Skocz do zawartości

[amortyzator] DT SWISS XRM100


Fubu00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam amortyzator tak ja np w tytule. Wie ktoś może gdzie w Krakowie można zrobić mu serwis. Chodzi mi o wymianę uszczelek kurzowych i olejowych i zalaniu nowego oleju, oraz żeby te uszczelki i olej dostać w tym samym sklepie co będą mu robić serwis.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni robią DT ? np jest tak przeglądy i naprawę wszystkich amortyzatorów i damperów (Rock Shox, Marzocchi, Fox, Manitou, Scott Genius, X-Fusion, Magura, Double Barrel, Specialized Brain, Ohlins) A więc napisane jest że wszystkich, ale nie ma wymienionej formy DT.

 

 

http://www.variobike.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

DT prowadzi dosyć radykalną politykę serwisową- o ile wymianę oleju w dolnych goleniach i w komorze powietrznej można zrobić samemu, o tyle jakiekolwiek prace przy tłumiku są objęte tajemnicą. Wymagają takze specjalnych olejów ( niezbyt tanich).

Podejrzewam,że uszczelki i olej dostaniesz w DT4YOU, a wspomnianą część serwisu zrobisz sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem go wczoraj. Lewa laga poci się, uszczelka jest lekko pęknięta. Na prawej ladze jest blokada z tłumieniem, rozkręciłem całą lagę prawą, olej był zapieniony i go wylałem blokada mi przestała działać. W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego.



dodam że na prawej ladze nie mam nabitego powietrza



Taki oto film znalazłem i na podstawie jego swój rozkręciłem, co do serwisu wole zapłacić a mieć zrobione.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli rozkręciłeś widelec i nie bardzo wiesz jak go poskładać.

 

W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego.

Możesz zrobić zdjecie wnętrzności prawej goleni? Jakoś nie chce mi się wierzyć w ten zawór. Masz wersję SS czy TS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator poskładany z tym że niema oleju w komorze blokady i niema nabitego powietrza. Też mnie to zdziwiło że jest wentyl na powietrze tam ! Co do zdj nie mam czym zrobić, jak znajdę znowu film na yt jak gość rozkręca prawą lagę to dołączę linka. Z prawej strony jest ten sam wentyl co z lewej.



jest film prawej lagi ale innego DT.  Co do wentla żeby nabić powietrze potrzebna jest jakaś przedłużka co się tam ją wkręca  i ona otwiera zawór powietrza i pompuje.



Co do uszczelek myślę że więcej nie kosztują jak 120/130 zł + do tego olej 5W, w 200 zł się zmieści. W serwisie ze wszystkim więcej nie wezmą jak 350 zł.    



system ABS, SINGLE SHOOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Vario Bike, powiedzieli za serwis z wyliczonymi uszczelkami i olejem od 150 do 250 zł :) Byłem przygotowany na odp minimum 250 zł. Co do DT to dla mnie niema piękniejszych amorków, praca też jest bardzo fajna ! rura sterowa stożkowa 1,5 cala, widelec jak na tą masę bardzo sztywny ! Wcześniej miałem Fox,a 32 F100RL, waga porównywalna, ale nie ma tej sztywności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście, ale , z całym szacunkiem dla Vario, nie wszystko da się serwisować bez Know-How. Wystarczy brak wiedzy na temat poziomu oleju lub sposobu odpowietrzenia tłumika i problem gotowy. Tych informacji DT nie udostępnia niestety.

Ale zobaczymy- jeśli podołają, wypytaj o ilosc oleju w tłumkiu i sposób postępowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Długo jeździłem bez zamontowanej manetki, założyłem to dopiero wczoraj. Dzisiaj wybrałem się żeby to przetestować, kliknąłem kilka razy w czasie jazdy około 6 km i coś się popsuło. Ogólnie amortyzator od wczoraj, czasami coś głośno syczy, coś jak dźwięk wyciskanego szybko oleju z strzykawki, ale jak wspomniałem wcześniej nie zawsze. Blokada skoku nie działa w ogóle. Wygląda to dokładnie tak że pozycja pół zamknięta i zamknięta działa tak samo. Czyli jak wciskam manetkę do końca, amortyzator mi opada, ale nie blokuje się, tak samo jak w pozycji środkowej. Pokrętło tłumienia powrotu działa prawidłowo tylko w stronę zwiększania tłumienia, kręci się w drugą stronę ale bez charakterystycznego klikania i nie dając żadnej zmiany. Mogę to zmienić jedynie przez przełączenie manetką w pozycje 2 lub 3 i szybkie dociśnięcie amortyzatora. Wtedy słychać kliknięcie i amortyzator zaczyna odbijać normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli przerabiałeś amorek bez manetki na wersję z manetką? Założyłeś wszystkie graty prawidłowo?. Linka zamontowana i naciągnięta prawidłowo?

Coś mi to wygląda na nieprawidłowy montaż elementów sterowania.

Ewentualnie powróć do sterowania na goleni i zobacz,czy wszystko działa OK.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem i zrobili na gwarancji, ale dostałem do tego "papier" z taka właśnie ceną :) dużo ludzi kupuje jednak DT z jakoś dziwnych źródeł i potem sa kłopoty, bo przeglady pomimo że trzeba robić tylko raz w roku to jednak troche kosztują. Jednak praca DT - mam XRC - wynagradza wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...