flyer Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 Witam,Rozglądam się za nowym rowerem. Spodobał mi się Trek DS. Najbardziej odpowiadające mi wyposażenie ma wersja DS8.3, ale najlepszy kolor ramy ma wersja najchudsza czyli 8.1. Zastanawiam się jak by to było z upgradem tego modelu. Dwie różnice które rzucają się w oczy między DS 8.1 a DS 8.3 to:- 8.1 ma sztywny widelec zamiast amora (DS8.3 skok amora 60mm)- 8.1 ma 7 przerzutek z tyłu(Shimano Tourney + 14-34 zębół), zamiast 8. I takie mam do Was pytania:- Czy jeśli podmienię kasetę na 8-rzędową, to czy 7-rzędowa przerzutka Shimano Tourney będzie z tym grała ? (nie miałbym jednego biegu, zależy mi jednak na 11-zębiastej).- Jeśli dokupię amor przedni tego samego typu co w 8.3, to czy będę mógł go założyć do 8.1 bez żadnego przycinania sztycy? Jakieś problemy z tym związane? - Czy mogę zastosować amor o innym skoku np 100mm i oponie 26" w (w 8.1 jest opona 28")? Czy to nie zepsuje geometrii roweru?Z góry dzięki za odpowiedź.
siimon Napisano 18 Czerwca 2013 Napisano 18 Czerwca 2013 - 8.1 ma wolnobieg nie kasetę. Te pytania to jakaś prowokacja? Co ma sztyca do amortyzatora? Jak chcesz założyć za małą oponę?
flyer Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Napisano 19 Czerwca 2013 Jedyna prowokacja jaką tutaj widzę, to że Trek nie robi modelu 8.3 w kolorze czarnym - 8.1 ma wolnobieg nie kasetę. Celna uwaga! Zupełnie to przegapiłem. Chciałem użyć mojej starej kasety z poprzedniego roweru, ale widzę że to niemożliwe...Mimo wszystko dalej mogę dokupić wolnobieg x8 i wymienić, ale czy to zagra z przerzutką która jest zamontowana 'Shimano Tourney'? sztyca" -> w znaczeniu rura sterowa Dzięki za uściślenie. Właśnie chodzi mi o rurę sterową. Nie wiem czy ona może być za długa/ za krótka i czy producent jak robi rower DS8.3, to ją specjalnie przycina w modelu , czy daje tam jakieś tulejki dystansowe i po sprawie? W aukcjach amortyzatorów na allegro podawana jest np "długość rury: 255mm". Czy to będzie kompatybilne z główką (tak to się chyba nazywa)? Niestety obecnie nie mam dostępu do roweru fizycznie więc nie mogę tego pomierzyć/sprawdzić...
tobo Napisano 19 Czerwca 2013 Napisano 19 Czerwca 2013 Kupując nowy widelec dostajesz nieprzyciętą rurę sterową, zazwyczaj ma ona długość ok 27 cm. Wyjmuje się stary widelec, mierzy dłgość jego sterówki i ucina nową do tej samej długości jeśli pozycja na rowerze pasuje, ewentualnie krócej lub zostawia więcej. Ze starego wideca trzeba zdemontować tzw bieżnię sterów i nabić na nowy widelec. Przerzutka pracuąca z napędem o siedmiu rzędach obsłuży 8, musi zostać jedynie inaczej wyregulowana, oczywiście potrzebujesz też nowej manetki, być może linki. Do tego zabiegu trzeba albo rozpiąć łańcuch albo rozkręcić wózek przerzutki, jej kółka. Jeśli w rowerze masz tzw wolnobieg to jego wymiana na ośmiobiegowy jest trochę poronionym pomysłem - wolnobiegi z 8 rzędami powodują łamanie się osi piasty, więc przy takiej zmianie lepsze byłoby koło z mocowaniem zębatek typu kaseta. Nie wiem czy te inwestycje nie są trochę bez sensu.
flyer Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Napisano 20 Czerwca 2013 Dzięki. No właśnie o tego typu praktyczne problemy pytałem. Zmiana koła to więcej zachodu niż przewidywałem. W starym rowerze na przełożeniu 11/42 brakowało mi szybkości, więc w przypadku 7-rzędowej przerzutki 14/48 będzie jeszcze gorzej. Zauważyłem jeszcze, że sztywny widelec może wymusić inna kierownicę lub mostek. Amortyzator powoduje, że koło wysuwa się trochę do przodu. Producent też chyba to zauważył, bo w specyfikacjach są różnice: 8.1: kierownica: Bontrager Riser, 25,4 mm, wznios 30 mm 8.3: kierownica: Bontrager Approved Low Riser, 25,4 mm, wznios 15 mm Mostki w specyfikacji są te same, ale na zdjęciach chyba ma różną długość..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.