TheArt Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 Witajcie,trafilem na to forum szukając informacji o rowerach, jako że jest tu mnóstwo znawców tematu postanowiłem napisac. Bedzie mi miło jeżeli ktoś zechce podzielić się swoją wiedzą.Otóż uprawiam sport który wymaga kondycji a jest nim tenis ziemny. W zimie trenuję na bieżni, w lecie biegam ale chciałbym spróbować pojeździć na rowerze. Kiedyś miałem rower i nie lubiłem jeździć, był to góral a jakże z wielkimi i szerokimi kołami. Był ciężki i mało wygodny. Więc chciałbym kupić rower dla różnej długości tras, początkowo krótkich potem coraz dłuższych. Sportowo wyczynowo jeździć nie chcę dlatego przeznaczam na ten zakup do 1000zl, ale bardziej niż konkretnych modeli chciałbym uzyskać od Was informacje na co zwrócić uwagę i co wybrać.1. Zacznijmy od rodzaju roweru. Chcę żeby był w miarę lekki. To podstawa gdyż będę go wnosił po schodach. Wybrać rower MTB, crossowy czy szosowy, mieszkam w centrum miasta i jeździłym raczej po płaskim terenie + parki, typowo górskie zjazdy raczej mnie nie bawią, więc płasko z dziurami + drobne pagórki i czasem jakieś nierówne trawniki, mam blisko las więc też ewentualnie ścieżki w lesie.2. Rama sztywna czy amortyzowana? Czytałem forum i zdania macie podzielone, aczkolwiek pod tekstem wymienię kilka opcji, może coś wybierzecie i powiecie czy warto. Ogólnie to czy warto brać amortyzatory czy sztywną ramę? Szczególnie że będę kupował raczej rower używany.3. Hamulce. Czy wybrać tarczowe czy v-brakee? Które będą pewniejsze? Wiele osób z forum chwali tarcze.Teraz napiszę kilka elementów które wyczytałem w ofertach rowerów którym się przyglądam, prosilbym abyście mi napisali co to warte. MTB RAMA Aluminiowa, amortyzowana z damperem Bulls AMORTYZATOR/WIDELEC SR Suntour XCT PRZERZUTKA TYLNIA Shimano Deore PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano 050 ILOŚĆ BIEGÓW 3x7 (21) KORBA Shimano KASETA Shimano MANETKI/KLAMKOMANETKI Shimano z wyświetlaczem HAMULCE Przód- tarczowy Tektro, tył- V- Brake Tektro OBRĘCZE Aluminiowe- Schurmann, Bulls SZTYCA Aluminiowa MOSTEK Aluminiowy SIODŁO Velo Rower nazywa się Bulls Ed100 i mogę go kupić za 500zl. inny rowerek toMTB AMORTYZATOR PRZÓD SR SUNTOUR AMORTYZATOR TYŁ DNM RAMA -51 CM ALUMINIOWY PRZERZUTKA PRZÓD- SHIMANO PRZERZUTKA TYŁ- SHIMANO TOURNEY KORBA-OFMEGA KASETA-7 ŁAŃCUCH-Z PIASTA PRZÓD- QUANDO OBRĘCZE KÓŁ- TRACK OPONY- 26'' to raczej jakis skladak z marketu, nazywa sie GTX FIRE BIRD i cena 450zl alboMTB RAMA: aluminiowa, alu 7005, rozmiar 18" (46 cm), koła 26" AMORTYZATOR: RST + tył PRZERZUTKA TYLNIA: Shimano 7 Speed PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano 7 Speed KORBA: Shimano MANETKI: Shimano v-brakee KLAMKI: Shimano v-brakee HAMULCE: v-brakee Promex PIASTY: aluminiowe OBRĘCZE: Etrto OPONY: Kenda, Duro MOSTEK: Wheeler KIEROWNICA: Wheeler SZTYCA: Wheeler SIODEŁKO: Wheeler Nazywa sie FULL WHEELER 990 CZX ten bardziej znany, cena 500zl alboMTB WYSOKOŚĆ RAMY: 50 cm (20 cali) DŁUGOŚĆ RAMY: 57 cm Rama Aluminiowa na łożyskach maszynowych, cieniowana Przerzutka tył DEORE LX Kaseta 9-rzędowa Przerzutka przód DEORE LX Amortyzator MANITOU BLACK fluid flow dumping Opony 26 x 2,1 cala Obręcze RIGIDA ALEXRIMS dwukomorwe, kapslowane Obie piasty przód/tył DEORE LX Hamulec przód DEORE LX z nowymi, drogimi klockami Hamulec tył V-brake NOWY alhonga (na życzenie mogę dorzucić stare lx-y) Klamkomanetki DEORE LX Korba DEORE LX Kierownica + mostek RICHEY nazywa sie FOCUS BLACK RIDER Napiszcie czy ktorys z nich jest wart zakupu albo napiszcie jakies inne modele badz tez za jakimi elementami sie rozgladac.
Tadeus Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 Ale jesteś w stanie rozpoznać, które z tych używanych rowerów nadają się jeszcze do użytku? Albo masz kogoś zaznajomionego ze sprzętem, którego weźmiesz ze sobą na oglądanie? W przeciwnym razie może być ciężko. Z samej specyfikacji - ostatni ma bezsprzecznie najlepszą. Amortyzowana rama jest ci zupełnie niepotrzebna (nie mylić z amortyzowanym widelcem z przodu), hamulce tarczowe mogą być miłe (jeśli weźmiesz crossa, a nie szosówkę). Ja dla twoich potrzeb szukałbym roweru cross albo szosówki właśnie. Jako, że praktycznie zaczynasz dopiero przygodę z rowerem kierowałbym się raczej w kierunku crossa. No chyba, że te schody, pod które chcesz go nosić to 10 pięter. Tu popularny przykład crossa: http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-alivio-21-i3355833015.html
TheArt Napisano 1 Lipca 2013 Autor Napisano 1 Lipca 2013 To mi teraz zrobiłeś, czytałem w poradnikach że warto brać używany markowy niż nowy marketowy, a ten którego linki dałeś ma fajny osprzęt ale czy to jakaś marka, nie znam się. Poza tym ciut jednak za dużo, mogę kupić używkę ze znacznie lepszym osprzętem w tej cenie. Powiedzice czemu używany rower może być gorszy, to znaczy co w nim może być zepsute przecież to rower. Ale jesteś w stanie rozpoznać, które z tych używanych rowerów nadają się jeszcze do użytku? Albo masz kogoś zaznajomionego ze sprzętem, którego weźmiesz ze sobą na oglądanie? W przeciwnym razie może być ciężko.
Tadeus Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 co w nim może być zepsute przecież to rower. No tak, logika bez zarzutu, skoro to rower, a jak wiadomo rower jest prosty jak budowa cepa, to równie dobrze możesz kupić byle jaki A serio: - Zjechana korba, kaseta - Łańcuch do wymiany - Zjechane piasty - Wygięta oś koła - Przerzutka z luzami - Zmęczone opony - Nieserwisowany amortyzator - Uszkodzona rama - Uszkodzone/krzywe obręcze - Zjechane łożyska pedałów - Zjechane stery z luzami - Zepsute manetki - Zużyte linki/pancerze - Zjechany suport I to chyba jedynie tyle. Niektóre rzeczy poznasz nawet nie znając się na tym, więc jak będziesz miał szczęście to wszystko będzie ok.
cienkun Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 Powiedzice czemu używany rower może być gorszy, to znaczy co w nim może być zepsute przecież to rower. Zużyty napęd (tj. kaseta, łańcuch blaty korb), zużyte piasty, stery, suport, łożyska pedałów przerzutki z luzami, pogięte lub osłabione obręcze, nawet rama może być nadwyrężona poprzez naprężenia w czasie użytkowania i przez to mniej stywna, a w rowerze z amortyzatorem, dodatkowo element amortyzujący. Jednym słowem, jest tego troszeczkę... No i popieram przedmówcę. Lazaro integral to naprawdę hit w tym przedziale cenowym. edit. Spóźniłem się...
TheArt Napisano 1 Lipca 2013 Autor Napisano 1 Lipca 2013 Ale żeście naskoczyli Kupie motor To nie wiem co zrobić, skąd sprzedawcy biorą te rowery jak ich mają więcej? Mówię o używkach, czy jak już to szukać od kogoś kto sprzedaje swój egzemplarz? Wolałbym markowy z alledrogo niż słabszej jakości nówkę ze sklepu. Dodatkowym kryterium niech będzie że jeździć będę 2 razy w tygodniu czyli jakieś 3 godziny tygodniowo.
cienkun Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 skąd sprzedawcy biorą te rowery jak ich mają więcej? Często skupują w bogatszych krajach za grosze i sprzedają z zyskiem. To nie ma znaczenia czy od handlarza czy osoby sprzedającej własny rower. Naciąć się można zawsze. Na markę nie patrz, chyba że jesteś fetyszystą, jak ja Ale fetysze, to nie w tych pieniądzach.
Tadeus Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 Ci którzy mają więcej nimi handlują i skupują je gdzie popadnie... w Niemczech co roku kradnie się 330tyś rowerów khem... i większość z nich sprzedawana jest za granicą. Oczywiście nie chcę oczerniać szlachetnych sprzedawców z Allegro bo większość rowerków jest pewnie legalna, a jak mają coś nielegalnego to najczęściej sami o tym nie wiedzą (kiedyś widziałem o tym fajny dokument w niemieckiej TV), no ale wiesz... Dlatego większą szansę na legal masz kupując od kogoś, kto kupił rok/dwa temu i może ci pokazać rachunek, a w najlepszym przypadku nadal ważną jeszcze jakiś czas gwarancję - tyle że takie oferty są najczęściej droższe. I tak, używane się opłacają - gdy sam się na tym dobrze znasz albo masz kogoś, kto z tobą tam pojedzie i w razie czego później dokona ci małych napraw/regulacji/wymian części. Jeśli się na tym nie znasz, to musisz liczyć albo na szczęście albo na bezwzględną szczerość sprzedającego.
TheArt Napisano 1 Lipca 2013 Autor Napisano 1 Lipca 2013 Czyli teoretycznie te kradzione mogą być porządnej jakości gdyż prawdopodobnie były zadbane podczas pożyczenia. PS. Jak na tym forum dać cytowany fragment nad kursor. Czy ten model jest coś wart, znana marka http://allegro.pl/rower-merida-drakar-cross-5v-18-2013-promo-i3362879004.html i jakbyście mi napisali czy ze zdjęć można coś sprawdzić w używce, zazwyczaj sprzedawcy dają bardzo szczegółowe zdjęcia i czy kupując MTB będę mógł założyć węższe (jakie) semi slicki bez wymiany felg. Ci którzy mają więcej nimi handlują i skupują je gdzie popadnie... w Niemczech co roku kradnie się 330tyś roweró
Tadeus Napisano 1 Lipca 2013 Napisano 1 Lipca 2013 Ten zalinkowany przez ciebie rower ma osprzęt jakieś 3 klasy gorszy od pokazanego Lazaro. W tej klasie cenowej nowe markowe rowery się zupełnie nie opłacają, bo płacisz głównie za markę, o osprzęt jest najgorszej dostępnej klasy. Lazaro nie jest "markowy" (jeszcze, bo marka dopiero zdobywa miłośników), ale jest w pełni na markowych częściach, no i sprawdziło go już pewnie ze 100 osób na tym forum. Nic lepszego nowego w tej cenie nie dostaniesz. Co do reszty pytań. Tak na koła w MTB możesz założyć węższe semi slicki. 1,7-1,9 powinny wyglądać dobrze i wejść bez problemu, tylko że góral ma nie tylko mniejsze koła ale i korbę przystosowaną do innych/terenowych przełożeń, amortyzator też ma inny (możesz na nim tracić więcej energii na szosie, jeśli nie ma blokady). Co do zdjęć, czasem się da zauważyć część możliwych śladów zużycia, więc na pewno pomagają.
TheArt Napisano 1 Lipca 2013 Autor Napisano 1 Lipca 2013 Cokolwiek człowiek chce kupić to musi najpierw się miesiąc uczyć, czy to samochód, telewizor, komputer, rower czy patelnia. Ten mi się podoba http://allegro.pl/rower-radon-zr-team-deore-xt-slx-recon-i3362495228.html aczkolwiek już szacuję że będzie ze 2k więc oglądam dalej. Ten ciekawy, ma blokadę sztycy co jest chyba optymalne przy szosowo terenowym użytkowaniu, ale powoli przekraczam granice budżetową a nie chcę wydać na rower aż takiej kwoty. Zainteresowała mnie natomiast ta gwarancja dożywotnia, czy ktoś miał z nią do czynienia czy to chwyt marketingowy http://www.decathlon.pl/rockrider-53-id_8206682.html Moglibyście zerknąć na fotki czy warto to brać, dziwne ma te spawy http://www.aukcjoner.pl/gallery/013676872-1.html#I1
Tadeus Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Niemiecki rower supermarketowy (według niemieckiego forum nigdy tych 599EUR nie kosztował - 299 to standardowa cena). Do tego ciężko znaleźć typ roweru, który bardziej nie pasowałby do twoich wymagań.
TheArt Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Niemiecki rower supermarketowy (według niemieckiego forum nigdy tych 599EUR nie kosztował - 299 to standardowa cena). Do tego ciężko znaleźć typ roweru, który bardziej nie pasowałby do twoich wymagań. Cóż nie rozumiem tej odpowiedzi.
kaeres Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Co tu do zrozumienia. Najgorszy szit z możliwych podsunąłeś dlatego kolega sarkastycznie podszedł do tematu. Trzymaj się od tego "fulla" z daleka
Tadeus Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Ale tam akurat zbyt dużo sarkazmu nie było Kolega napisał, że chce rower lekki i ma złe doświadczenia ze swoim starszym topornym MTB, że będzie póki co jeździł głównie po mieście i lekkim terenie, poza tym napisał, że ma świadomość żeby trzymać się z daleka od marketowców. A wybrał ciężki, toporny, marketowy, skrajnie przystosowany konstrukcyjnie pod ciężki teren (w którym sobie nie poradzi bo to marketowa podróba) rower. Napisałem więc jedynie, że chyba nie do końca o to mu chodziło. Niemieckie marketowce są trochę lepsze od polskich, ale tylko trochę. Prawdziwy rower tego typu z pełną amortyzacją kosztuje jako nówka od 4 tyś w górę, a na pewno nie 300EUR jak tu.
TheArt Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Dzieki Wam już kilka ofert odrzuciłem, amortyzowanych ram już nie chcę, chcę natomiast amortyzowany widelec i skłaniam się ku crossom z kołami 28 choć wydają mi się wielkie, zawezilem też krąg do ram 17, 18 jako że mam 175cm w kapeluszu. Właściwie to chciałem brać tego Integrala V3 ale zapytałem sprzedawcę o wagę i napisał 15-17kg więc odpuściłem, wolę jakąś używkę którą można dostać za 600-700 w wadze do 13kg. Co Wy o tym myslicie, czy przesadzam z tą wagą i wielkością ramy.
kaeres Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Taaa, za 700zł 13kg - tylko dlatego, że będzie bez kół. 15kg to jest normalna waga roweru, nie wiem czego żądasz. Oczywiście jeżeli przez "waga roweru" rozumiemy wagę sprawdzoną, a nie katalogową. Realna waga Intergrala V3 w rozmiarze 17 cali to jakieś 14-14,5kg
TheArt Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Używane 12kg i 13kg chodzą za 600-800zl ale czy to faktyczna waga.
kaeres Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Pokaż kilka linków. Może to są wybebeszone ostre ?
Tadeus Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Waga to ciężka sprawa, bo wszyscy z nią kłamią. Generalnie należy wychodzić z założenia, że podana waga dotyczy zawsze rozmiaru najmniejszego jaki jest(albo kiedyś był) dla danego modelu, bez pedałów. Jeśli kiedyś waga sklepu/producenta będzie się zgadzała z rzeczywistą to raczej tylko przez pomyłkę... ale... Są rzeczy, po których można rozpoznać rower lżejszy: - Rama cieniowana (od przodu do tyłu najczęściej robi się węższa) najczęściej oznacza niższą wagę. - Sztyca, kierownica, mostek innych firm niż Zoom, Uno albo marka własna producenta najczęściej oznaczają niższą wagę - Wysokiej klasy osprzęt (deore) to również najczęściej niższa waga - Opony zwijanie (nie-drutowe) to najczęściej też niższa waga Generalnie od rowerów MTB w klasie cenowej 2-3 tysiące złotych można wymagać wagi koło 12-13kg. Rowery klasy Lazaro/Kands/Najniższe znanych marek to koło 14-16kg.
TheArt Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Teraz nie umiem znalec gdyz to byly licytacje, ale wiem że były co powiecie o tym, rama akurat ale to MTB http://allegro.pl/show_item.php?item=3356198461 w ogóle to czym się rózni MTB od crossa poza wielkością kół.
kaeres Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Geometrią ramy, kierownicą, mostkiem, czasami sztycą z amorem. Czasami mtb nie mają mocowań do błotników/bagażników. Rower Red Bull ? Jakiś noname, ale na porządnym osprzęcie. Ale ogólnie wygląda na strasznie toporny - nie wiem dlaczego takie wrażenie odnoszę.
TheArt Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Sprzedawca mówi że to marki Cube. Czy rower MTB nie będzie bardziej uniwersalny niż crossowy? MTB na crossa można przerobić a odwrotnie chyba ciezej juz? Chodzi mi szczególnie o rozmiar kół, w MTB mogę założyć wąskie opony i mam crossa a założę grube i mam 26 calowe koła do terenu, jakoś nie widzę 28 calowych w terenie ale nie jeździłem więc nie wiem, co o tym myslicie czy lepiej wziąć MTB i zmienić opony czy crossa jednak, aha żadne bagażniki mi niepotrzebne, chyba że trzeba jakieś elementy mieć zamocowane ustawowo żeby na drogę wyjechać.
Tadeus Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Nie ma obiektywnej odpowiedzi na to pytanie. Jedni wolą zawsze MTB bo nie mogliby żyć z myślą, że kiedyś natrafią na teren, w którym będą mieli problemy, inni obliczają na trzeźwo, że 99% czasu poruszać się będą w terenie, który tego MTB nie wymaga i dla 1% nie będą się wygłupiać Co do różnic. MTB z przodu ma najczęściej korbę max 42 zęby, a cross 48, co daje twardsze przełożenia na szosę. No i koło 26 nawet na slicku nigdy kołem 28 nie będzie, więc można się jedynie zbliżyć do crossa. Jeśli nie kupujesz roweru specjalnie w teren, to to czy wybierzesz MTB czy Crossa jest jedynie kwestią twojej prywatnej filozofii życiowej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.