Artineo Napisano 27 Maja 2006 Napisano 27 Maja 2006 Powiedzcie czy warto doplacac do BB7, czy spokojnie wystarcza BB5. Jakie sa problemy z BB5, ktorych nie ma w BB7. Malo na forum jest o BB7 Zastanawiam sie tylko nad tymi dwoma (nie piszcie o innych). Moze kupic BB7 na przod a BB5 na tyl ?? Jezdze XC, moja waga 65kg. Chce z tarczami 160mm pzdr
BART_osz Napisano 27 Maja 2006 Napisano 27 Maja 2006 W bb7 masz dwie regulowane okladziny - i to by bylo na tyle z roznicami. Wystarczy Ci bb5 - jest wystarczajaco silny - ewentualnie jak bedziesz sie bawil czasem w wieksze zjazdy moze warto bylo by kupic do przodu tarcze 180mm.
Ogór Napisano 28 Maja 2006 Napisano 28 Maja 2006 jezdzilem na hayesie hfx9 na tarczy 160 i jak dla mnie to to prawie nie hamuje :| dlatego odrazu wziolbym tarcze 180 lub wieksza ale to tylko do extrem
Gość BikerFG Napisano 28 Maja 2006 Napisano 28 Maja 2006 ja jezdze na bb5, tzn. mam ja z przodu, po dotarciu chodzi naprawde pieknie (z klamkami Avid SD 7).
Rulez Napisano 28 Maja 2006 Napisano 28 Maja 2006 W bb7 masz dwie regulowane okladziny - i to by bylo na tyle z roznicami. Wystarczy Ci bb5 - jest wystarczajaco silny Nie całkiem - Avid bb7 ma takie same okładziny jak Juicy7 - a one mają większą powierzchnię niż bb5 , a skutek jest taki , że bb7 ma większą siłę hamowania
Artineo Napisano 28 Maja 2006 Autor Napisano 28 Maja 2006 Ok, dzieki Wzielem na razie na tyl bb5 i jest chyba ok. Jak sie dotra powinno byc git. Ciagle zastanawiam sie nad przodem, ale jak piszecie, ze spokojnie wystarczy bb5 to chyba taki wezme. Na razie mialem z przodu Black Box'a z tarcza 160mm. Hamuje dosyc mocno, ale z siodelka nie ma sily mnie wywalic. Mam klamki DC XTR
BART_osz Napisano 30 Maja 2006 Napisano 30 Maja 2006 Nie całkiem - Avid bb7 ma takie same okładziny jak Juicy7 faktycznie moj blad bo wypadalo by o tym wspomniec
YogiSC Napisano 30 Maja 2006 Napisano 30 Maja 2006 mam BB7 uzywam ich od ok 1m-ca co prawda moj zestaw opiera sie na tarczach 203mm i hamuje bomba docieralem go jadac za samochodem na lince i tak jeszcze nie dotarlem moje spostrzezenia to takie ze : im cieplejszy tym lepiej hamuje ciezko je zagrzac latwo do wyregulowania z tylu nie moge wyczuc modulacji pewnie przez 8 cali a najslabszym elementem sa zwykle linki i gowniane pancerze accenta ogolnie rewelacja tyle ze nie za taka kase. (cene sklepowa w PL)
BART_osz Napisano 30 Maja 2006 Napisano 30 Maja 2006 ogolnie rewelacja tyle ze nie za taka kase. (cene sklepowa w PL) Jak z wiekszoscia czesci rowerowych w naszym kraju - cena zachodnia + 30-40%.... a czasem i wiecej Dlatego najlepiej kupowac za granica
YogiSC Napisano 1 Czerwca 2006 Napisano 1 Czerwca 2006 Diskordia napisz mi na priva jak tak naprawde sprawowal sie pancerz Clarksa clim8 chyba ze mozesz tutaj pokazac prawdziwe oblicze tego clarksa bo zastanawiam sie nad tym zestawem
Vito Napisano 14 Czerwca 2006 Napisano 14 Czerwca 2006 Witam, mam BB7 z tarcza 185mm z przodu - naprawde SWIETNY hampel. Przed zakupem wahalem sie miedzy BB5 a 7 i w koncu wybralem 7. Wczesniej mialem Tektro IO - porazka. Dodam do wczesniejszych wypowiedzi forumowiczow, ze w wersji BB7 nie musisz uzywac zadnych narzedzi do regulowania klockow. Do BB5 potrzebny klucz. Nie wiem jak z BB5 ale w moim precyzja wykonania jest wysmienita, wszystko pasuje jak trzeba, prosty montaz i regulacja. Docisk klocow do tarczy nienaganny, a jaka sila hamowania, nie musze pisac. Avid - dobra firma, wiec pewnie BB5 tez jest dobrym hamulcem. Pozdro
cookiesrulez Napisano 14 Czerwca 2006 Napisano 14 Czerwca 2006 Eee, w BB5 do regulacji odległości klocków od tarczy też nie potrzeba narzędzi. Bo jest pokrętło. Narzędzia są potrzebne do ustawienia zacisku ("Tri-Align", czyli regulacja w trzech płaszczyznach), ale to sie robi tylko przy montażu. Ja jestem z "piątek" zadowolony. Tylko coś mi śruby się nie zgadały z piastą i co jakiś czas muszę tarczę dokręcać... Ale hamowanie jest miodne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.