno zdarzają się cięzsze egzemplarze Co do Pillra to za tydzień dam znać jaka jest realna waga w ich przypadku większość szprych miało katalogową wagę W dt supercomp trochę niepokojąca jest średnica przy nyplu 1.8mm może być trochę za mało, ale osobiście doświadczenia z nimi nie mam, może zdają egzamin
1415chris Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 pistak23 mozesz sie nie zgadzac ale kazdy szanujacy sie skladacz kol, nie bedzie takich szprych polecal pod tarcze. Na Cx rayach mam moje wszystkie kola, waga zawsze byla wieksza od deklarowanej. Na lb jest sporo tych szprych w galerii na wadze, takie same rezultaty. Gdzie kupowales pilary 1420?
swimfan Napisano 15 Grudnia 2013 Napisano 15 Grudnia 2013 Nie zgodzę się. Mam koła (26') dt swiss 4,2d + dt revo + novatec d812 i d811 + tarcze avid g3cs 160 mm. Ważę miedzy 65- 68 kg. Od kilku lat żadnych problemów. Używane w xc. No własnie ta waga, ja waze 30 kg wiecej i seryjnie zaplecione kolo na prawie identycznych komponentach(piaste mialem DT swiss) polecialo po sezonie, przod sie trzma do dziasiaj:) Taka prawda dt revo do 80 kg daja rade:).
dawid Napisano 16 Grudnia 2013 Napisano 16 Grudnia 2013 pistak23 mozesz sie nie zgadzac ale kazdy szanujacy sie skladacz kol, nie bedzie takich szprych polecal pod tarcze. Na Cx rayach mam moje wszystkie kola, waga zawsze byla wieksza od deklarowanej. Na lb jest sporo tych szprych w galerii na wadze, takie same rezultaty. Gdzie kupowales pilary 1420? Bezpośrednio od producenta
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.