Skocz do zawartości

[10855g] KRC Genk by Jaldd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zaprezentować moją maszynę, rowerami interesuję się od dawna, ale tak naprawdę to pierwszy konkretny rower w którego wszedłem posiadanie, wiem że w obecnej formie nie jest najlżejszy, aczkolwiek mam już konkretne plany co chcę zmienić na lżejsze i mam nadzieję będę je wprowadzał powolutku w życie, nie mogłem się zdecydować co do nazwy, ostatecznie będzie taka jaka widniała na ramie przed malowaniem.

 

Plany na przyszłość? Przede wszystkim, mam nadzieję że jeszcze w tym sezonie Avid BB5 na tył, podkładki pod mostek i kierownica karbonowa. Patrząc bardziej w przyszłość mam zamiar wymienić następujące rzeczy: przede wszystkim koła, na coś co będzie ważyć 1,5 - 1,6 kg, rama poniżej 1,5kg i do niej stery Crank Brothers, hamulce hydrauliczne mniej niż 0,5kg komplet, opony Schwalbe Furious Fred i do tego jakieś lżejsze dętki.

 

Rower świeżo co złożony dziś wieczorem, tak więc po ciemku, ale udało się przejechać pierwsze 15km, moje odczucia? Mimo niskiej wagi jedzie jak przylepiony do ziemi, szybki na podjazdach i jeszcze szybszy przy zjazdach, a z takich gorszych odczuć to to na co sam się pisałem, przy zjechaniu z szosy na jakikolwiek żwir czuć każdą nierówność, no cóż takie uroki sztywniaków :) Ale ogólnie na razie jestem bardzo zadowolony.

 

Rozpiska:

Korki do kierownicy: KCNC 6g
Hamulec przedni: Avid BB5 + tarcza 180 mm + adapter 390g
Hamulec tylny: //
Klamki Hamulcowe: Avid FR5 152g
Pancerze i linki:  noname 110g
Kaseta: Shimano Deore XT 259g
Łanńuch: Connex Gold 9SG 293g
Korby: Shimano Saint + Dartmoor Sting 1015g
Przerzutka tylna: Shimano Deore XT + kółeczko AEST 234g
Widelec: MOSSO 767g
Rama: KRC Genk 1978g
Gripy: KCNC pianki 15g
Kierownica: ZOOM 220 220g
Stery: NECO 145g
Pedały: Dartmoor Cookie 380g
Siodło: Vader 278g
Sztyca: Ritchey Fresh Gears 175g
Zacisk sztycy: AEST 31g
Manetki: Shimano Deore 150g
Zaciski kół: p.Novatec t.Quando 114g
Podkładki pod mostek: //
Gwiazdka: Dartmoor Top Cap 22g
Mostek: KOGA 131g
Opona przednia: Kenda Khan 714g
Opona tylna: Kenda Khan 714g
Dętki: noname 400g
Koło przednie: Mach1 MX Disc 937g 
Koło tylne: Mach1 MX Disc 1225g
 
 
Razem : 10855 g
 
Zdjęcia słabe, bo robione telefonem, no ale są:
 
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo to tylko takie wrażenie, ale masz chyba bardo nosek siodelka podniesiony do góry.
Baza do zrobienia lekkiego roweru jest w miarę OK.

Dosyc sporo wazy korba i jak na jedna zębatkę to sądze, że można by urwac nawet 200g przy dość malym nakładzie finansowym

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo siodełka to nad ustawieniem będę się zastanawiał jutro, dzisiaj chciałem się już tylko przejechać i w sumie nie było aż tak dramatycznie, jeśli jednak będzie mi wadzić to na pewno zmienię ustawienie.

 

Nad korbą się zastanawiałem choć nie miałem konkretnych pomysłów, bardzo bym chciał aby korba była w hollowtechu, a tam taniość i lekkość w parze nie idzie.

 

Ogólnie przepraszam za tak mizerne zdjęcia, niestety mój aparat jest w rozsypce tak więc musiałem posiłkować się telefonem, jak tylko będę miał normalny aparat to zrobię normalne, przyzwoite zdjęcia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Coś mi się widzi, że rama jest za mała, bo masz strasznie wysuniętą sztycę (nie jest czasem za mocno wysunięta? możesz zepsuć ramę jak przesadzisz)

Drugi problem z ramą to kolor - zupełnie kolorystycznie nie pasuje. Może by się zatem zastanowić, nad zmianą ramy? Ta co teraz masz nie jest jakaś lekka, znajdziesz coś lżejszego, w lepszej kolorystyce (może białą/czarną/czerwoną, albo miks którychś z kolorów)

Brak tylnego hampla to dość spory minus - masz zamiar to tak zostawić?

Korbę sainta bez problemu zamienił byś na lżejszą deorkę na hollowtech 2, jeszcze by ci dopłacili. Albo na jeszcze lżejszego LX czy XT. 

Ogólnie spoko osprzęt, napęd chętnie bym zobaczył w swoim rowerze, ale całość prezentuje się dość przeciętnie, głównie przez ramę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się bez bicia, rama jest za mała, ale bez obaw, sztyca jest wysunięta do maksymalnego możliwego poziomu oznaczonego na samej sztycy, tj. w rurze podsiodłowej siedzi jeszcze jakieś 10 cm sztycy.

Rama na pewno pójdzie pod wymianę, wcześniej czy później, ale na pewno nie ze względów kolorystycznych, obawiałem się trochę co do tego fioletu, ale ostatecznie bardzo mi się spodobał, wydaje mi się że kolor ramy w realu prezentuje się lepiej niż na zdjęciu. Dwie rzeczy przez które rama pójdzie pod wymianę to za mały rozmiar i waga.

O hamplu pisałem w pierwszym poście, w zamiarach mam go wstawić jeszcze w tym sezonie, choć możliwe że przesunę to na wiosnę 14' ze względu na to że obecny sezon się kończy, a po za tym ja mam szkołę w innym mieście i i tak jeżdżę na rowerze tylko w weekendy, dochodzi jeszcze kwestia premiery GTA V która uszczupli mój portfel o tych kilka złotówek :)

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...