zielony01 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Witam wszystkich użytkowników.Gdy obecny sezon dobiegnie końca chciałbym sobie kupić nowy rower do jazdy po mieście i poza nim (głównie drogi asfaltowe/ utwardzone), na którego chciałbym przeznaczyć do 1500zł. Jeżdżę trasy od 20 do 50+ km jednak nie robie tego codziennie lecz okazjonalnie (co 2-3 dni). Obecnie posiadam rower Kross CRX (limited edition- jeśli to coś zmienia), którego przydałoby się wymienić ze względu rozmiaru.W sprawie osprzętu rowerowego jestem zielony, więc prosiłbym o jakieś porady w sprawie przyszłego zakupu. Mam 175 cm i długość nogi to 80 cm. Nie wiem na jaki rower sie zdecydować MTB, szosowy czy może jeszcze jakiś inny. Za szosowym przemawiają mniejsze opory toczenia czyli lżejsza jazda choć nie wszędzie nim dojedziemy i tu przewagę ma MTB. z rowerów, którymi jestem zainteresowany to : MTB: RockRider 5.3 http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-53-id_8206682.html Kross Level A2 (2012/2013) http://www.pmbike.pl/kross-level-a2-2013 Szosowy: Triban 3 http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-3-uk-id_8274036.html Triban 3A http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-3-a-id_8239800.html Podkreślam, że rower ma być dla amatora, na przejażdżki a nie na jakieś wyścigi czy inne Tour de Pologne. Liczę na Wasze propozycję i próby pomocy.
artex232 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Na szosie nie jeździ się lżej, wręcz przeciwnie Trzeba mieć siłę kolarską żeby rozkręcić taką maszynkę Wtedy dopiero można powiedzieć że idzie jak burza
Rulez Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 W porównaniu z MTB, szosa na szosie idzie jak burza ... jednak myślę, że abstrahując od ceny, lepszy dla Ciebie był by : http://www.decathlon.pl/btwin-rower-szosowy-fit-5-id_8239798.html
artex232 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Zgadam się z kolegą lepsza pozycja, w typowej szosie masz sportową geometrie ciała, co nie zawsze jest wygodne
zielony01 Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 Co do tego Triban Fit 5 to cena trochę odstrasza.Jak duże są obniżki cen na wyprzedażach poza sezonem (jeśli się orientujecie)?
artex232 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Duże np. buty spd koszt. 300 zł- zima 200zł. Rowery też bardzo duży upust ale nie pamiętam dokładnie. Oczywiście w decathlonie
zielony01 Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 Aha, rozumiem. A jak się ma ten Triban Fit 5 do jakiegoś roweru typu Cross?
zielony01 Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 Chodziło mi bardziej o to co będzie lepiej spełniać moje oczekiwania czyli drogi asfaltowe/szuter (ale tylko w części trasy ok. ~6km) i trasy od 20 do 50+ km Przejrzałem jakieś zagraniczne forum z tym Triban' em Fit 5 i ludzie piszą, że są zadowoleni. Jak ma się ten Triban Fit 5 do np.http://www.unibike.pl/crossfiregts.html http://rowerykands.pl/rowery/8-kands-maestro-men-28.html
Rulez Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Przy takich trasach stawiam raczej na Tribana Fit Do rowerów z linków ma się nijak, to rowery crossowe. Przejedź się do Decathlona i porównaj Tribana z : http://www.decathlon.pl/rower-trekingowy-riverside-3-mski-id_8202746.html
zielony01 Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Napisano 15 Sierpnia 2013 Dobra a jakieś inne propozycje podobnych rowerów z niższą ceną (o ile możliwa).Jeśli wiecie czy o wyprzedaży będzie coś napisane na stronie dechatlonu (chodzi o Triban fit 5) lub jeśli możecie podajcie jakieś inne propozycje.Z góry dzięki. Co powiecie na temat tego sprzętu : http://www.bikko.pl/rower-szosowy-merida-speeder-t1-2013.html
zielony01 Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 Co wybrać z poniższej listy rowerów do jazdy po mieście poza nim i lekkim terenie: KANDS MAESTRO Merida Speeder T1 2013 Kross Evado 3.0 2013 Kross Level A2 2013 Kross Seto 2013 Romet Rambler 6.0 2013
zielony01 Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 + jeszcze :Unibike Viper GTS 2013 (czekanie do jesiennych/zimowych wyprzedaży)Unibike Crossfire GTS 2013
marcin0011 Napisano 19 Sierpnia 2013 Napisano 19 Sierpnia 2013 jeśli większość to asfalt, a jesteś amatorem, to pozycja na kolarce może być niewygodna i co z tego że przejedziesz szybciej jak będą Cię boleć plecy i kark-sam miałem ten problem obniżając kierownicę za dużo na raz gdy zaczynałem z MTB. Nie uprawiam zawodowo, więc doszedłem do wniosku że lepiej wypośrodkować. No i kolarką do lasu wjedziesz tylko parę razy-albo złamiesz widelec, albo koło będzie wyglądać jak 8ka MTB jest bardziej uniwersalne, przy założeniu opon typu Semi-Slick naprawdę można uzyskać nienajgorsze opory toczenia, powinieneś być stratny ok 5-7 km/h przy tym samym wysiłku (zakładając że masz blokadę skoku w amorze z przodu albo w miarę regularną karencję). No i na szosówce albo zbyt wąskich oponach można zaliczyć NIEZŁĄ glebę-np. wychodzisz do pracy, lekki deszcz czy mgła, wychodzisz w pracy, wchodzisz w zakręt a tu wilgotny asfalt i twoje 35-50km/h... Sam miałem niezły wypadek na torach tramwajowych które z biegnących równolegle po ulicy odbijały w prawo i wszedłem na nie ze zbyt dociążonym kołem z przody przy 45 km/h, chodzić normalnie mogłem po 2 tygodniach, rany zeszły po 6ciu tyg. Co do roweru, jeśli nie masz parcia na nowy rower, dobrym pomysłem jest zakup roweru używanego, tylko tutaj ważne jest żeby zostawić sobie bufor ok 200 złotych na wymianę części które są zbyt wyeksploatowane albo niewygodne (kiera, pedały, siodełko, wznios kierownicy, długość mostka, klamki hamulcowe czy ogumienie. Z ogumieniem typu semi slick przy odrobinie techniki naprawdę można trochę poszaleć spuszczająć trochę powietrza jak wiesz że dzisiaj 1/4 będzie asfaltem a 3/4 szutrem i ścieżkami leśnymi, ważne żeby na boku opony były konkretniejsze klocki. Ja np. bardzo sobie chwalę (coś takiego: http://www.bike-eshop.cz/geax/plast-horske-kolo-geax-easy-rider-26x195-drat). Dobre opony i kadencja z jaką pedałujesz to główny winowajca prędkości
zielony01 Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Napisano 23 Sierpnia 2013 Rower raczej chciałbym nowe ze względu, iz nie znam się dobrze na sprzęcie rowerowym zbyt dobrze by móc swobodnie ocenić jak bardzo sprzęt jest wyeksploatowany. Co do jazdy rowerem szosowym to raczej po lesie (liczne korzenie, kamienie, grząski piach) odpada ze względu na trwałość obręczy i szerokość opon; ale jak ma się jazda na Kross Seto / Merida Speeder T1 po szutrze a dokładniej czymś takim Pytam bo wciąż nie wiem na jaki typ roweru się zdecydować cross / szosa z prostą kierownicą / mtb jeżdżąc po mieście chodniki / ścieżki rowerowe i czasem po za miastem asfalt ~70 % i pozostałe 30% to jakiś szuter częściowo las.
dziobolek Napisano 23 Sierpnia 2013 Napisano 23 Sierpnia 2013 Czytając Twoje preferencje i potrzeby - rower typu cross.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.