Skocz do zawartości

[napęd] Sram Spectro 7

Jacky108

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich użytkowników. Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Jestem laikiem i mam pytanko dla niektórych może dość banalne. Z góry przepraszam za wszelkie ewentualne nieścisłości.

Do rzeczy - kupiłem niedawno rowerek z przekładnią jak w temacie. W domu zorientowałem się że plastikowa osłonka ze znacznikiem jest popękana. Odkręciłem ją, pokleiłem gdyż clickbox był nie naruszony i w momencie gdy składałem wszystko razem zruszyłem linkę i usłuszałem jakby rozprężającą się sprężynę. Mimo wszystko złożyłem wszystko do kupy i biegi wchodzą ale mam wrażenie że linka jest jakby luźna na biegach gdzie jest popuszczane jej naprężenie czyli do biegu 1. I teraz pytanie czy ta czerwona rolka w clickboxie jest jakoś napięta na jakiejś sprężynie czy za całe napięcie odpowiada popychacz w przekładni.

Może dodam jeszcze że linka w żaden sposób nie była zciągana z clickboxa i jej długość jest taka jak była (gdzieś czytałem że ma ona znaczenie).

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Napisano

Kolego grzebałem przy clickboxie. Zdjąłem plastkową osłonkę na której jest wyżłobienie względem którego ustawia się znacznik na tej czerwonej nakrętce (dwa znaki które ustawia się względem siebie na 4 biegu). Miałem ją popękaną zdjąłem żeby podkleić. Niestety żeby ją zdjąć musiałem odkręcić na maxa tą baryłkę po lewej stronie clickboxa służącą do zamej regulacji. Gdy zakładałem tą plastikową osłonkę zruszyłem linkęktóra rozwinęła się na tej czerwonej rolce w cklckboxie, a przekładnia chyba zeszła do najniższego biegu. Po tym jak naciągnąłem linkę manetką wszystkie biegi wchodzą, ale schodząc do niskich biegów linka jest jakby nie napięta. Stąd pytanie czy sam clickbox ma jakąś sprężynkę która napina linkę nawet w najniższym położeniu gdy linka jest niejako swobodna, czy linka jest tylko nawinięta a za konkretne jej naprężenie ustala określony bieg na piaście.

Napisano