Skocz do zawartości

[ok 1000 zł]MTB Scud


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstępie witam wszystkich, to mój pierwszy post. 

Chciałbym zakupić jakiś rowerek MTB w okolicach 1000zł. Od razu zaznaczam, że będę jeździł głównie po asfalcie, raczej rzadko po szutrach itp. Oglądam sobie różne rowerki i wypatrzyłem już sobie kilka modeli. Zainteresował mnie mnie m.in. taki oto SCUD:

http://allegro.pl/rower-gorski-scud-argon-26-alivio-amortyzator-i3387613161.html

Co o nim myśleć i o jego komponentach? Proszę o pomoc.... a może coś innego w okolicach 1000?

 

Dodam jeszcze, że rower raczej nie będzie wyczynowo katowany. Jedynie po asfalcie będę z niego troszkę wyciskał, a po szutrach itp zdecydowanie jazda turystyczna.  Fajnie by było jak by taki rowerek posłużył mi przez kilka lat bez większych wkładów finansowych. 

Z góry dziękuję.

Napisano

jest olbrzymi przypięty temat dotyczący zakupu MTB do 1000 zł, zajrzałeś tam?

tak, ale chcę się czegoś dowiedzieć o tym SCUDzie..... czy warto, czy ma jakieś wadliwe części itp

Nie powiem że akurat ten rowerek mi się spodobał. Wiadomo że rower ma jeździć, a nie wyglądać ale może jakiś kompromis :)

 

Dodatkowo pytanie, bo wcześniej zapomniałem: Na aukcjach tego sprzedawcy jest też taki rower ale z hamulcami tarczowymi. Lepsze są tarczki czy klocki? Bo później klocka chyba jednak taniej wymienić.

Napisano

ten rower to kalka Kands'a Energy 1300. Tarczówki montowane w tej klaie rowerów to najtańsze hamulce mechaniczne czyli jak dla mnie erzac prawdziwego hamulca tarczowego. Dobry V-brake będzie lepszy niż najtańsza tarczówka. Z tym,  że v-brakei montowane w tych rowerach to też najniższa półka ale ich wymina na coś lepszego jest znacznie tańsza niż wymiana tarczówki. Poza tym v-brake są tańsze w ekspolatacji. Dobre tarcze przydają się i znacznie lepiej spisują w błocie.

Napisano

ten rower to kalka Kands'a Energy 1300. Tarczówki montowane w tej klaie rowerów to najtańsze hamulce mechaniczne czyli jak dla mnie erzac prawdziwego hamulca tarczowego. Dobry V-brake będzie lepszy niż najtańsza tarczówka. Z tym,  że v-brakei montowane w tych rowerach to też najniższa półka ale ich wymina na coś lepszego jest znacznie tańsza niż wymiana tarczówki. Poza tym v-brake są tańsze w ekspolatacji. Dobre tarcze przydają się i znacznie lepiej spisują w błocie.

Utwierdziłeś mnie żeby nie brać z tarczami, tym bardziej że raczej na pewno nie bd jeździl po błocie-  dzięki. 

 

Obserwuję teraz też Lazaro evo v3 i jak tak porównuję, to chyba jest to porównywalnie to samo co ten SCUD V-brake 

http://allegro.pl/lazaro-evolution-v3-full-alivio-amor-z-blokada-m-i3277740651.html

Na szybko czytając to zauważyłem że jedynie różni się piastą: Scud ma shimano.

 

 Co mam myśleć o ramie? Lazaro i Scud mają taką samą? Jeśli tak to też mam się spodziewać cienkiej warstwy lakieru w Lazaro tak jak ludzie piszą?

Napisano

Lazaro/Kands/Scud wychodzi z jednej fabryki więc pewnie będzie to samo. Lazaro różni się też od Kandsa/Scuda amortyzatorem - ma blokadę. O tych rowerach dowiesz się wszystkiego z tematów o konkretnych modelach w strefie testów a także z wątku dotyczącego rowerów MTB w cenie ~1000 zł.

Napisano

proponuje Ci wpisz do wyszukiwarki SCUD w allegro i zobacz czy ten sklep nie sprzedaje akurat przez licytacje tego scuda.

 

Sam kupilem go wlasnie tak jak mieli ich 5 licytacji wystawionych. Tylko ze ja zaplacilem 890 zl z przesylka :)

 

Pozdro

Napisano

 

Od razu zaznaczam, że będę jeździł głównie po asfalcie, raczej rzadko po szutrach itp.

 

Jedynie po asfalcie będę z niego troszkę wyciskał, a po szutrach itp zdecydowanie jazda turystyczna.

 

 

 

Po kiego wacława ci MTB ? Bo nie czaję bazy...

Napisano

Po asfalcie to ten MTB z ciebie będzie wyciskał... siódme poty:). Po mieście jeszcze ujdzie, ale na asfaltowe trasy poza miasto się nie nada

Napisano

to co w takim razie mi polecacie? wybrać rower crossowy? Myślałem sobie nad opcją MTB na kołach 28"  o szerokości 1,9" żeby pojeździć po drodze i czasem po innych polnych drogach itp.

Jak wybiorę crossa z oponką 700x35 to znowusz nie pojade nigdzie poza asfalt. Jak to mam pogodzić?

Napisano

a kto Ci takich głupot naopowiadał? 

 

 

ok, czyli jednak crossowy byś radził?

 

jakiś model możesz mi zaproponować w tej cenie z jakimiś w miarę przyzwoitymi częściami?

Napisano

ok super, więc chyba wybór już padł  :thumbsup:. Teraz pozostaje kwestia odpowiedniej ramy i kółek. Od początku napaliłem się na coś z ramą 21" i na kółkach 28" żeby było duże i jeździło troche szybciej niż na 26" ale zastanawiam się czy to nie będzie na mnie za duże. Mierzę sobie bowiem 183cm wzrostu, a długość nogi do wacka to 84-85cm.  Wydaje mi się, że chyba nie powinienem mieć problemu i wacek też nie ucierpi. Zastanawiam się jak wysoko jest górna rura ramy właśnie przy kołach 28 i ramie 21(producent a producent to dwóch różnych producentów) . Podobne zapytanie skierowałem do sprzedawcy na allegro i czekam na odpowiedź. 

Jako ciekawostkę dodam że kolega z tydzień temu kupił MTB KANDSa 1300 z ramą 21" osadzoną na kołach 26" i oczywiście się do niego przymierzyłem i miałem wrażenie że jest na mnie idealny, jednak taki chyba trochę krótki. Ale może to tylko tak mi się wydawało bo tylko na nim siedziałem a nie jeździłem. 

 

Nie wiem jak to będzie na kołach 28".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...