Skocz do zawartości

[rower] pierwsza szosa, co muszę wiedzieć?


cici90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Poszukuję jak najszybszego roweru w przystępnej cenie. Służyłby on do dalekich wypadów w kraju (dziennie około 100km). Kwota jaką jestem w stanie na niego  przeznaczyć to maksymalnie 2000zł. Na co musze zwrócić uwagę aby zmaksymalizować osiągi na rowerze? Jestem dosyć wysoki. Mam 187cm wzrostu. 

 

Moją uwagę zwrócił ten oto rower: http://allegro.pl/rower-szosowy-28-aluminiowy-kolarzowka-promocja-i3395122649.html ze względu na cenę rzecz jasna.

 

Czy rower ten jest wart tych pieniędzy czy jednak lepiej poszukać czegoś bardziej renomowanego i dołożyć funduszy ale tak aby zmieścić się w przedziale do 2k?

 

Inna propozycja którą znalazłem to: http://www.decathlon.pl/triban-5-a-id_8239801.html

 

Po prostu szukam najlepszej propozycji w kategorii cena/jakość/prędkość. Bardzo proszę o pomoc.

 

 

Napisano

Fajnie, że wybierasz szosę. Ten pierwszy to jakis bullsh*t, raz to to że własnie niewiadomo co to za marka, a dwa że bez klamko manetek za tą cenę. Zamiast niego to lepiej poszukaj może coś z używanych. Ten drugi no to już konkretniejszy ale też ja bym za używanym się rozglądał bo za tą cene czasem można dorwać rower z oniebo lepszym sprzetem, ale to juz niech sie lepsi wypowiedzą.

Napisano

Za 2 tysie można dorwać np. specialized allez. 

http://allegro.pl/specialized-allez-i3396527772.html

 

Tutaj droższy, bo nowszy:

http://allegro.pl/specialized-allez-elite-2012r-rozm-52-idealny-i3395562185.html

 

Ja bym czegoś takiego szukał, sam będę kupował szosę i prawdopodobnie będę szukał tego modelu, ale bardziej mi się podoba w białej kolorystyce ;) Tylko nie opłaca sięgo brać w wersji na Sorze, widziałem wersje na Shimano 105 w sprzedaży, a ten z drugiego linku jest na Tiagrze. 

Napisano

Za 2 tysie można dorwać np. specialized allez. 

http://allegro.pl/specialized-allez-i3396527772.html

 

Tutaj droższy, bo nowszy:

http://allegro.pl/specialized-allez-elite-2012r-rozm-52-idealny-i3395562185.html

 

Ja bym czegoś takiego szukał, sam będę kupował szosę i prawdopodobnie będę szukał tego modelu, ale bardziej mi się podoba w białej kolorystyce ;) Tylko nie opłaca sięgo brać w wersji na Sorze, widziałem wersje na Shimano 105 w sprzedaży, a ten z drugiego linku jest na Tiagrze. 

 

a co byście powiedzieli na meride 880 ze starszego rocznika?

np taka: http://www.rowerymerida.pl/produkt106/race-880-16-rower-merida.html

czy na takim rowerku osiągne przyzwote prędkości?

czy w zasadzie jest do podobny rower do tego pierwszego Tribana 5 tyle ze markowy?

 

jaka rama bedzie dla mnie odpowiednia? Jestem bardzo szczupły. Wzrost 187cm waga 73kg.

Napisano

Części campagnolo są dużo bardziej wytrwałe od shimano. :)

 

Hmm...ilu uzytkownikow, tyle opinii :)

 

Moze czesci Campy sa raczej dla wytrwalych ? :)

 

Jezdzilem prawie 20 lat na Shimano 105 SC, bezproblemowo.

Sam jestem ciekaw jak bedzie sie spisywal na dluzsza mete nowy Dura Ace 11.

 

Wracajac do postu, celowalbym w rame rozmiaru L, choc przymiarka zdecydowanie rekomendowana. Co do "szybkosci" roweru, to raczej popracuj nad szybkoscia swoich nog a rowerowi pozostaw reszte. Jesli nie masz cisnienia na zakup to szukaj okazji, moze trafisz cos wlasnie na 105-ce. Poszperalbym po markach Cannondale, Specialized i Giant.

Napisano

 

Poszperalbym po markach Cannondale, Specialized i Giant.

 

ale wlasnie chodzi mi o to czy jest sens pakować się w te marki używane czy jednak za cenę 2k nie lepiej wydać fundusze na nowy rower typu merida 880 lub triban 5 ?

 

jaka będzie róznica między takim używanym rowerem a nowym z gwarancją, na niektóre komponenty, skoro uważasz że kwestia prędkości to kwestia własnych nóg? 

 

jeszcze raz powtórzę, szukam roweru w cenie do 2k w najlepszej relacji cena/jakość. 

Napisano

Mnie z tych tutaj wymienianych spodobał się:

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt106/race-880-16-rower-merida.html

 

Sam też obserwuję szosowe rowery tak do 2000zł. I również jestem za opcją nowego. Jeździłem już trochę na używce i więcej w niej roboty niż jazdy- a majsterkowiczem nie jestem. Co sądzicie o tym konkretnym rowerku jak na pierwszą szosę.

 

Tu inne typy które obserwowałem:

 

http://www.kross.pl/pl/2013/road/vento-1-0

http://esklep.intersport.pl/pl/product/83945/rower-genesis-corsa-comp-%282013%29

 

Mam jakieś 173 cm wzrostu,  Jaki rozmiar powinienem obstawiać?

Rower potrzebuję do tras 100km obecnie pokonuje na na cross-ie któego kupiłem w tamtym roku. Rower bardzo dobry ale zaczoł mnie ograniczać a widzę jak koledzy pokonują te trasy w dużo krótszym czasie.

 

Pozdrawiam

Napisano

A ja powiem ci tak: Obojętnie jaki rower wybierzesz, to wygoda, a więc także i szybkość na rowerze szosowym = pory z porządną wkładką. Jak chcesz robić trasy 50km+ (a tm bardziej, że chcesz 100) i nie chcesz mieć uczucia odpadającego i obolałego tyłka to porządna wkładka to podstawa. Zapomnij o lidlu, deacthlonie i innych takich. Także dolicz sobie (albo odejmij od ceny roweru jeśli chcesz się zmieścić w 2000) ok 150 zł.

 

Aha i jeszcze jedno. Zależy Ci na wysokiej prędkości? To da ci każdy rower szosowy, ale... niestety musisz mieć wyćwiczoną łydę. Bez tego i tak będziesz się kulał z Vśr ~25-26 km/h. Rower wbrew pozorom nie ma tutaj wielkiego znaczenia. A wiem, co mówię. Jeżdżę z chłopakami, którzy mają rowerki po 7k, 15k - karbonowe ramy, ultegry, etc, etc, a ja na moim używanym Treku z allegro za 2k i tak ich łykam jak chcę.

Napisano

Tak naprawdę to konkretnej rady tu nie znalazłem :P 

Ja powiem tak

Triban jest nowy na nowej sorze 3500 z 27 przełożeniami, merida na starej sorze, niewygodne klamko-manetki,

ja osobiście z nowych wziąłbym tribana, niezłe opinie o nim czytałem, a merida, jak i wiele jej podobnych bardziej bazuje na marce.

Jesli chodzi o używane, to najczęściej są dość mocno zjechane te rowery, a co za tym idzie wymiana napędu, często i obręczy, a to juz dojdzie kilka setek i się okazuje , że wydajesz 2500 lub jeszcze więcej.

oczywiście ty wybierasz :)  

Napisano

ja też chciałbym się poradzić

 

mam rowerek przełajowy - taki wolałem z uwagi na nawierzchnię po których jeżdżę asfalt gorszej jakości i krótkie odcinki szutrowe, 

jeździłem na typowej szosie (co prawda starej) i jak dla mnie komfort jazdy był za słaby (na pewno zależy to od nawierzchni)

 

chciałbym zapytać jak się przyzwyczaić do takiego roweru inna geometria w porównaniu do crossa

crossem robię tą sama trasę ok 40km zsiadam i jest mi mało a na "szosie" jestem zmęczony głównie plecy i tyłek (wkładkę mam - chyba dość dobrą)

generalnie jestem zadowolony z nowego sprzętu crosa mam dość dobrego ale przełaj to w porównaniu z nim przepaść (w jeździe po prostej - tylko taka mnie interesuje)

 

z góry dzięki

Napisano

Ja przykładowo od tamtego roku jeźdzę na crossie zrobiłem nim już z 5000 km. Porzyczyłem od znajomego starą szosę. I miałem podobnie jak ty 100 km robiłem crossem na luzie a szosą po 30-40 km bolały mnie plecy- nawet doznałęm paraliżu jednej dłoni na parę dni. Z dłonią mi się wyjaśniło- źle trzymałem się baranka - jeździłem bardzo pochylony a jak na laika to za szybko taka pozycja. Mój znajomy wyjasnił mi, że ból pleców jest spowodowany dwiema kwestiami:

- pierwsza najwazniejsza ten rower szosowy był na mnie za duży- jeździłem na najniżej ustawionym siodełku i konfortu nadal nie miałem optymal;nego,

- a drugi kwestia przyzwyczajenia, ( jak mój kumpel zaczynał to po 15 km nie dawał rady na plecy teraz jeździ co dwa dni jakieś 70- 100 km o średniej 32-33).

 

lukasz318- tyle z mojej strony ;)

A ja z szosami jak byłem zielony tak jestem. Ja się nastwiłem na nową. Mogłem od kolegii odkupić ale nie jestem typem majserkowicza by w niej kólko grzebać. Nowa to nowa nie ma nieznanego przebiegu po kimś- jak ktoś wspomniał można kupić tanio używkę po ty by później drugie tyle dołożyć.

Tyle co mi kolega mówił , ze mnie jako amatorowi i pierwszą szosę taki rower za 2000 zł wystarczy. Teraz powoli się zacznie okres przecen może się w coś da wstrzelić. Tyle ile wiem to dobrze szukać kolarek w tym pułapie które mają dwie głowne zębatki a nie trzy - które ładują do tych tańszych kompletów- żadko się korzysta z 3 biegu. Po drógie najgorsze są przerzutki Sora- trafić na Tetro w tej cenie było by genialną sprawą.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witam jestem całkiem zielony w temacie szosówek aczkolwiek w tamtym roku wyciągnołem od babci z piwnicy starą kolarke i bardzo spodobała mi się na niej jazda w tym roku postanowiłem kupić coś lepszego ale bez przesady  również w granicach 2000 mam już upatrzony rower ale szukam kogoś kto mógłby mnie w to bardziej wprowadzić jeżeli jest ktoś kto chce wziaść mnie "pod swoje skrzydło" proszę kontakt na pw

Napisano

venom7

 

dzięki za info to właśnie ten paradoks na dobrym rowerze "gorzej" się jeździ,

ale jak robię  krótsze traski to jest super:)

 

też długo zastanawiałem się czy nowy, czy używany?

przy nie dużym budżecie szukałbym używki ale to bardzo indywidualny temat,  w efekcie sam kupiłem 2 nowe rowery:)

 

przy niewielkich przebiegach bynajmniej u mnie nie było aż takich różnic miedzy szosą a crosem,  przebieg ok 40km da się robić MTB a starą szosą tym bardziej

nowy rower-a tym bardziej lepszy sprzęt to głównie komfort jazdy działanie przerzutek, hamulców, mechanizmu napędowego etc ale skuteczność zależy od nóg

szosa to rower o dość wąskim zastosowaniu, przełaj jest trochę lepszy, cross to też doby pomysł przy przebiegach ok 50km po asfaltach i do jeżdżenia po mieście

dlatego cały czas myślę czy sprzedać crossa czy zostawić jako 2-gi rower

Napisano

Niewątpliwie do jazdy szosowym rowerem trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza wtedy, gdy krzyżyków przybywa i sztywnieje nie to co powinno :P

Ja szosowym robię sobie wypady ok 60-70 km, i w dolnym chwycie z tego jest może jakieś 1/4 dystansu, nie da się przejeździć tak całej trasy. Można założyć mostek o wysokim wzniosie, ale to komicznie wygląda. Z wiekiem im się więcej garbimy tym gorzej dla nas niestety, upływający czas nie jest naszym sprzymierzeńcem,  ja już mostek przełożyłem w górę, ze względu na bóle kręgosłupa i trochę na wiek.

Ważnym elementem jest dobry dobór ramy, siodełko na odpowiedniej wysokości, oraz ustawienie kierownicy.

 

Napisano

Mojemu cross-owi w tym roku wybija dopiero 2 rok na karku. Jeśli wogóle kupię szosówkę to planowałem zostawić swój obecny rower jako drugi zapasowy- na jazdy relaksacyjne, wypad nim do sklepu czy pojeździć ze znajomymi. Swojego nie sprzedaje zostawiam jako drugi rower. Choć wziąłbym za niego 1000zł i mógł dorzucić do kolarki- ale to dobry sprawdzony sprzęt więc zostawiam.

Teraz już wiem jak jeździć na kolarce- parę razy wybrałem się na przejażdzki z profesjonalistami i załapałem co i jak ;)

Też myslałem o używce ale z małym przebiegiem- tylko, że to temat loteria. Nowy gorszy ale nowy.Ja na razie obserwuję rynek - zobaczymy.

- jak mówił kolega wyżej dobór ramy bardzo ważny- przy kupnie nowego w dobrym sklepie obmierzą nas i doradzą z doborem ramy ( zaznaczam dobrym)- licząc na siebie:

 

http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html

 

Z siodełkiem i kierownicą można bawić się w domu ;)

 

Pozdrawiam.

 

Napisano

Niewątpliwie do jazdy szosowym rowerem trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza wtedy, gdy krzyżyków przybywa i sztywnieje nie to co powinno :P

Ja szosowym robię sobie wypady ok 60-70 km, i w dolnym chwycie z tego jest może jakieś 1/4 dystansu, nie da się przejeździć tak całej trasy. Można założyć mostek o wysokim wzniosie, ale to komicznie wygląda. Z wiekiem im się więcej garbimy tym gorzej dla nas niestety, upływający czas nie jest naszym sprzymierzeńcem,  ja już mostek przełożyłem w górę, ze względu na bóle kręgosłupa i trochę na wiek.

Ważnym elementem jest dobry dobór ramy, siodełko na odpowiedniej wysokości, oraz ustawienie kierownicy.

 

To ile Ty masz lat?? Chyba, ze miales jakies operacje, przejscia, to co innego.

Napisano

Też zastanawiam się nad przesiadką na jakiś używany rower szosowy.

 

Problemem w moim przypadku jest wzrost 193 cm i długość wewnętrzna nogi 96 cm.

 

Czy któryś z kolegów z forum ma rower o dość dużej ramie i zgodziłby się na krótką - powiedzmy 5 km przejażdżkę - w celu sprawdzenia dopasowania roweru? 

 

Nie jeździłem jeszcze nigdy szosą i chcę sprawdzić jak to jest :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...