Skocz do zawartości

[2500-4000] MTB HT 29er. Nie wiem czego chcę, ale zrobiłem zestawienie.


jowejek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ok, poszukiwania 29er ciąg dalszy.

 

Sprawa mnie mocno męczy od dłuższego czasu. Już zamówiłem Cube LTD Race 29, ale Skiteam dał ciała i dalej szukam roweru (teraz mniej emocji, więcej szkiełka i oka). 

 

Nie do końca wiem czego chcę:

* na pewno MTB HT 29er...

* ...ale nie wiem jakiej klasy sprzęt jest odpowiedni do mojego zastosowania.

 

Budżet:

* mogę wydać 4000 i czuć jak gryzie mnie sumienie...

* ...ale wolę wydać dużo mniej, a resztę kasy przeznaczyć na fajny wyjazd zamiast lepszą przerzutkę, itp. - chodzi o znalezienie optimum, dlatego przedział kwotowy tak szeroki.

 

Parametry kierownika:

* wzrost: 193cm - rama na pewno największa dostępna

* waga: 90kg

* obecny rower: Unibike Viper GTS

* kondycja rowerowa: trasy 60-100km bez problemu (nie wiem z jaką średnią prędkością, ale na pewno powyżej 23km/h)

* doświadczenie w jeździe terenowej: błota, szutry, lasy pokonywane na ciężkim motocyklu terenowym

 

Zastosowanie/styl jazdy:

* teren: szutry, pagórki, lasy, błoto - w okolicy Wrocławia jest tego sporo, a ja lubię się ubrudzić i podzikować

* asfalt: tylko rekreacyjnie po wioskach ze znajomymi, ale wtedy i tak muszę zwalniać do ich tempa; znudziły mnie szybkie solowe wypady po asfalcie, dlatego sprzedaję crossa i chcę 29er;

* góry: 2-3 razy w roku (przejazdy raczej dla funu i bez spiny, ale jak się wkręcę, to mogą być częstsze, kwestia czasu)

* miasto: dynamiczna jazda, zeskakiwanie z krawężników, małe hopki jeśli jest z czego się wybić, itp.

* imprezy sportowe: Tropiciel i pochodne owszem, ale na jakiś maraton też bym się z czasem porwał (amatorsko, bez walki o miejsca, raczej żeby przejechać i mieć z tego frajdę)

 

Zestawienie (ceny i podzespoły wybranych modeli):

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkGjEOOBn4jBdFJoU2JUR1gwNnBXS2xwajNPMWQ5dUE&usp=drive_web#gid=0

 

Wybrane rowery:

1) Cube LTD Race 29 (4100zł)

2) Cube LTD 29 (3500zł)

3) Radon ZR Team 29 7.0 (3050zł)

4) Radon ZR Race 29 6.0 SRAM (4300zł)

5) Canyon Grand Canyon AL 5.9 (3700zł)

6) Canyon Grand Canyon AL 6.9 (4600zł)

7) Mondraker Finalist Pro 29 (3600zł)

8) Mondraker Finalist Pro SL 29 (4000zł)

9) Mbike Shottas HT02 (3000zł)

10) Scott Scale 970 (2500zł)

11) Unibike Evo 29 (2500zł)

12) Unibike Flite 29 (2800zł)

 

Wszystkie ceny uwzględniają dostępne promocje oraz zawierają koszty wysyłki i są cenami końcowymi.

 

Rowery, które realnie biorę pod uwagę są pogrubione (rowery droższe są po to, żeby czuć było kontekst cenowy okolicznych modeli - czasem trzy stówki więcej sporo zmieniają, a czasem są to nieistotne różnice - te za 4000 to z bólem serca i po dłuższym przemyśleniu).

 

Ostatnie cztery rowery to wg mnie obowiązkowa wymiana amortyzatora, bo przy mojej wadze prymitywna sprężyna i cienkie golenie na pewno nie będą działać dobrze. Czyli sprzedaję nieużywanego XCR'a powiedzmy za 200zł, kupuję nowy amor za 600-700zł (Raidon? Epicon?) i... nagle okazuje się, że jestem w przedziale cenowym droższych propozycji z listy, ale z tego przedziału mam tylko amor?

 

Czego chcę:

* wytrzymałości, roweru którym mogę wjechać w teren bez obaw o ramę i inne komponenty

* porządnego amortyzatora, którego nie będę chciał zmienić za pół roku

 

Czego nie potrzebuję:

* lekkich podzespołów

* sportowej pozycji

* piast XT ;)

 

Proszę o pomoc co do mojego zastosowania będzie optimum, np.:

* czy Radon ZR Team 29 7.0 nie ma za małej dla mnie ramy

* czy warto brać Scotta Scale 970 albo Unibike Evo 29 za 2500zł i kupić inny amor za 500zł

* czy lepiej od razu kupić coś za 3500zł w stylu Cube LTD 29?

* itd.

 

Pozdro!

Napisano

"* czy warto brać Scotta Scale 970 albo Unibike Evo 29 za 2500zł i kupić inny amor za 500zł "

 

Inny amor za 500 zł ? 

Prawie tyle jest wart ten w tym Scale

Raczej 1000 zł - 1500 zł

Sam mam podobny dylemat i jeszcze dodałbym do tego porównania CUBE LTD 29  2014

Napisano

Mój faworyt to:

 

RADON ZR Race 29 6.0 SRAM, gdyż:

 

- porządny amortyzator - stary, dobry znajomy kolarskiej braci, pomimo nowinek technicznych(nowy model, Solo Air zamiast Dual Air), ale w testach wypada bardzo dobrze. Zakup nowej Reby w przypadku wyboru tańszych rowerów - traci rację bytu;

 

- korba: Tak, w Radon'ie nie boją się wrzucić 2-blatowej korby, co: 1. zmniejsza wagę całości, 2. ułatwia obsługę biegów, 3. w zupełności wystarcza, żeby wszędzie wjechać;

 

- manetki: ponoć poprawiono działanie X.9-tek - więc dostajesz coś, co w sumie podchodzi w Shimano praktycznie pod XT!;

 

- rurki, czyli kiera, mostek, sztyca: Race Face. Czy na tym się ktoś kiedykolwiek zawiódł?

 

- opony: wbrew pozorom, toczą się całkiem gładko, a ciężko o inny model z taką przyczepnością,

 

- całość sprzętu: bardzo zharmonizowana, od jednego koncernu, (amor, hamulce, napęd), bardzo ciekawe, nietuzinkowe malowanie - będziesz się wyróżniał!

 

Wszystko powyższe ma zastosowanie, jeśli mówimy o tym cacuszku:

 

http://www.bike-discount.de/shop/a107971/.html

Napisano

Jowejek, powtarzam się, ale jakbym siebie słyszał :P.

 

Dodam jeszcze tylko, że denerwuje mnie wrzucanie w większości rowerów hamulców klasy M395, które też nie zbierają dobrych opinii.

 

Beskidek, słyszałem, że Avidy Elixiry 1 nie są jakieś cudowne, więc ten jeden element odstaje chyba od reszty w przypadku Radona. Pod tym względem LTD Race 29 wypada lepiej.

 

Zastanawiałem się jeszcze nad jednym rozwiązaniem budżetowym, tylko nie wiem, czy ono przejdzie i wymaga lekkiej zabawy.

Mianowicie, kupno jakiegoś Radona na dużej przecenie (np. ZR Race 7.1 SL), sprzedaż ramy i kupno jakiejś odpowiedniej rozmiarowo (nawet Accent Peak 29) i wymiana amorka z Foxa na Rebę (chodzi głównie o zminimalizowanie kosztów). Jak myślicie? Dałoby radę to zrobić? I ile by na tym zaoszczędził, na wymianie ramy i amorka na Rebę.

Napisano

Bardzo ciężko jest znależć sprzęt idealnie poskładany zwłaszcza jak masz takie wymagania. Nie potrzebujesz piast XT?? 

 

Kupowanie roweru a potem jego całkowity demontaż to całkowicie chory temat. Znam takie osoby ale robiły to głównie dla carbonowej ramy a dalszy projekt i zastosowanie było wysoce specjalistyczne. Skoro masz takie możliwości to poskładaj coś pod siebie.

Napisano
Inny amor za 500 zł ?  Prawie tyle jest wart ten w tym Scale Raczej 1000 zł - 1500 zł

 

Raidon kosztuje 600zł i sądzę, że mimo wszystko byłby o wiele lepszy od XCRa z toporną sprężyną. 200zł lub więcej spokojnie bym dostał za XCRa, czyli koszt wymiany 600-200=400zł. Miałoby to sens tylko w przypadku najtańszych modeli: Unibike Evo i Scott Scale.

 

 

 

Zastanawiałem się jeszcze nad jednym rozwiązaniem budżetowym, tylko nie wiem, czy ono przejdzie i wymaga lekkiej zabawy. Mianowicie, kupno jakiegoś Radona na dużej przecenie (np. ZR Race 7.1 SL), sprzedaż ramy i kupno jakiejś odpowiedniej rozmiarowo (nawet Accent Peak 29) i wymiana amorka z Foxa na Rebę (chodzi głównie o zminimalizowanie kosztów). Jak myślicie? Dałoby radę to zrobić? I ile by na tym zaoszczędził, na wymianie ramy i amorka na Rebę.

 

Też o tym myślałem. W teorii świetny pomysł, w praktyce - raczej bez sensu. Dużo zabawy, dużo czasu i jeszcze więcej ryzyka. Klient na tę konkretną ramę może znaleźć się za pół roku, a może wcale. Promocja jest dostępna dla wszystkich od dłuższego czasu, a nie tylko dla ciebie czy na ostatnia sztukę, więc kto chciał rower z taką ramą, ten już kupił, a nie sądzę, żeby była tak wspaniała, żeby ludzie się o nią bili, więc raczej jeśli chciałby rower na tej ramie, to w całości, z podzespołami, które dają, a nie żeby budować na jej podstawie rower od zera. Za duże prawdopodobieństwo, że zmarnujesz kupę czasu zamiast jeździć, a i tak zostaniesz z rowerem i częściami za 5-6k, a jednak założenie jest takie, żeby nie wydać tylu pieniędzy.

 

 

 

Bardzo ciężko jest znależć sprzęt idealnie poskładany zwłaszcza jak masz takie wymagania. Nie potrzebujesz piast XT?? 

 

Oj, nie chodziło mi o to, że mam do tych konkretnych piast jakąś urazę, tylko że nie dążę do tego by za wszelką cenę mieć najlepsze komponenty. Jeśli do mojego użytku wystarczą tańsze piasty, które może są cięższe, ale też dłużej wytrzymają, to tym lepiej. W większości tematów szuka się roweru za cały budżet, tutaj trochę inaczej - chodzi o wydanie optymalnej ilości kasy z dość elastycznego budżetu. Tak jak z kompem, do pewnej ceny każda złotówka zauważalnie polepsza wydajność, a od pewnego momentu to sztuka dla sztuki - komp owszem coraz lepszy, ale przyśpieszenie działania przeglądarki czy pracy w Office - niezauważalne. 

 

-----------

 

Może wypowiedziałby się ktoś na temat geometrii tych rowerów? Czy te Radony i Canyony nie są za małe (ich 22"/23" są krótsze niż 21" Unibike...)

Napisano

Miałem podobną "rozkminę" niemal rok temu. Do finału dotarły Scott Scale 970 i Specialized Roshopper Comp (modele na 2013). W końcu wybrałem Speca - po przymiarkach i przeczytaniu całego internetu ;)Tutaj mój wątek ze stycznia.

Napisano

Tez robilem "przymiarke" do ZR Team 29 7.0. I gdyby nie to, ze moglem usiasc na Cube LTD 29 i bylo ok to pewnie by juz mial RADONA. Jezdze amatorsko wiec geometria CUBE mi nie przeszkadza ;) A CUBE kupiony w bike-discount - pisalem o tym w innym poscie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Trafiłem wczoraj na ofertę Romenta

na stronie firmowej pod większością asortymentu dopisek - chwilowo niedostępny????? Powtórka z Mbika?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...