Skocz do zawartości

[obręcz] ZTR opinie


vszywiec

Rekomendowane odpowiedzi

Zabieram się za składanie lekkich kółek. Jakie są wasze doświadczenia z obręczami ZTR alpine, crest, podium? Co decyduje o limicie wagowym użytkownika obręcz, szprychy czy sposób zaplotu ?

 

 

Wytrzymałość obręczy zależy od:

ilości szprych i zaplotu

wagi użytkownika

terenie jakim się poruszamy

wielkości opony (im mniejszy balon, tym większe obciążenia przenoszone na obręcz i sama obręcz musi działać pod większymi ciśnieniami) 

 

Napisz ile ważysz, w jakim terenie się będziesz poruszać i jakie opony będziesz zakładał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obręczy Stana najsensowniejszy jest Crest - ma profil zbliżony do Podiuma (czyli niższy i szerszy od Alpine), a dodatkowo nadaje się do jazdy na co dzień. Podium to obręcz raczej race day only, lub dla bardzo lekkich zawodników.

 

Ogólnie ZTR to w tej chwili jeden z najlepszych wyborów, ja ze swoich byłem mega zadowolony. Chociaż konkurencja nie śpi, FRM robi bardzo podobne obręcze, WTB ciut cięższe...

 

A limit wagowy głównie ogranicza obręcz oraz jakość naciągu. Stan rekomenduje dla Alpine i Crest ok. 90kg, dla Podiumów bodajże 77kg.

 

 

wielkości opony (im mniejszy balon, tym większe obciążenia przenoszone na obręcz i sama obręcz musi działać pod większymi ciśnieniami)

Jest na odwrót, jeśli napompujesz do 3atm oponę 1.9" i 2.4" to która bardziej negatywnie działa na obręcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkuje Cresta 26" od poczatku tego sezonu. Bardzo fajna, bardzo lekka. Polecona mi przez kolege Daveo z forum, on tez skladal mi cale kola.

 

Jezdza glownie po Mazowszu i Podlasiu, za tydzien czeka je pierwszy test gorski.

 

Czasami przez nizszy rant chwile dluzej pomecze sie z zalozeniem opony, ale w zadnym wypadku nie ma tu tragedii.

Na chwile obecna jezdze z detka, jednak w najblizszym czasie bede to zmienial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Opny to rocket rony 2.25.

W takim razie albo kup inne obręcze, albo inne opony :)

 

ZTR + Schwalbe = same problemy, mi z ZTR Alpine spadł NN 2.25 (uszkadzając przy tym swój rant), zresztą na forum jest cały temat odnośnie takiej kombinacji (znaczy Schwalbe + ZTR) i sporo osób ma z tym problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę sensu zmiany obręczy bądź opon tyko dlatego ze ciężko się je zakłada. Mam swoje sposoby.Nie bardzo rozumiem też jak przy prawidłowo osadzonej oponie może ona spaść z obręczy skoro tak ciężko się ja zakłada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Crestach cały zeszły sezon. W tym na trzecim wyjeździe przywaliłem w dziurę z kamieniem - obie obręcze do kubła. Ważę 65kg, koła w fullu, a dziura nie była taka duża. Teraz zainwestowałem w Arch, zobaczymy co będzie

 

dsc0072of.jpg

dsc0069rj.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Już o tym gdzieś tu pisałem, tak że w skrócie:

 

ZTR Crest + Geax AKA TnT 29 x 2,0 - > wybuch w przedpokoju o 4 nad ranem (3,5 bar; opona była w trakcie uszczelniania się)

ZTR Crest + Racing Ralph TR 29 x 2,25 -> wybuch przy zeskoku z krawężnika (ciśnienie "robocze" tj ca 2 bar)

I to tyle w temacie. Nie wiem - może pod 26 cali nie zeskakuje, a przy 29' producent przesadził z tym rantem o te dwa - trzy milimetry ???

 

Dodam że oba przypadki dotyczyły tyłu. Albo obręcz z była defektem fabtycznym, albo niziutki rant nie wytrzymuje większych obciążeń. (biker 75 kg)

Na plus "zaplataczom" (daveo.pl) trzeba przyznać że kasę za obręcz oddali zaraz po reklamacji.

 

Reasumując: Ładne są, sztywne są ale co z tego ???? Cieszyłem się super lightowym zestawem kółeczek; teraz tył mam zapleciony na Mavicu 719. Waga 510 g, stresu zero, centry zero. 

Tak się kończy skrajne lightowanie kółek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na BOR XMD 333.

 

Lżejsza i mocniejsza od Cresta. Na dodatek ma kapslowane otwory na nyple.

 

Sam jeżdżę na Crestach i jest całkiem OK, ale gdybym miał możliwość to wziąłbym wtedy XMD 333.

 

Ciekawostka - na XMD 333 oponę RoRo zdejmowałem i zakładałem palcami. Na Creście nie potrafię, męczę się po kilkadziesiąt minut z łyżkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wypadają obręcze dt xr350 przy ztr alpine/crest z trzymaniem opon, odkszstałceniami?  Wagowo są podobne.

Chcę deczko odchudzić mój rower i myślałem właśnie o tych obręczach + szprychy dt aerolite 2,0/2,3 lub revo 2,0/1,5/2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam taki sam dylemat (złożenie kółek nowych) i zastanawiam się pomiędzy Crest oraz Arch. Rożnica w wadze niewielka, więc może warto tak dla pewności kupić coś co powinno być trwalsze/ sztywniejsze. Testował ktoś może te 2 obręcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już od połowy sezonu jeżdżę na Crestach 26'' 32szprychy i sobie chwalę. Fakt że ma dobre szprychy CX-Ray. Przez ten czas praktycznie 0 centry. Tylko jeden przypadek ale tam był zerwany łańcuch i pocięte szprychy więc uszkodzone mechanicznie. Poza tym zaliczyłem już maratony w górach a na codzień ich raczej nie oszczędzam (choć mieszkam pod Poznaniem) i sprawują się świetnie. Tez się obawiałem że będą zbyt wylightowane ale teraz już zero stresu.

Składał mi je kolega Daveo i też z usługi jestem bardzo zadowolony.

Nie testowałem z oponami schwalbe ale z Conti zakłada się w miarę dobrze - prawie gołymi rękami i żadnych wystrzałów nie miałem. Uszczelnia się je też rewelacyjnie bez kompresora tylko porządną pompką stacjonarną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam koła na obręczach ZTR alpine szprychy, sapim podwójny cień, piasy novatec.

Koła ważą 1350g i przejeździłem na nich około 4000 km w tym około 35 maratonów sudety i beskidy w ciągu dwóch lat (generalnie jeżdze każdy maraton jaki mogę)

 

Używałem ich w fullu i do tego ważę tylko 65 kg. Koła przez dwa lata przetrwały bez problemu nie urwałem żadnej szprychy ani jeden nypel nie pękł. Kiedy trzyma się te koła w rękach to ma się wrażenie, że można je tak po prostu połamać ale po ukończeniu np Trophy 2012 nic im nie było. Obręcze są solidne i godne polecenia. Oczywiście nie jest to rzecz niezniszczalna i na pewno znajdzie się kozak, który to połamie czy wykrzywi.

Gdybym miał jeszcze raz je kupić zrobiłbym to bez zająknięcia.

Po każdym z dwóch sezonów koła miały minimalne odchylenie. Widziałem jak mechanik je poprawiał. Zrobił trzy ruchy ręką. 30 sec i było po sprawie. Nie mógł uwierzyć, że koła są proste po sezonie gdzie przejechały 20 maratonów na mega w każdych warunkach.

 

Czasem na szybkim zjeździe z niedowierzaniem patrzyłem pod nogi czy rower się nie rozleciał ale kółeczka kręciły się dalej : )

Jeżdziłem głownie na dętkach z rocket ronem z ciśnieniem 2,5 ...

 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Cresty miały (podobno, bo sam się na tym nie znam) mega mocny naciąg zastosowany - śmigały w kołach systemowych I9, tam tak podobno jest. Przez cały rok faktycznie nie złapały żadnego zauważalnego odchyłu. Każdy kamień jednak zostawiał przynajmniej rysy, o ile nie wgnioty. Obręcze Arch będę zakładał teraz, ale trochę czasu minie zanim będę mógł coś powiedzieć o ich jakości w porównaniu do Crestów.

Jeśli chodzi o taki parametr jak sztywność - zależy przecież od całego koła, a nie tylko od obręczy, ale ja sztywności nie wyczuwam. Nie dzwoniły i nie wyginały się w oczach, znaczy się było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego FRM ma byc mocniejszy od ZTR

 

Oczkowanie pozwala na mocniejszy naciąg szprych, co z kolei pozwala na budowę mocniejszego i sztywniejszego koła.

 

Oczywiście i zwykłą - nieoczkowaną - obręcz można naciągnąć bardzo mocno, ale pojawia się kwestia mikropęknięć i żywotności obręczy w miejscu osadzenia nypli.

 

To tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na aukcjach to podiumy są nieoczkowane, alpiny też, a w crestach również nie widzę oczkowania.

alpiny podają szerokość 23mm i waga ok330g

cresty szerokość 24,4mm i waga 340g

a podiumy szer. 24,4mm i waga ok 290g

Jak jest z limitem wagowym dla nich? czy biker 75kg pojeździ na każdych z nich, bo o tym nikt nie pisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...