kitwie Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 Witam jakiś czas temu przesiadłem się na hamulce hydrauliczne i przy okazji zmeniłem tarcze na lżejsze. Teraz mam hamulce SLX oraz tarcze Avid 160. Niestety pojawił się problem w regulacji gdyż klocki są za blisko siebie i tarcza ledwo wchodzi między klocki nie mam możliwości ustawiania bez ocierania. Metoda poluzowania srób i zacisnięcia klamki nie pomaga. Na hydraulikach jeszcze się nie znam bo dopiero zaczynam przygodę, poczytałem trochę ale nie jestem pewien czy to za duża ilość płynu w układzie. Proszę o radę i pomoc. Pozdrawiam
artex232 Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę .
kitwie Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę . Hamulce kupiłem używane i z tego co widzę to okładzin jest jest dużo. Ale ciężko mi powiedzieć czy hamulce są dobrze odpowietrzone bo na tym się nie znam. Pewnie w poniedziałek podejdę do serwisu.
Centek Napisano 1 Listopada 2013 Napisano 1 Listopada 2013 W avidach jest często tak, że muszą się trochę klocki dotrzeć, bo nowe zawsze obcierają o tarczę . Kolega pisze ze ma tarcze z Avida a hample SLX. Polecam rozepchnąć nieco klocki jakimś klinem. Jeśli nie masz fabrycznego plastikowego rozpieraka, to można np grubym nożem - ja używam bagnetu wojska polskiego
kitwie Napisano 1 Listopada 2013 Autor Napisano 1 Listopada 2013 Mam takie dwie plastikowe blokady. Ale jak wcześniej próbowałem rozepchnąć to wraca do normy po hamowaniu, co w sumie jest logiczne.
artex232 Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 O kurczę xD Źle przeczytałem Podejdź może do tego serwisu to rozkminią to
jasinski21444 Napisano 2 Listopada 2013 Napisano 2 Listopada 2013 Możliwe że masz za dużo płynu w układzie .
kitwie Napisano 2 Listopada 2013 Autor Napisano 2 Listopada 2013 Z tylnym hamulcem poradziłem sobie poprzez dodanie milimetrowej podkladki pomiędzy ramę a adapter, z przodu jako tako się udało. Na razie wszystko na sucho, sądze, że pod obciążeniem będzie problem. Niestety przesiadka na hydraulikik wymaga innych umiejętnośći regulacji. Miałem wcześniej mechaniki i potafiłem je wyregulować idealnie twarda klamka, minimalne odstępy między klockami i tarczami i żadnego ocierania. Boje się, że będzie do spory orzech do zgryzienia bo nie cierpię tego odgłosu
farmer Napisano 9 Listopada 2013 Napisano 9 Listopada 2013 nie rozumiem jak podkładka miedzy ramą a adapterem ci pomogła na ocieranie klocków o tarcz?? Spuść trochę płynu. rozepchnij na maksa tłoczki - oba powinny się całkowicie schować w "obudowie" i wtedy uzupełnij płn. Jest jeszcze możliwość że tłoczki się tobie nie cofają bo się zapiekły. no i ewentualnie krzywe tarcze.
kitwie Napisano 9 Listopada 2013 Autor Napisano 9 Listopada 2013 Pomogły ponieważ odległośc klocków nie była równa po obu stronach. Wcześniej nie miałem z tym problemu bo w mechanikach można było regulować dwa klocki osobno. Teraz hamulce po serwisie są odpowietrzone i działają jak należy podkładka została.
farmer Napisano 13 Listopada 2013 Napisano 13 Listopada 2013 Ale tu jeśli masz różne odległości klocków od tarczy to regulujesz to przesuwając zacisk przy poluzowanych śrubach mocujących a nie dodając podkładki. Stąd metoda wciśnięcia klamek przy odkręconych śrubach. Ale możesz to zrobić bez wciskania klamki i ustawić zacisk tak by tarcz była po środku.
kitwie Napisano 13 Listopada 2013 Autor Napisano 13 Listopada 2013 Sęk w tym, że po maksymalnym wysiunięciu zacisku i tak obcierało. No gdyby nie była potrzebna podkładka t]o bym jej tam nie dał. A metode która opisałeś znam, ale i tak wole ręcznie idealnie ustawić
gajutrw Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 Czy kupiles hamulce nowe czy uzywane? Tloczki cofaja sie po puszczeniu klamki? Sprezynka jest dobra i mocno rozpycha klocki?
farmer Napisano 14 Listopada 2013 Napisano 14 Listopada 2013 ja też obstawiałem że tłoczki mogą być zapieczone
kitwie Napisano 14 Listopada 2013 Autor Napisano 14 Listopada 2013 Działają bardzo dobrze po odpowietrzeniu. Rama była kiedyś u piaskowania i malowania więc milimetr w tym miejsciu mógł się zmienic. Poradziłem sobie na patencie całe szczęście.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.