Skocz do zawartości

[napęd] - takich przełożeń się nie używa !


Methos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Czytając niektóre tematy na forum spotkałem się kilkukrotnie z takim stwierdzeniem jak w temacie. Padało ono, kiedy ktoś z forumowiczów napisał, że np jeździ mając z przodu największą koronkę i z tyłu też - lub odwrotnie: z przodu mała i z tyłu mała - lub też skrajne przełożenia: przód duża-tył mała i na odwrót.

Troszkę to dla mnie dziwne - stąd temat.

Bo niby dlaczego tak nie jeździć jak tak komuś akurat pasuje przełożenie, bo mu wygodnie, optymalnie. A jak tak będę jeździć to co? Hiszpańska inkwizycja wyda na mnie wyrok?

Jeśli tak się nie jeździ to dlaczego producenci sprzętu nie zablokują fabrycznie możliwości takich przełożeń - skoro np niby mają one szkodzić żywotności sprzętu.

Nikt z wpisujących takie zdanie: takich przełożeń się nie używa  - nie raczył wyjaśnić dlaczego jego zdaniem tak jest.

To tak jak by napisać: masz MTB to nie wolno Ci jeździć po ulicy! albo coś w ten deseń.

Dla mnie to jak na razie bez sensu.

Jeśli znacie konkretną, sensowną i uzasadnioną odp - to proszę napisać. Bardzo mnie ciekawi Wasza opinia na ten temat.

 

 

Napisano

@@Methos

Możesz używać takich kombinacji jakich chcesz i nikt tego nie zabroni jeśli chcesz wspomóc finansowo producentów łańcuchów :P  Ten bowiem element będzie się zużywał bardzo szybko jeśli będzie nadmiernie przekoszony.

  • Mod Team
Napisano

 

Nikt z wpisujących takie zdanie: takich przełożeń się nie używa - nie raczył wyjaśnić dlaczego jego zdaniem tak jest.

Niedokładnie czytałeś tematy z tym związane.

 

Jeśli znacie konkretną, sensowną i uzasadnioną odp - to proszę napisać. Bardzo mnie ciekawi Wasza opinia na ten temat.

Bo napęd się szybciej zużywa przy dużych przekosach i tyle.

Nie ma na to ustawy i nikt tego nie zakazał a jedynie nie zaleca się.

Napisano

@@Methos

Możesz używać takich kombinacji jakich chcesz i nikt tego nie zabroni jeśli chcesz wspomóc finansowo producentów łańcuchów :P  Ten bowiem element będzie się zużywał bardzo szybko jeśli będzie nadmiernie przekoszony.

 

Przekoszony czyli co - ułożony po skosie? Czyli jak prawidłowo/optymalnie powinno wyglądać przełożenie jak mam 8 zębatek na tyle?

Napisano

Jeśli komuś wygodnie jechać na przełożeniu 42/32 to tak samo mu się będzie wygodnie jechało na 22/16, a przy drugiej opcji łańcuch będzie prosto i napęd będzie ciszej pracował i ogólnie same zalety.
Właśnie dlatego nie ma sensu katować napędu na skrajnościach.

Mam nadzieję, że nie karmimy trolla po prostu :whistling:

Napisano

Methos, to ze nie rozumiesz czegos, nie oznacza, ze to cos jest zaraz bezsensowne. Masz takie podejscie do wszystkiego, czego nie rozumiesz?

 

... nie raczył wyjaśnić dlaczego jego zdaniem tak jest.

Nie raczyles, to Ty sie wysilic, zeby chociazby troche poczytac w temacie, ktory byl przerabiany wiele razy.

Napisano

 

Przekoszony czyli co

jeździ mając z przodu największą koronkę i z tyłu też - lub odwrotnie: z przodu mała i z tyłu mała

To właśnie jest przekos. A jazda na w/w przełożeniach nie ma najmniejszego sensu, nawet jeśli

komuś akurat pasuje przełożenie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...