Skocz do zawartości

[1400zł] Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuje crossa do max 1400. Będzie to mój pierwszy cross po przesiadce z MTB. Z różnych opinii wybrałem kilka modeli i chciałbym, aby doświadczeni użytkownicy forum pomogli mi w ostatecznym wyborze. Oczywiście proszę o inne propozycje, jeśli moje typy są nienajlepsze. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.

 

Unibike Flash GTS 2012

Integral V3

Kross Evado 1.0

Napisano

Tylko Integral ma napęd 3x8, czyli kasetę zamiast wolnobiegu i ogólnie lepszy osprzęt. Tylko hamulce w nim są "takie sobie", ale na leśnym szlaku i asfalcie spokojnie dadzą radę. Ramą też się co martwić nie ma, że niby nie markowa jakaś.

Na forum jest masa opinii o tym rowerze i ludzie sobie chwalą nawet szersze opony pakują i więcej w terenie jeżdżą niektórzy...

Napisano

W tej cenie jeśli chodzi o relację cena/osprzęt dwa godne uwagi rowey

Lazaro Integral V3

lub

Kands Maestro

Wymienione przez Ciebie Evado i Flash są kiepsko wyposażone

Napisano

1,84 i 86kg. Chociaz nad waga pracuje :P Generalnie nie mam duzych wymagan, ma byc do ww. kwoty i solidny.

Napisano

Kross Evado 1.0 to lipa pod każdym względem.

Nawet takim, że od razu tracisz gwarancję bo ważysz 86kg + rower z 15kg

Masa kolarza do tego roweru nie może przekraczać 85kg (wiąże się to z gwarancyjnym wymogiem iż całkowita masa rowerzysty wraz z rowerem to max 100kg).

 

Unibike spoko.

Ale Lazaro Integral V3, Kands Maestro są znacznie lepsze.

Napisano

Widzę, że jesteś podobnych "gabarytów" co ja.

 

Wybrałem Kandsa Maestro (już do mnie jedzie :icon_cool: ), biały, rama 21'.

Z tego co porównywałem i z tego co mi pomogli ludzie z forum jest on jednak konkurencyjny tylko z Lazaro Integral V3.

Jednak to Kands mi się bardziej podobał wizualnie i to on trafi w moje rączki.

Napisano

Kross Evado 1.0 to lipa pod każdym względem.

Nawet takim, że od razu tracisz gwarancję bo ważysz 86kg + rower z 15kg

Masa kolarza do tego roweru nie może przekraczać 85kg (wiąże się to z gwarancyjnym wymogiem iż całkowita masa rowerzysty wraz z rowerem to max 100kg).

 

Unibike spoko.

Ale Lazaro Integral V3, Kands Maestro są znacznie lepsze.

 

Cóż z Lazaro też przekroczy 100kg.

Napisano

O gustach się nie dyskutuje. Porozmawiajmy merytorycznie. Czy faktycznie amortyzator jest lepszy w kandsie i czy piasty też są lepsze?

Napisano

1. Tak, amortyzator zdecydowanie lepszy, chociaż w Lazaro za dopłatą można mieć ten sam.

2. Piasty też są lepsze, chociaż jakieś wielkiej różnicy to nie ma.

 

Natomiast Kands ma jeszcze stockowo lepsze pedały i podobno dostarczany jest wyregulowany w 100%, a w Lazaro coś tam trzeba poprawiać jeszcze.

Napisano

Budżetowe tak jak całe te Kandsy/Lazaro. A przepraszam, jest jednak Alivio (mimo, że np. korba bez octalink jeśli dobrze pamiętam), ale nic więcej.

 

Nie aż tak żeby się jeździć nie dało, ale właśnie chwyty i siodełko to idealny przykład bardzo mocnego cięcia kosztów.

 

W końcu co byście chcieli za 1100 ? Obręcze Alexrims, opony Schwalbe, siodełko od Selle Royal... ? Tak się nie da.

Napisano

Ale jeżeli ktoś ma 1000zł to nie kupi roweru za 2000zł ;) no i trzeba wybrać rozwiązanie bardziej budżetowe i z czasem powymieniać sobie to co trzeba na to co chcemy.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Osobiscie wzialbym Kandsa, nie tylko ze wzgledu na malowania, bo co prawda to prawda ze o gustach sie nie dyskutuje, tylko po prostu ma ciut lepszy osprzecik :)

Napisano

ciut lepszy osprzęcik...... który za dopłatą może być i w lazaro i wyjdzie na to samo więc  kwestria malowania i ramy bo Kandsa 17/18 nie widziałem a na 170 cm 19" za dużo jednak.

Napisano

Moim zdaniem ta cała firma to pseudorowery a osprzęt Alivio to budżetówka. To już taniej będzie doszporować i kupić porządny rower typu Kross z porządnym osprzętem albo samemu złożyć rower.

Napisano

Porządny rower typu Kross (mówisz o firmie) ?

Przeglądnij to forum co się dzieję z ich chińskimi ramami, obręczami kół.

Levele nawet A8 się łamią, Transom strzelają obręcze.

Ten producent jedynie składa części zrobione w chinach, które są malowane na ich zlecenie.

Kiera wówczas kosztuje 100zł, a powinna 30zł, siodełko kolejne 100zł a powinno też z 30zł.

Sztyce, mostki - z najtańszych chińskich gówien sygnowane jedynie ich logo (piszę o porównywalnych cenowo modelach z Maestro czy Integralem).

 

Jeżeli o alivio mówisz budżetówka to sprawdź co masz w Evado 1.0 (bo niestety tańszego męskiego crossa nie mają).

Napisano

W sumie się nie dziwię koledze @2x up, tylko troszkę za nerwowo. ;)

 

Sam szukałem cross'a w podobnym przedziale cenowym ale wolałem coś sprawdzonej marki z dobrymi chwytami/siodełkiem itd. już na start kosztem gorszego osprzętu, który i tak na razie mi wystarcza.

 

Nie każdy chce rower z allegro jechany po kosztach jak tylko się da, żeby wsadzić Alivio koniecznie. Jak coś pierdyknie, to ciekawe czy będziecie z takim zadowoleniem rozkręcać, pakować i wysyłać do transroweru na gwarancję. ;)

 

Każdy ma swoje priorytety i tyle.

Napisano

Porządny rower typu Kross (mówisz o firmie) ?

Przeglądnij to forum co się dzieję z ich chińskimi ramami, obręczami kół.

Levele nawet A8 się łamią, Transom strzelają obręcze.

Ten producent jedynie składa części zrobione w chinach, które są malowane na ich zlecenie.

Kiera wówczas kosztuje 100zł, a powinna 30zł, siodełko kolejne 100zł a powinno też z 30zł.

Sztyce, mostki - z najtańszych chińskich gówien sygnowane jedynie ich logo (piszę o porównywalnych cenowo modelach z Maestro czy Integralem).

 

To pewnie dlatego wielu zawodników jeździ na Krossach w xc czy marathonach. Żal. Ziomki mają Krossy i porównywać do nich te całe integrale to jak porównywać fiata 126P do Merca, będzie fajny i nietypowy, nawet mało pali ale z autem do jazdy wyczynowej ma niewiele wspólnego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...