mario704 Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Witam Panowie Problem następujący. Niedawno zakupiłem kasetę na tył shimano acera o taką : http://allegro.pl/lekka-kaseta-acera-cs-hg41-7-rzedowa-11-28t-i3381725378.html Do tego ten łańcuch: http://allegro.pl/lan-shimano-hg-40-index-tani-i-dobry-i3365122664.html Oraz przerzutkę shimano tourney(tylko taka bo nie jeżdżę wyczynowo etc): http://allegro.pl/przerz-tyl-tourney-tx-35-na-srube-tanio-i-dobrze-i3392151805.html Problem polega na tym że na przednim przełożeniu "1" i tylnym 6 lub 7 czyli na najmniejszych zębatkach przerzutka tak się dziwnie składa że łańcuch trze o siebie a potem spada i regulacja przerzutki śrubami nie daje nic. Za długi łańcuch? czy inny problem. Wygląda to tak: Generalnie jestem zielony w te klocki więc kupowałem zgodnie z tym co pisali na aukcjach. Mechanizm korbowy: CYCLONE ALU 22/32/42x170
1415chris Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Do skrocenia. Poszukaj na forum, jak to sie robi.
Kowal1986 Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Po pierwsze nie jeździ sie na przełożeniach typu "1" na korbie (najmniejsza zebatka z przodu) i 6,7 z tyłu. Jeżeli będziesz tak użytkował rower to napęd zdechnie szybko od nadmiernego przekoszenia łańcucha. Co do długości to masz pewnie za długi. Przyczytaj moniższy tekst: " W przypadku, gdy wymieniamy tylko łańcuch, albo inne wymieniane elementy (zębatki, tarcze) mają te same rozmiary co poprzednio, sprawa jest prosta. W nowym łańcuchu pozostawiamy dokładnie tę samą liczbę ogniw, co w starym (pomiar samej długości, ze względu na jego wyciągnięcie, może okazać się złudny). Nowe łańcuchy (116 ogniw) mają pewien zapas długości, gdyż przewidziane są do obsługi najbardziej skrajnych przypadków. Jeżeli jednak zmieniamy z jakichś powodów zębatki na inny wymiar, musimy dobrać optymalną do naszego napędu długość łańcucha. Spośród kilku istniejących sposobów najpewniejszy wydaje się następujący. Wrzucamy najmniejszą tarczę z przodu i najmniejszą zębatkę z tyłu (zestawienie nie stosowane w jeździe, ale w tym przypadku praktyczne). Układamy łańcuch na najmniejszej tarczy i najmniejszej zębatce, i trzymając oba jego końce, próbujemy go skracać, jeszcze nie spinając. Zauważmy, że wózek przerzutki układa się równolegle do podłoża, a nawet dolne kółko ustawia się wyżej niż górne. Nie zapominajmy, że ogniwa łańcucha możemy odejmować lub dodawać tylko parami. Optymalna długość to taka, przy której łańcuch jeszcze przechodzi swobodnie między kółkami, a dołożenie kolejnych dwóch ogniw powoduje pocieranie łańcucha o siebie."
mario704 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 Problem o tyle że nie miałem wcześniej łańcucha z tego roweru bo dostałem samą ramę z korbowodem. Wiem że się nie powinno jeździć na takich biegach ale też prawdą jest że nawet na takim biegu nie mają prawa się dziać takie cuda Artykuł przydatny bo przynajmniej wiem że skracać po 2 ogniwa czyli parzyście. Potrzebowałbym tylko fotki jak powinna wyglądać prawidłowo przeżytka z łańcuchem na biegu 1 przód i tył 7
1415chris Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 le ile? Na takie pytanie, ewentualnie wrozka, moze znac odpowiedz Preferuje inna metode, niz ta opisana powyzej: lancuch na najwiekszej tarczy korby i najwiekszej koronce kasety (bez przekladania przez przerzutke). Na styku dwoch koncowek lancucha dodajesz pelne ogniwo (zewnetrzne i wewnetrzne) i spinasz lub skuwasz.
mario704 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 Na styku dwoch koncowek lancucha dodajesz pelne ogniwo (zewnetrzne i wewnetrzne) i spinasz lub skuwasz. chyba odejmujesz bo jest za długi Czyli jedno ogniwo łańcucha to jest te wewn i zewn czy to już 2?
1415chris Napisano 23 Lipca 2013 Napisano 23 Lipca 2013 Nie, dodajesz pelne ogniwo i wtedy skracasz. Jak skuwasz lancuch, koncowki musza byc rozne, jedna zew. druga wew. Przy spince, dwie koncowki musza byc wew.
mario704 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 niestety spinki nie ma ,łańcuch jest na skuwanie.Czyli rozkuwam odejmuje,pełne i puste tak aby zostało mi puste i pełne i znów skuwam ?
BananaMuffin Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 niestety spinki nie ma Znaczy się, że jest to dobry moment by się w spinkę zaopatrzyć . Chyba warto skroro i tak łańcuch będzie rozkuwany. Sama spinka np: bardzo ułatwia czyszczenie całego napędu. Może to być spinka np: KMC, lub droższa Connex Link.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.