zgf1 Napisano 15 Września 2013 Napisano 15 Września 2013 Witam, mam rower z kołami 26", napęd jest dość mocno zaniedbany niestety. Zamierzam remontować we własnym zakresie, ze zmianą części poradzę sobie sam, problemem jest dla mnie dobranie odpowiednich komponentów. W skrócie opiszę Wam co chciałbym wymienić i mam nadzieję, że pomożecie. Budżet całej operacji jest niestety bardzo ograniczony (około 150zł). Na początek zacznę od obecnego stanu: http://i.imgur.com/hnpXprr.jpg http://i.imgur.com/45GNLY6.jpg http://i.imgur.com/mkKKqYx.jpg Jak sami widzicie stan jest straszny, trzeba coś z tym w końcu zrobić zwłaszcza, że gdy z przodu wrzuce trzeci bieg to łańcuch przeskakuje często, jest to dość niebezpieczne i bardzo niekomfortowe. Zatem jak już mi poradzono należy wymienić cały napęd, chciałem to zrobić w dwóch krokach, aby rozłożyć jakoś budżet Pierwszy krok Korby: W pierwszym rzucie chcę wymienić korby, łańcuch i wolnobieg. Obecnie posiadam korbę z przełożeniami 42/34/24 długość ramienia 170mm, kwadrat. No i jest tu mały problem, otóż jadąc po prostej, na przełożeniu 3/7 brakuje mi prędkości. Myślę kupić korbę z przełożeniami 48/38/28, czy mogę prosić o porady którą wybrać? Czy zwiększając ilość zębów z przodu będę musiał zmodyfikować długość łańcucha? Czy coś takiego się nada? http://allegro.pl/korba-shimano-fc-m131-48x38x28-170mm-kurier-13zl-i3521452393.html Wolnobieg + łańcuch: Jeśli chodzi o wolnobieg(obecny MF-TZ07 7 zebatek) to wybrałem pewną opcję na allegro, jest też w komplecie łańcuch, obecny łańcuch ma 114 ogniw. Zobaczcie czy takie coś będzie odpowiednie, ewentualnie na co mam zwracać uwagę przy zakupie: http://allegro.pl/zestaw-7rzed-shimano-wolnobieg-lancuch-ug51-i3477979164.html Krok drugi(kolejny budzet za jakiś czas) Będzie polegał na wymianie przerzutek z przodu i z tyłu, oczywiście jeśli jesteście w stanie polecić coś w dobrej cenie, co będzie pasowało do mojego roweru będe bardzo wdzięczny, niżej zamieszcze zdjęcia przerzutki przedniej, która mimo, że działa nadaje się tylko do wymiany. Jeśli nie podałem jakichś danych, pewnie przez moją niewiedzę napiszcie. http://i.imgur.com/90oyf2G.jpg http://i.imgur.com/ZQzX4PU.jpg http://i.imgur.com/45GNLY6.jpg Oczywiście jeśli ktoś ma jakieś części w dobrym stanie i chciałby je spieniężyć to proszę o propozycje najlepiej na pw Napiszę też slowo jak i gdzie jeżdżę i zamierzam jezdzić. Mieszkam w dośc gorzystym terenie, okolice Żywca, najczęściej jedżę po asfalcie, ale czasem zdarza się jechać polną dróżką, są niewielkie kamienie. Kilka razy w roku lubię też przejechać się szczytami gór w Beskidach, zjechać oczywiście bez wariowania powoli. Za wszelkie rady będę wdzięczny!
afly Napisano 15 Września 2013 Napisano 15 Września 2013 Patrząc na zdjęcia obecnego napedu, uważam że wystarczy wymiana wolnobiegu i łańcucha, jest opcja że korba da radę z nowym zestawiem. Patrząc na budżet, fajnie jeżeli wybrałbyś wolnobieg taki jak Tobie odpowiada + łancuch Wippermann Connex 800.Kolejna sprawa, jeżeli nie chcesz wymieniać suportu musisz kupić nową korbę pod obecną długośc suportu. Niestety korba na kwadrat może nie być równa innej korbie na kwadrat w sensie kompatybilności, może być zaburzona linia łańcucha.p.s. nie ładują mi się wszystkie zdjęcia.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 16 Września 2013 Napisano 16 Września 2013 czesci wybrales dobre, tylko -tak jak radzil przedmowca- sprawdzic nalezy jakiej dlugosci masz suport. dlugosc mierzona w mm. zeby to zrobic najlepiej jest znasz symbol obecnej korby, moze jej specyfikacje znajdziesz w sieci przy opisie swojego roweru . bedziesz wowczas wiedzial pod jakiej dlugosci suport jest on dedykowany. a, jak juz wymieniasz naped to wymien i korbe i lancuch i wolnobieg.
zgf1 Napisano 16 Września 2013 Autor Napisano 16 Września 2013 Dziękuję za odpowiedzi. Widze, że to nie takie proste, zamówiłem już klucze do wolnobiegu i ściagacz do korb, na dniach postaram się wszystko odkręcić i pomierzyć, choć sądzać po wątkach na forum odkręcenie wolnobiegu czasem jest ciężkie, jeśli uszkodzę piastę czy nie będzie chciało zejść to kupię koło/piastę pod kasetę... (koła sam zaplatać nie mam zamiaru, wtedy tą czynność wykona za mnie serwis) Na początku też zastanawiałem się nad wymianą pojedynczych części, ale bliżej przyglądnąłem się korbie, niektóre zęby są bardzo starte, jest też chyba lekko krzywa, do tego bardzo zaniedbana, teraz po zmianach mam zamiar bardziej dbać o napęd, czyścić go aby jakoś to wyglądało i działało. suportu wolę nie ruszać prawdę mówiąc, ściągnąłem łańcuch, poruszałem nim, pracuje cicho, nie wyczuwam luzów, więc myślę, że troche podziała jeszcze. Mam nadzieje, że uda się dobrać odpowiednią korbę, troche martwi mnie to o czym piszesz, że może być zaburzona linia łańcucha, zwłaszcza, że chciałbym trochę większe koła zębate... Na korbach niestety nie ma nigdzie symboli, napisów, typu roweru też nie znam, był kupiony w markecie(7 lat temu), do teraz sprawował się znakomicie, co ciekawe ten rower ma ramę z aluminium. U mnie zdjęcia wszystkie działają może wczoraj serwer miał jakieś przestoje...
zgf1 Napisano 18 Września 2013 Autor Napisano 18 Września 2013 Witam ponownie... Pojawił się kolejny pomysł, trochę poczytałem proszę o potwierdzenie czy wybrany sprzęt jest ok: Korba: Zdecydowałem się na Suntour: http://www.alerower.pl/p2589,korba-suntour-xr-ramiona-175mm-tarcze-48x38x28t-czarna.html 48/38/28 (T208) - Na razie nie znam długości osi suportu, ale jeśli obecny suport nie będzie pasował to się go wymieni po prostu, poza tym nie muszę na nic innego uważać? Piasta i kaseta: Zdecydowałem, że jeśli już robię większy remont i czasami jeżdżę po górkach, leśnych drogach to nie będę kupował wolnobiegu tylko przejdę już na kasetę, koszt trochę większy, ale za to niezawodność chyba też lepsza. Moje obręcze(26") mają 36 szprych, wybrałem takie coś: KASETA SHIMANO CS-HG41 http://www.alerower.pl/p842,kaseta-shimano-cs-hg41-7-rzedowa-koronki-11-28.html SHIMANO ALTUS FH-RM30 http://www.alerower.pl/p1367,piasta-tylna-shimano-altus-fh-rm30-36-otworow-7-rzedowa-czarna.html Teraz kilka pytań: Czy dobór części jest w porządku? Czy zmieniając tylną piastę również muszę coś mierzyć? Obecnie koła mam przykręcone na zwykłe nakrętki, chciałbym z tego rozwiązania zrezygnować, ta nowa piasta ma inne zaciski, nie będzie problemów?
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 korba jest niedostepna w sklepie podanym przez ciebie. a sama ona jest ok, chociaz tryby 48-38-28 to trekinga sie stosuje a nie w gory. co do suportu to masz racje, najwyzej kupisz nowy za 20-30pln. natomiast zastanow sie czy oplaca sie kupowac osobno piaste a potem ja przeplatac szprychami, ktore masz teraz. raz , ze te szprych juz maja swoje przejechane, dwa ze nie wiadomo czy nyple nie sa skorodowane i po 3 niewiadomo czy dlugosc szprych bedzie pasowala do nowej piasty i starej obreczy... jakis czas temu kupilem takie kolo: http://allegro.pl/markowe-kolo-tyl-26-kaseta-tarcza-joytech-italy-i3530665723.html. ladnie chodzi pod moim stu kg cielskiem. do tego polecam kasete alivio: http://allegro.pl/kaseta-shim-mega-range-cs-hg40-8-rz-11-34t-i3548472146.html. tu masz suport pod korbe 122-123mm: http://allegro.pl/maszynowy-alu-neco-dobry-tanio-122-5-mm-i3542950855.html. kupilem u tego goscia troche gratow, szybka dostawa zgodna z zamowieniem. pozdrawiam i zycze udanego remontu roweru. ps. podalem czesci od 1 dostawcy , by na czasie i kosztach przesylki zaoszczedzic.
Bagins Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Jak Kolega wyżej pisze lepiej przeplatanie piast odpuść. Skoro twierdzisz, że napęd jest w nie najlepszym stanie to bardzo prawdopodobne, że byłyby problemy z przepleceniem (zakładając że długość szprych by podpasowała). Poza tym musiałbyś doliczyć koszta takiej zabawy. Jeśli zamierzasz inwestować w rower to albo kup jakieś gotowe najtańsze pod kasetę lub zainwestuj w koła z łożyskami maszynowymi (alledrogo - znalazłem na szybko 200zł za komplet, więc same tylne kosztowałoby stosunkowo mniej). Chociaż z drugiej strony nie wiem czy byłby sens pakowania ich w stary rower. Co do długości suportu i doboru korby: W opisie korb powinna być informacja dla jakiej długości suportu jest przystosowana. Dlatego sądzę, że najprościej będzie zdjąć obecną korbę i zmierzyć długość suport i kierować się długością pod dobór korby. Oczywiście zakładając, że obecny jest sprawny i za nic nie chcesz go ruszać.
krokuss0 Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Korba OK. Zamiast piasty kup całe koło z piastą pod kasety 8/9-rzędowe. Kasetę 7-rzędową zamontujesz stosując podkładkę ze starej koronki lub dystansów między koronkami - każdy serwis Ci to zrobi. Rozwiązanie 8/9 speed ready - chyba że nie planujesz żadnych zmian w tę stronę. Kaseta OK. Koniecznie nowy łańcuch (np. CN-HG40) Piasta z osią drążoną jest zamykana zaciskiem - zazwyczaj jest w zestawie z piastą, jeśli nie to kosztuje 15-20 zł. Jeśli kupisz korbę 48z to możesz mieć konieczność kupienia nowej przerzutki przedniej - stara przystosowana do korby 42z może Ci nie działać albo działać nieprecyzyjnie.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 co do przedniej zmieniarki to nie powinno byc problemow. najzwyklejszy tourey, ktory siedzi w moim kandsie, obslugiwal 48-38-28 a teraz miesza w napedzie 42-34-24. w obu przypadkach zmieniarka chodzi plynnie. mam nawet wrazenie, ze przy mniejszym zakresie zebatek chodzi plynniej. tak czy inaczej kompatybilnosc wyjdzie po zmianie korby. choc raz jeszcze powiem, ze 48-38-28 srednio w gory sie nadaje. pozdrawiam.
krokuss0 Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Na przedniej przerzutce powinno być gdzieś napisane jaką ma pojemność. Po zmianie może działać a może i nie działać. Piszę o tym żeby uprzedzić o takiej możliwości, tym bardziej że zgf1 idzie w górę z zębami a nie w dół.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.