Skocz do zawartości

[5000-6000] full do XC, konkretne modele


camellia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Szukam fulla ze skokiem do 120mm i cenie do 5 tys zł (max 6 tys), nowy lub używany chociaż jestem bardziej przekonana do nowego :-). Będzie to w sumie mój pierwszy rower, jestem zielona w temacie.  Chciałabym kupić w sklepie stacjonarnym i mieć na miejscu serwis. Interesują mnie tylko konkretne rowery dostępne w sprzedaży, rozm. S (mam 170 cm wzrostu). Koła 26 ew. 27,5”.

Zależy mi, żeby nie było problemów na podjazdach (w miarę możliwości brak bujania)

 

Na oku mam:

Lapierre x-control 610 2013 r. http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/1407/Lapierre.X-Control.610/

Trek fuel ex 6 2014 r. http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/singletrack_trail/fuel_ex/2013_fuel_ex_6/#

Canyon Nerve AL 6 tylko tutaj ciężko o dostępność (niekoniecznie chcę czekać do wiosny) http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3281

 

Wątpliwości jakie się pojawiają to m.in. brak blokady w damperze lapierre. Zresztą co to za damper – czy warto go brać?

 

Zależy mi, żeby rower nie był zbyt ciężki (max 12-13 kg). Geometria jak ten lapierre czy trek. Jakby miał blokadę skoku w kierownicy, byłoby super.

Potrzebuję pomocy, chętnie przeczytam opinie o w/w rowerach. A może w tym przedziale cenowym możecie polecić coś innego w dobrym osprzętem?

Dziękuję :-)

Napisano

Hejka.

 

W widełkach cenowych, które podałaś mieści się tylko Canyon i to tak ledwo ledwo, blisko górnej granicy. Wyposażenie we wszystkich modelach jest na porównywalnym poziomie co działa zdecydowanie na korzyść Canyona.

 

Canyona nie kupisz w sklepie stacjonarnym, nasze rowery dostępne są tylko online. Serwisować go możesz natomiast w lokalnych serwisach.

 

Z prezentowanej trójki Trek ma zdecydowanie najbardziej "szlakowy" charakter i lepiej spisze się na stromiznach ale średnio pasuje do tego zestawienia, moim zdaniem. Lepszy byłby tu "zwykły" Fuel.

 

Canyon wygrywa moim zdaniem to zestawienie, jest dobrze wyposażony, rama ma nowoczesną konstrukcje dopasowaną do kół 27,5. Nie kupisz go jednak w lokalnym sklepie. Trek tu nie pasuje, tak jak napisałem wyżej. Lapierre jest najdroższy z całej trójki, szkoda, że nie ma sztywnych osi a o tłumiku jaki się w nim znajduje niestety nic nie powiem bo nie korzystałem.

 

Blokada - mało jest obecnie zupełnie sztywnych blokad, cześciej spotyka się systemy ograniczające pracę amortyzatora przez modyfikacje tłumienia. Pojawia się duża progresja ale całość cały czas lekko pracuje.

Napisano

Dziękuję Ci za pomoc. Czyli najlepszy Canyon, a pisząc o problemie z dostępnością miałam na myśli to, że dopiero wiosną można go będzie przez internet kupić, a chciałabym teraz, dlatego szukam czegoś na wyprzedażach.

Wszystkie opisane rowery mieszczą się w moich widełkach cenowych (nie przekraczają kwoty 7 tys) tylko wolałabym coś do max 6 tys :-).

Jeżdżę dopiero od niedawna, więc nie wiem, w którym kierunku to pójdzie (w rowerze nie mam nawet amortyzowanego widelca :-)). XC, bardziej trail, w kierunku lekkiego enduro... Poza zjazdami zależy mi na dobrym pokonywaniu podjazdów, ale raczej w górach jeździć nie będę. Jeżdżąc po lesie często nie trzymam się ścieżek czy innych wytyczonych tras.

Patrzyłam też na Lapierre x-flow 312 (można wyrwać w cenie mieszczącej się w moim przedziale). Czy ktoś na nim jeździł? Brakuje mi doświadczenia, dlatego nie wiem jaki rower będzie odpowiedni dla mojego stylu jazdy. W necie i na forum znalazłam tylko opinie o Treku (pozytywne), stąd ten post.

 

Napisałeś, że mało jest sztywnych blokad. W takim razie na co w damperze zwrócić uwagę? jaki będzie najlepszy?
 

Napisano

Skoro jeździsz od niedawna i nie masz jeszcze doświadczenia to sugerowałbym najpierw przejechać się na kilku fullach z różnych kategorii (XC, trail, enduro). Ja mając równie małe doświadczenie zdecydowałem się na Trance'a głównie dlatego, że jest dość uniwersalny i wiedziałem jak planuję jeździć. Nie mając takiego rozeznania nie wydawałbym kasy w ślepo.

 

Co do damperów rzeczywiście pełnej blokady chyba nikt nie stosuje (mogłoby to przy większym uderzeniu uszkodzić damper) natomiast blokady takie jak opisał kolega. Dość popularne i cieszące się zadowoleniem rozwiązanie to platformy typu pro-pedal, które nie tyle blokują damper co ograniczają jego uginanie podczas podjazdów. Niektórzy twierdzą, że dobra platforma jest dużo lepsza od blokady a inni, że wręcz odwrotnie. Tak więc sprowadza się to do własnych preferencji.

 

Reasumując sugeruję najpierw pojeździć na kilku różnych rowerach a dopiero potem decydować się jakiego typu kupić.

Napisano

To prawda, moim zdaniem na początek lepszy będzie rower w okolicy 120 skoku, taki uniwersalny ścieżkowiec. Jeśli to Twój pierwszy sprzęt poczekaj z zakupem i postaraj się objeździć jak najwięcej rowerów.

 

A wracając do blokad - nawet ten sam damper w różnych rowerach może działać inaczej. Z jednej strony z powodu kinematyki zawieszenia a z drugiej z takiej, że większość producentów ma dampery dopasowane o swoich zawieszeń. Fox'y z CTD np. w Canyonie mogą działać inaczej niż w Treku (który ma jeszcze inne tłumiki). Zawieszenie raczej trzeba oceniać jako całość.

Napisano

Co do damperów rzeczywiście pełnej blokady chyba nikt nie stosuje (mogłoby to przy większym uderzeniu uszkodzić damper) natomiast blokady takie jak opisał kolega. Dość popularne i cieszące się zadowoleniem rozwiązanie to platformy typu pro-pedal, które nie tyle blokują damper co ograniczają jego uginanie podczas podjazdów. Niektórzy twierdzą, że dobra platforma jest dużo lepsza od blokady a inni, że wręcz odwrotnie. Tak więc sprowadza się to do własnych preferencji.

 

 

Producenci stosują pełne blokady. Suntour, X-Fusion, DT.

Pełna blokada przydaje się w rowerze do XC, bo blokując oba amortyzatory zupełnie, mamy pełnego sztywniaka na podjazdach asfaltowych i szutrowych. Platforma nie daje takiej opcji. Wiem, bo mam dwa fulle :) Jeden damper z platformą (SPV) i drugi Xfusion-rl.

Wiadomo że przy zablokowanym damperze można coś zrobić. Jednak nawet przy całkowitej blokadzie, damper podczas dużego uderzenia przepuszcza olej i pochłania energię.

Propedal w foxie jest śladową platformą. Nijak nie równa się platformie manitou (sprawdziłem osobiście).

 

Camelia, jeśli nie mieszkasz w górach, to faktycznie najlepszym wyjściem jest 120 skoku i taki rower ogarnia 90% terenów w Polsce.

Do wysokich gór trzeba już mieć więcej skoku, bo inaczej nie ma przyjemnej jazdy i dobrej zabawy. Piszę to z własnego doświadczenia, bo jeżdżę na rowerze ze 160mm skoku i 120mm. Dopiero przy kamieniach wielkich jak buraki cukrowe można odczuć różnicę.

Napisano

Dziękuję Wam bardzo za pomoc i te wszystkie informacje o blokadach. Nie dość, że nie mieszkam w górach to jeszcze nie mam tu za bardzo znajomych z podobnymi zainteresowaniami, więc nie bardzo mogę wypróbować różne rowery. A rower właśnie kupiłam. Zdecydowałam się na Lapierre (zadecydował wygląd :-D) mimo, że pewnie trzeba będzie wymienić damper w przyszłości...ale to kiedyś tam (damper nie ma w żadnej blokady). Na razie jako, że jeździłam na rowerze, który nie miał nawet amortyzowanego widelca, różnica jest kolosalna. Frajda z jazdy niesamowita :-). Jeżdżę po polach, lasach, pagórkach, coraz częściej tam, gdzie ścieżek nie ma.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

No i już byłem zdecydowany, bo myślałem, że M canyonowe jest dla mnie, a teraz czytam, że nervy są wyjątkowo krótkie. Nie będę wyglądał jak dzwonnik z Notre Dame przy 177cm i stosunkowo długich rękach?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam was, w ostatnim czasie trochę się rozglądałem za rowerem typu full, cena około 4-5,5 czyli w sumie taki tańszy jak na fula, co sądzicie o takim czymś jak


Author a-ray 1.0


Kellys beast 


Albo wpadło mi o oko takie coś :


Akualna cena 5300 zł http://allegro.pl/cu...3797099505.html


 


Może macie jakieś inne propozycje ? fajnie by było żeby rower miał blokady zawieszenia, i koła 26 max 27,5  mam 183 więc rama chyba 18, rower użytkuję najwięcej po utwardzonych drogach (dlatego koniecznie blokady) ale nie raz lubię sobie wyskoczyć np. na rychleby .


Napisano

A nie lepiej do takiej i wzrostu jazdy kupić sztywne 29? Oczywiście to pewien kompromis ale po co płacić za zawieszenie, skoro przez większość czasu nie chcesz z niego korzystać?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...