Skocz do zawartości

[opony] Geax Aka 26x2.2 vs.Conti Race King 26x2.2


ostry2407

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie opisać te dwie opony jak wypadły podczas konfrontacji

Testowałem je w kilku kategoriach

-budowa opon i ciśnienie

-trakcja asfalt

-trakcja teren mieszany ''ścieżki leśne , szuter . piach

-opory toczenia i hałas

-komfort jazdy ''wybieranie nierówności''

-trzymanie boczne na zakrętach

-przyczepność na podjazdach

-hamowanie ''blokowanie i uślizg przedniego koła

 

Testów w warunkach mokrych nie mogłem wykonać z powodu braku deszczu.

 

Geax Aka

 

opona 2 kierunkowa z wyborem speed lub traction -najlepsze rozwiązanie to przód speed a tył traction gdyż w tym ustawieniu przednie wybiera a tylne wyrzuca.Opona o wysokich ściankach bocznych i miękkim bieżniku który składa się z ośmiu rzędów. Ciśnienie na jakim mi się najlepiej jeździ to przód 2.3 a tył 2.5 bara (waga 83 kg)

Trakcja na asfalcie jest bardzo dobra i mamy duże poczucie bezpieczeństwa i jedynie co może denerwować to dość głośny szum opon. Jeśli chodzi o opory toczenia jak na rozmiar 2.2 są niezłe i oponka nawet ładnie się toczy nie stawiając oporu lecz wtedy musimy mieć napompowane koła po 3.5 bara. Opona bardzo ładnie pokonuje dziury, studzienki i krawężniki nie powodując dobijania. Podczas hamowania przednim hamulcem nie idzie zablokować koła i spowodować uślizgu lecz już z tylnym trzeba uważać gdyż przy ostrym hamowaniu możemy stracić pojedyncze elementy bieżnika ze względu na bardzo miękką mieszankę.

Prowadzenie opony w terenie mogę uznać za wspaniałe. Opona po prostu wgryza się w nawierzchnię. Na szybszych zjazdach można spokojnie dohamować nie bojąc się uślizgu. Wszelkie nierówności jak np. korzenie opona po prostu połyka. Na podjazdach nie musimy się obawiać tracenia przyczepności tylnego koła. Jazda na szutrze z większą prędkością nie powoduje myszkowania koła i zachowuje obrany kierunek jazdy lecz tylko trzeba uważać bo opona lubi wyrzucić od czasu do czasu z impetem kamyczek z przedniego koła i można niezle oberwać w piszczel. Na piasku również trakcja jest zadowalająca i opona jest bardzo przewidywalna jeśli chodzi o wjechanie na piasek z większą prędkością.

 

Continental Race King

 

od razu co rzuca się w oczy to szerokość opony który jest zaniżony i rzeczywisty rozmiar to 2.1 lub nawet troszkę mniej ''czy to chwyt marketingowy.?'' Opona również posiada wysokie ścianki boczne ale niestety dużo delikatniejsze do Geax. Bieżnik jest twardszy od Geaxa a jeśli chodzi o ciśnienie to tak samo najlepsze dla mnie to 2.3 przód i 2.5 tył.

Opona na asfalcie ma dużo niższe opory toczenia lecz tutaj byłoby troszkę niesprawiedliwe stawiając ją ponad Geaxem chodzby ze względu na okłamanie RK jeśli chodzi o szerokość ale już jeśli chodzi o hałas to Conti zdecydowanie wygrywa zachowując się niczym opona szosowa. Tutaj również podczas hamowania nie udało mi się zablokować przedniego hamulca i jazda na ciśnieniu terenowym nie zwiększa oporów toczenia.

Jeśli chodzi o prowadzenie w terenie to oponka niezle się spisuje i również wręcz połyka nierówności i korzenie ale już podczas szybkich zjazdów nie zachowuje się tak wspaniale jak Geax i podczas dohamowań w zakręcie przednie koło lubi stracić przyczepność jak również podczas podjazdów tylne koło często traci przyczepność.Podczas testu hamowania na ścieżce leśnej jak i na szutrze udało mi się zablokować przednie koło i doprowadzić do uślizgu. Jazda na szutrze z większą prędkością powoduje lekkie myszkowanie kół lecz nie prowadzi do pogorszenia trakcji lecz na piachu dość mocno się ślizga i wjazd z większą prędkością może spowodować, że utracimy przyczepność.

 

Podsumowując moje spostrzeżenia zdecydowanie lepszym wyborem jest Geax Aka.

 

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie , ze testowalem , Saguaro najlepsze moim zdaniem z calej trójki . Ja osobiscie wole RK niz Aka. Tylko że moje Race Kingi zbyt szybko ulegaja awarii . 

 

Na Saguaro nie jeździłem, ale na RK w rozmiarze 2.0 trochę się przejechało. Aktualnie jednego RK, zastąpił właśnie AKA ( RK rozcięty na boku ). Na przodzie RK, tył AKA 2.2 w opcji trakcja. Wczoraj kupiona, parę km po mieście, dzisiaj dojazd i pierwszy wyścig na niej. Błoto, woda, błoto, woda, szuter, luźne kamienie. Na zestawie RK bym się ślizgał, a AKA szła dość sprawnie w tych warunkach. Na stromym podjeździe po kamykach, tył nie buksował, co miało miejsce w przypadku RK.

 

RK cenię sobie za szybkość na szutrach i asfalcie, ale dzisiejsza trasa pokazała, że AKA jako napędowa jest całkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie , ze testowalem , Saguaro najlepsze moim zdaniem z calej trójki . Ja osobiscie wole RK niz Aka. Tylko że moje Race Kingi zbyt szybko ulegaja awarii . 

Płaczecie, że wam opony ulegają awarii i macie pretensje do producentów, że ich opony są do bani a większość z was jeździ na zaniżonym ciśnieniu.

np.

Conti Race King 26x2.2 - min.3.5 bara

Geax Aka 26x2.2 - min.2.5 bara

Geax Saguaro 26x2.2 - min.2.5 bara

 

A z tego co czytam to większość się porusza w przedziale 1.8/2.0 bara więc do kogo te pretensje.?

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "u Golonki w Karpaczu" jazda na ciśnieniu 3,5 bara jest niemożliwa, to oczywiście zmniejsza się cisnienie do odpowiednio niższego. Ale wtedy należy używać opon, dla których owo niższe ciśnienie jest przez producenta dopuszczalne.

 

Czyli kolega ostry2407 ma rację - RK się do tego nie nadają.

 

 

 

--

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie , ze sie nadaja protection wersja i na cisnieniu 1.8/2.0 lecisz....

 

Technika i jeszcze raz technika.

Co ma technika do zaleceń producenta odnośnie bezpieczeństwa. Tylko jak wyrżniesz porządnie w drzewo bo ci bok opony strzeli lub rozetnie to nie miej pretensji do producenta. Wiadomo nie od dziś że niższe ciśnienie jest lepsze w terenie i dlatego mam oprócz RK 2 komplety Geaxa i tam mogę sobie pozwolić na min.ciśnienie 2.5 bara.

Proponuje ci wsiąść do auta, rozpędzić się do 50 i przywalić w ścianę oczywiście nie zapinając pasów i jak ci poducha przekręci kark to pozwij producenta auta że ci krzywde zrobił

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano tez zaleca stosowanie łańcuchów shimano. 

 

To ciekawe, bo dla RK wersja ProTection (dla pozostałych wersji też) Continental zaleca cisnienie z zakresu 50-65 psi (3,44-4,48 bar).
 

Zgadza się ,Shimano też zaleca do swoich kaset i korb łancuchy Shimano, a jednak da rade jezdzić na innych i to lepszych. A RK z cisnieniem 3.5 ma beznadziejne właściwości jezdne. Kazdy dmucha ile lubi.

 

 Tylko jak wyrżniesz porządnie w drzewo bo ci bok opony strzeli lub rozetnie to nie miej pretensji do producenta.

 

Dlatego popraw technike zeby mniej uderzać w drzewo.

 


Proponuje ci wsiąść do auta, rozpędzić się do 50 i przywalić w ścianę oczywiście nie zapinając pasów i jak ci poducha przekręci kark to pozwij producenta auta że ci krzywde zrobił

 

A ja proponuje mniej siedzieć na słoncu , zeby takuie głupie pomysły do głowy nie przychodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...