Skocz do zawartości

[Przerzutka] DEORE DX RD-M650


chuck666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam chciałem zapytać czy przerzutka DEORE DX RD-M650  jest do mtb i czy będzie działać z kasetą 8 biegową, poniewaz posiadam taka i nie wiem czy wieźć do serwisu i czy mnie nie wyśmieją ze to nie do  mtb bo samemu regulacja jakoś mi nie idzie 

Napisano

Poczytaj o regulacji. Zwróć uwagę na:

a/ nowe pancerze i linki, koszt kilkanaście złotych

b/ prosty hak przerzutki

c/ kompatybilność manetek z kasetą i przerzutką

 

Jeżeli przerzutka nie ma dużych luzów to będzie dobrze działać. Stary dx to dobra konstrukcja, mam taką jako rezerwową przerzutkę.

Napisano

wszystko sprawdziłem, przerzutka ociera o kasetę a zadnym sposobem nie da się jej dać niżej bo ta śrubka co do tego służy jakby nie działała 

Napisano

Ta przerzutka jest dedykowana do napędów 7-rzędowych. Taj jak i stare czarne LX'y jest szansa że będzie działać w napędzie 8-rzędowym, ale to zależy od piasty (bębenka), kasety, ramy itd. Najczęściej jednak nie współpracuje. Mnie się taki mariaż udał tylko raz, zazwyczaj nie działało.

 

 Jeśli bardzo Ci zależy na tej przerzutce to sprawdź ile Ci brakuje do obsługi całej kasety. Czasami delikatne podgięcie haka (lub wyprostowanie) może pomóc - ale jeśli zdecydujesz się na to to sprawdź wcześniej czy jak przerzutka "złapie" pierwszy tryb to będzie "łapać" też i ósmy.

 Widziałem już patenty z podkładką pod śrubą mocującą do haka, wymiany kółek na węższe itd.

 

 Osobiście sugeruję zamienić na XT 8-SIS (RD-M737) bo jakość równie wspaniała a cena podobna.

Napisano

Ta przerzutka jest dedykowana do napędów 7-rzędowych. Taj jak i stare czarne LX'y jest szansa że będzie działać w napędzie 8-rzędowym, ale to zależy od piasty (bębenka), kasety, ramy itd. Najczęściej jednak nie współpracuje. Mnie się taki mariaż udał tylko raz, zazwyczaj nie działało.

 

 Jeśli bardzo Ci zależy na tej przerzutce to sprawdź ile Ci brakuje do obsługi całej kasety. Czasami delikatne podgięcie haka (lub wyprostowanie) może pomóc - ale jeśli zdecydujesz się na to to sprawdź wcześniej czy jak przerzutka "złapie" pierwszy tryb to będzie "łapać" też i ósmy.

 Widziałem już patenty z podkładką pod śrubą mocującą do haka, wymiany kółek na węższe itd.

 

 Osobiście sugeruję zamienić na XT 8-SIS (RD-M737) bo jakość równie wspaniała a cena podobna.

WSZĘDZIE PISZE ZE DZIAŁA Z 7,8,9 BIEGAMI 

Napisano

Gdzie wszędzie?? Ta zmieniarka jest z początku lat 90-ych i wątpię aby była wstanie obsłużyć 9 sp. Z kasetą 8 rz. powinna chodzić ale też gwarancji nie ma bo była projektowana pod 7 sp.
 

Napisano

Jak masz możliwość to załóż, jedynie na próbę, inną przerzutkę. Taką, która jesteś pewny że działa, np. wyjęta z innego roweru.

Mój DX działał z 8rz. napędem, z kasetą 11-32. Pamiętam, że przed założeniem rozebrałem go niemalże na części pierwsze. Umyłem, nasmarowałem, sprawdziłem i odłożyłem do pudełka z zapasowymi częściami.

Jeszcze raz przyjrzyj się hakowi w ramie. To niedoceniany element, wg moich obserwacji to główny winowajca, główny powód problemów z tylną przerzutką.

Napisano

Będzie działać z 7,8 a nawet i z 9. Od lat 90 w konstrukcji pantografu w klasycznych przerzutkach nic się nie zmieniło,kąty te same. Najwyżej regulacji na h i l może zabraknąć ale pilniczek robi cuda. STX rc jakoś mi działa normalnie pod 9 chociaż oryginalnie jest pod łańcuch IG.

Napisano

Będzie działać z 7,8 a nawet i z 9. Od lat 90 w konstrukcji pantografu w klasycznych przerzutkach nic się nie zmieniło,kąty te same. Najwyżej regulacji na h i l może zabraknąć ale pilniczek robi cuda. STX rc jakoś mi działa normalnie pod 9 chociaż oryginalnie jest pod łańcuch IG.

co trzeba spiłować jakby coś nie tak było  ?

Napisano

Jak masz możliwość to załóż, jedynie na próbę, inną przerzutkę. Taką, która jesteś pewny że działa, np. wyjęta z innego roweru.

Mój DX działał z 8rz. napędem, z kasetą 11-32. Pamiętam, że przed założeniem rozebrałem go niemalże na części pierwsze. Umyłem, nasmarowałem, sprawdziłem i odłożyłem do pudełka z zapasowymi częściami.

Jeszcze raz przyjrzyj się hakowi w ramie. To niedoceniany element, wg moich obserwacji to główny winowajca, główny powód problemów z tylną przerzutką.

bardzo dziekuje, byl jednak troche krzywy ten hak ustawilem teraz i wszystko dziala dobrze. piwo dla pana m333

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...