Skocz do zawartości

[hamulce] Problem z regulacją / Tarcie o tarczę


kitwie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jakiś czas temu przesiadłem się na hamulce hydrauliczne i przy okazji zmeniłem tarcze na lżejsze.

Teraz mam hamulce SLX oraz tarcze Avid 160.

 

Niestety pojawił się problem w regulacji gdyż klocki są za blisko siebie i tarcza ledwo wchodzi między klocki nie mam możliwości ustawiania bez ocierania. Metoda poluzowania srób i zacisnięcia klamki nie pomaga.

 

Na hydraulikach jeszcze się nie znam bo dopiero zaczynam przygodę, poczytałem trochę ale nie jestem pewien czy to za duża ilość płynu w układzie.

 

Proszę o radę i pomoc.

Pozdrawiam

Napisano

W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę .

 

Hamulce kupiłem używane i z tego co widzę to okładzin jest jest dużo.

Ale ciężko mi powiedzieć czy hamulce są dobrze odpowietrzone bo na tym się nie znam.

Pewnie w poniedziałek podejdę do serwisu.

Napisano

W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę .

Kolega pisze ze ma tarcze z Avida a hample SLX.

 

Polecam rozepchnąć nieco klocki jakimś klinem. Jeśli nie masz fabrycznego plastikowego rozpieraka, to można np grubym nożem - ja używam bagnetu wojska polskiego :devil:

Napisano

Mam takie dwie plastikowe blokady. Ale jak wcześniej próbowałem rozepchnąć to wraca do normy po hamowaniu, co w sumie jest logiczne.

Napisano

Z tylnym hamulcem poradziłem sobie poprzez dodanie milimetrowej podkladki pomiędzy ramę a adapter, z przodu jako tako się udało. Na razie wszystko na sucho, sądze, że pod obciążeniem będzie problem. Niestety przesiadka na hydraulikik wymaga innych umiejętnośći regulacji. Miałem wcześniej mechaniki i potafiłem je wyregulować idealnie twarda klamka, minimalne odstępy między klockami i tarczami i żadnego ocierania. Boje się, że będzie do spory orzech do zgryzienia bo nie cierpię tego odgłosu :D

Napisano

nie rozumiem jak podkładka miedzy ramą a adapterem ci pomogła na ocieranie klocków o tarcz??

Spuść trochę płynu. rozepchnij na maksa tłoczki - oba powinny się całkowicie schować w "obudowie" i wtedy uzupełnij płn.

Jest jeszcze możliwość że tłoczki się tobie nie cofają bo się zapiekły. no i ewentualnie krzywe tarcze.

 

Napisano

Pomogły ponieważ odległośc klocków nie była równa po obu stronach. Wcześniej nie miałem z tym problemu bo w mechanikach można było regulować dwa klocki osobno. Teraz hamulce po serwisie są odpowietrzone i działają jak należy podkładka została.

Napisano

Ale tu jeśli masz różne odległości klocków od tarczy to regulujesz to przesuwając zacisk przy poluzowanych śrubach mocujących a nie dodając podkładki.

Stąd metoda wciśnięcia klamek przy odkręconych śrubach. Ale możesz to zrobić bez wciskania klamki i ustawić zacisk tak by tarcz była po środku.

Napisano

Sęk w tym, że po maksymalnym wysiunięciu zacisku i tak obcierało. No gdyby nie była potrzebna podkładka t]o bym jej tam nie dał. A metode która opisałeś znam, ale i tak wole ręcznie idealnie ustawić :)

Napisano

Działają bardzo dobrze po odpowietrzeniu. Rama była kiedyś u piaskowania i malowania więc milimetr w tym miejsciu mógł się zmienic.

Poradziłem sobie na patencie całe szczęście.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...