Skocz do zawartości

[linki i pancerze] Czy warto kupić ten zestaw?


adi99118

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję, że nie ostatni.

W moim rowerze linki zardzewiały, pancerzyki zaczęły pękać, więc czas najwyższy je wymienić.

Myślałem nad tym zestawem:

http://allegro.pl/zestaw-pancerze-linki-koncowki-i-fajki-fv-kr-i3444566968.html

Czy warto go kupić? Zmierzyłem sobie długość pancerzy jakie teraz mam, przycinanie jest w cenie, więc chyba warto.

Fajki od hamulców też nie są w najlepszym stanie. Mój rower to Scott Aspect 60 http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=102

Proszę o pomoc :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/zestaw-ham-przerz-mtb-szosa-nierdzewny-clarks-nieb-i3480155363.html

 

Tak na ten przykład... Tu wparwdzie w zestawie heble/biegi ale spokojnie znajdziesz pojedyncze.

 

Szacunek...

I.

 

 

Linki galwanizowane to to samo co ocynkowane?

 

EDIT:

Hmm, coś takiego: http://rowerowy.com/sklep/czesci/linki_i_pancerze/zestaw/prod/clarks_8009

czy raczej http://rowerowy.com/sklep/czesci/linki_i_pancerze/zestaw/prod/clarks_8005

Co lepsze? Teflon czy stal nierdzewna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wieki, wieków... naughty.gif

 

Nic nie jest wieczne, rzecz jasna wink.gif ale na pewno na wiele, wiele dłużej, niż inne rdzewiejące.

 

Jeśli zacznie sprawiać problemy, to wystarczy przeczyścić i nasmarować.

 



...Poki co rower ma 5 lat i jezdzi na fabrycznych...

 

Dlaczego zatem wymieniasz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wieki, wieków... naughty.gif

 

Nic nie jest wieczne, rzecz jasna wink.gif ale na pewno na wiele, wiele dłużej, niż inne rdzewiejące.

 

Jeśli zacznie sprawiać problemy, to wystarczy przeczyścić i nasmarować.

 

 

 

Dlaczego zatem wymieniasz???

 

 

Wymieniam, ponieważ:

- jedna z linek jest tak zardzewiała , że aż mi na ramę pod linką osad z rdzy poszedł.

- druga linka jest zerwana i zardzewiała. Linek hamulcowych na razie nie potrzebuję bo cały czas są piękne (brak rdzy, jakichkolwiek śladów korozji)

 

Hmm, co myślicie o tym: http://e-bmx.pl/opis/552807/zestaw-przerzutkowy-clarks-stal-nierdzewna-mtb.html

albo o tym http://e-bmx.pl/opis/1894147/promax-zestaw-przerzutkowy-stal-nierdzewna-mtbszosa.html

To drugie to na pewno jest stal nierdzewna?

Nie za tanio? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa... czyli nie do końca rower "jeździ"  gwizdze.gif  wink.gif

 

Co do zestawów - Clarks to... Clarks - będzie OKi.

Ten tani - hmmmm... nie wiem co o tym myśleć.

 

Ale tutaj rarytas - szlifowane w zestawie i niedrogo  

 

http://www.girosport.pl/zestawy-linek-i-pancerzy-przerzutkowych/567-zestaw-panc-i-linek-przerzutki-jagwire-hyper-czarny-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz doświadczenia, to warto kupić narzędzie do tego przeznaczone.

 

http://www.girosport.pl/135-narzedzia-do-linek-i-pancerzy-

 

Bez niego, porządnymi kombinerkami linki tnie się bez problemu,

pancerze hamulcowe także, natomiast pancerze przerzutkowe już nie tak łatwo.

 

Zawsze można się udać do pobliskiego serwisu - ale za darmo raczej nie zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę, tylko miejsce cięcia pancerza owinąć taśmą izolacyjną i ciąć przez taśmę.

Wtedy powierzchnia zewnętrzna pancerza jest mniej uszkodzona przez temperaturę.

No i ogólnie ciąć w miarę wolno inaczej szybko się topi wszystko co plastikowe.

 

Linki także lepiej owinąć taśmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę, tylko miejsce cięcia pancerza owinąć taśmą izolacyjną i ciąć przez taśmę.

Wtedy powierzchnia zewnętrzna pancerza jest mniej uszkodzona przez temperaturę.

No i ogólnie ciąć w miarę wolno inaczej szybko się topi wszystko co plastikowe.

 

Linki także lepiej owinąć taśmą.

 

 

A może jeszcze sekatorem uda się uciąć? :E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się ma kłopoty z tłumaczeniem i interpretacją.

Napisano:

"linki slick stainless (stal nierdzewna)..."

...to połowa prawdy, gdyż stainless stell osnacza stal nierdzewną,

natomiast określenie slick oznacza gładkie (szlifowane w tym przypadku).

 

No i mogę potwierdzić, że linki w tym zestawie (seria Hyper) są szlifowane - sam u siebie taki zakładałem,

tyle że hamulcowy - ale także z serii Hyper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się ma kłopoty z tłumaczeniem i interpretacją.

Napisano:

"linki slick stainless (stal nierdzewna)..."

...to połowa prawdy, gdyż stainless stell osnacza stal nierdzewną,

natomiast określenie slick oznacza gładkie (szlifowane w tym przypadku).

 

No i mogę potwierdzić, że linki w tym zestawie (seria Hyper) są szlifowane - sam u siebie taki zakładałem,

tyle że hamulcowy - ale także z serii Hyper.

 

 

No ok. Jak na razie w sklepie nie można dodać do koszyka, bo status do "oczekiwanie na dostawę" więc trochę sobie poczekam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przymierzam się do spróbowania zestawu przerzutkowego Jagwire Ripcord. Wygląda bardzo porządnie i wychodzi chyba nieznacznie drożej niż zestaw kombinowany z przyzwoitych elementów.

 

Oryginalnie założony pancerz tylnej przerzutki w Cube Analog 29 z 2012 (w prawdzie Jagwire, ale chyba Basic) zardzewiał po roku wewnątrz i przerzutka słabo zrzuca w dół, a smarowanie pomaga na chwilę, dlatego chciałbym spróbować czegoś lepszego.

 

Problem tylko, że o ile widzę kolorowe Ripcordy w cenie 89zł, to akurat czarny na którym mi zależy jest znacznie droższy. Znacie może jakieś źródła, gdzie można takowy nabyć w przyzwoitej cenie?

 

Pozdrawiam,

TB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

A powiedzta mi, z promaxem nierdzewnym ktoś walczył?

Przykładowa oferta (nie mam nic wspólnego ze sklepem ;) ):

http://lightsport.istore.pl/pl/linka-hamulca-mtb-promax-nierdzewna.html

http://lightsport.istore.pl/pl/linka-przerzutki-mtb-promax-nierdzewna.html

http://lightsport.istore.pl/pl/pancerz-linki-hamulca-promax-teflon.html

http://lightsport.istore.pl/pl/pancerz-linki-przerzutki-promax-teflon.html

 

Bo jak sobie liczę, to linki na cały rower, z pancerzami i wszelkimi końcówkami wyszedłby mnie w okolicach 50-60zł czyli tyle co normalnie za komplet ham lub przerzutka.

Dodatkowo linki wyglądają jakby były szlifowane.

23384486.jpg

24329992.jpg

Choć po fotkach to wicie, a w ręku nie miałem, bo na wsi (Kraków) nie widziałem.

 

Ten sam sklep i linki saccon - tu już w opisie (przerzutkowej tylko) stoi że szlifowana:

http://lightsport.istore.pl/pl/linka-przerzutki-saccon-nierdzewna-szlifowana-2250mm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka wykonana ze splotu 19 drutów. Wydaje mi się, że to dlatego jest taka tania ta linka.



Nie mogę znaleźć nigdzie taniej. http://allegro.pl/jagwire-hyper-2-linki-pancerz-przerzutki-mtb-szosa-i3432296517.html

Czy płacenie 75 zł za linki i pancerze to nie za dużo? Jaka jest różnica między tymi szlifowanymi a nieszlifowanymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...