Skocz do zawartości

[serwis] Mój pierwszy serwis - pytanie początkującego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wczoraj zakupiłem za pare zł Krossa SFX 500. Oczywiście poczytałem wcześniej forum i wiem że ten rower to niska klasa, jednak myślę że klasowo nie ma co porównywać takiego Krossa do roweru z marketu a takim do tej pory jeździłem.

 

Ale do rzeczy - rower wymaga pewnego wkładu roboty, a że nigdy nie robiłem tego typu rowerów mam do was kilka pytań:

 

1.Przy większym nacisku słychać "chrobotanie" w łożyskach pedałów, więc sądzę że są one do wymiany. Do tej pory zawsze jak rozbierałem marketowe rowery wszystko było proste jak drut - kulki wysypywały się praktycznie same i po sprawie. Jak wygląda sprawa w rowerach typu kross ? Widzę na razie jedynie tyle że zamiast standardowej nakrętki całość jest na imbus. Są jakieś wskazówki / nakazy jak serwisować korbę z łożyskiem ? Nawet nie wiem czy jest to korba z osią na stałę czy suport "na kwadracie". Ktoś może pomóc ? Według opisu korba to Cyclone CPI19-3477P a google o niej za bardzo nie mówi.

 

2.Łożyska kierownicy - sprawa taka sama jak powyżej - też prosił bym o jakieś wskazówki - podejrzewam że bez ściągacza wiele sam nie zrobię.

 

3.Amortyzator widelca - Suntour XCR 100 mm - do tej pory jeździłem na chińczyku i śmiem twierdzić że był bardziej czuły i mniej odbijał...więc podejrzewam że jego też należy odpowiedni serwisować. Czy w tym wypadku też na coś należy szczególnie zwracać uwagę ? Czy nie mająz żadnego doświadczenia a mając chęć i sprzęt jak i wiedzę (ale nie z amorami) jest szansa na domowy serwis ?

 

Wiem że zaraz pewnie ktoś powie - to nie ma sensu, rower do niczego - jednak na moje wymagania i jazdę "na grila" rower jest w sam raz. Wczoraj przejechałem nim testowo jakieś 10 km i jak dla mnie po przesiadce z marketówki jestem zadowolony.

 

Za każdą wskazówkę będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zmień tytuł (nawias kwadratowy) bo ci temat do kosza wywalą.

 

Ad.1  Z chrobotaniem to różnie bywa... Niekoniecznie muszą to być łożyska. Ale rozebranie przeczyszczenie to jest dobry pomysł.

Korba+suport:

Prawdopodobnie masz wkład na kwadrat. Będzie Ci potrzebny ściągacz do korb + klucz do suportu. Wkład suportu podstawowy kosztuje ok 15zł, wiec nie opłaca się go reanimować. Zresztą często wkłady na kwadrat są nierozbieralne.

 

Pedały:

Pedały zwykle da się rozebrać. Najprawdopodobniej masz w nich zwykłe łożyska kulkowe i/lub tulejki ślizgowe. Trzeba rozebrać, przeczyścić i zobaczyć jaki jest stan bieżni i kulek (czy nie mają wżerów i czy kulki są całe). Wtedy albo smarujemy smarem do łożysk i składamy lub kupujemy nowe pedały.

 

Ad.2. Do serwisu sterów nie potrzebujesz jakichś specjalnych ściągaczy. Chyba, że wymieniasz całe stery i chcesz je wybić z ramy.

Jak masz łożyska kulkowe to trzeba je wysypać, wyczyścić i przesmarować.

 

Ad.3. O XCR-ach jest sporo tematów na forum. Cudów nie zdziałasz ale przy odpowiedniej konserwacji będzie działał poprawnie.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, moja wina, nie czytałem odpowiednio regulaminu (całego) stąd zły prefiks.

 

Co do suportu dzięki za info, oglądałem co i jak i wiem że bez serwisu się nie obejdzie - nie mam odpowiednich kluczy.

 

Co do kierownicy - tutaj również będzie potrzebny serwis - chcę zrobić przegląd łożysk a ewentualne wyciągnięcie samemu raczej nie wchodzi w grę bez osprzętu. Jeśli co do tego tematu macie jakieś wskazówki i informacje proszę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...