vszywiec Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Zabieram się za składanie lekkich kółek. Jakie są wasze doświadczenia z obręczami ZTR alpine, crest, podium? Co decyduje o limicie wagowym użytkownika obręcz, szprychy czy sposób zaplotu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichaelD Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Zabieram się za składanie lekkich kółek. Jakie są wasze doświadczenia z obręczami ZTR alpine, crest, podium? Co decyduje o limicie wagowym użytkownika obręcz, szprychy czy sposób zaplotu ? Wytrzymałość obręczy zależy od: ilości szprych i zaplotu wagi użytkownika terenie jakim się poruszamy wielkości opony (im mniejszy balon, tym większe obciążenia przenoszone na obręcz i sama obręcz musi działać pod większymi ciśnieniami) Napisz ile ważysz, w jakim terenie się będziesz poruszać i jakie opony będziesz zakładał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Z obręczy Stana najsensowniejszy jest Crest - ma profil zbliżony do Podiuma (czyli niższy i szerszy od Alpine), a dodatkowo nadaje się do jazdy na co dzień. Podium to obręcz raczej race day only, lub dla bardzo lekkich zawodników. Ogólnie ZTR to w tej chwili jeden z najlepszych wyborów, ja ze swoich byłem mega zadowolony. Chociaż konkurencja nie śpi, FRM robi bardzo podobne obręcze, WTB ciut cięższe... A limit wagowy głównie ogranicza obręcz oraz jakość naciągu. Stan rekomenduje dla Alpine i Crest ok. 90kg, dla Podiumów bodajże 77kg. wielkości opony (im mniejszy balon, tym większe obciążenia przenoszone na obręcz i sama obręcz musi działać pod większymi ciśnieniami) Jest na odwrót, jeśli napompujesz do 3atm oponę 1.9" i 2.4" to która bardziej negatywnie działa na obręcz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Nie jest na odwrót - jeśli bierzesz wąską i niską oponę to "strefa zgniotu" jest mniejsza czyli żeby zapewnić sensowną ochronę przed dobiciem musisz dać wyższe ciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Ważę 80 kg, chcialbym jeszcze zrzucić 2- 3 kg. Opny to rocket rony 2.25. Teren lajtowy lasek, żadnych skał kamieni, gór. Zastanawiałem sie nad podiumami ale limit przekraczam. Z crestow i alpine co dla mnie będzie lepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekJ Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Uzytkuje Cresta 26" od poczatku tego sezonu. Bardzo fajna, bardzo lekka. Polecona mi przez kolege Daveo z forum, on tez skladal mi cale kola. Jezdza glownie po Mazowszu i Podlasiu, za tydzien czeka je pierwszy test gorski. Czasami przez nizszy rant chwile dluzej pomecze sie z zalozeniem opony, ale w zadnym wypadku nie ma tu tragedii. Na chwile obecna jezdze z detka, jednak w najblizszym czasie bede to zmienial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 2 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Opny to rocket rony 2.25. W takim razie albo kup inne obręcze, albo inne opony ZTR + Schwalbe = same problemy, mi z ZTR Alpine spadł NN 2.25 (uszkadzając przy tym swój rant), zresztą na forum jest cały temat odnośnie takiej kombinacji (znaczy Schwalbe + ZTR) i sporo osób ma z tym problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Nie widzę sensu zmiany obręczy bądź opon tyko dlatego ze ciężko się je zakłada. Mam swoje sposoby.Nie bardzo rozumiem też jak przy prawidłowo osadzonej oponie może ona spaść z obręczy skoro tak ciężko się ja zakłada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomash Napisano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2013 Jeździłem na Crestach cały zeszły sezon. W tym na trzecim wyjeździe przywaliłem w dziurę z kamieniem - obie obręcze do kubła. Ważę 65kg, koła w fullu, a dziura nie była taka duża. Teraz zainwestowałem w Arch, zobaczymy co będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slav4 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Witam, Już o tym gdzieś tu pisałem, tak że w skrócie: ZTR Crest + Geax AKA TnT 29 x 2,0 - > wybuch w przedpokoju o 4 nad ranem (3,5 bar; opona była w trakcie uszczelniania się) ZTR Crest + Racing Ralph TR 29 x 2,25 -> wybuch przy zeskoku z krawężnika (ciśnienie "robocze" tj ca 2 bar) I to tyle w temacie. Nie wiem - może pod 26 cali nie zeskakuje, a przy 29' producent przesadził z tym rantem o te dwa - trzy milimetry ??? Dodam że oba przypadki dotyczyły tyłu. Albo obręcz z była defektem fabtycznym, albo niziutki rant nie wytrzymuje większych obciążeń. (biker 75 kg) Na plus "zaplataczom" (daveo.pl) trzeba przyznać że kasę za obręcz oddali zaraz po reklamacji. Reasumując: Ładne są, sztywne są ale co z tego ???? Cieszyłem się super lightowym zestawem kółeczek; teraz tył mam zapleciony na Mavicu 719. Waga 510 g, stresu zero, centry zero. Tak się kończy skrajne lightowanie kółek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Spójrz na BOR XMD 333. Lżejsza i mocniejsza od Cresta. Na dodatek ma kapslowane otwory na nyple. Sam jeżdżę na Crestach i jest całkiem OK, ale gdybym miał możliwość to wziąłbym wtedy XMD 333. Ciekawostka - na XMD 333 oponę RoRo zdejmowałem i zakładałem palcami. Na Creście nie potrafię, męczę się po kilkadziesiąt minut z łyżkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darecky Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 a jak wypadają obręcze dt xr350 przy ztr alpine/crest z trzymaniem opon, odkszstałceniami? Wagowo są podobne. Chcę deczko odchudzić mój rower i myślałem właśnie o tych obręczach + szprychy dt aerolite 2,0/2,3 lub revo 2,0/1,5/2,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analog82 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Dokładnie mam taki sam dylemat (złożenie kółek nowych) i zastanawiam się pomiędzy Crest oraz Arch. Rożnica w wadze niewielka, więc może warto tak dla pewności kupić coś co powinno być trwalsze/ sztywniejsze. Testował ktoś może te 2 obręcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Ja już od połowy sezonu jeżdżę na Crestach 26'' 32szprychy i sobie chwalę. Fakt że ma dobre szprychy CX-Ray. Przez ten czas praktycznie 0 centry. Tylko jeden przypadek ale tam był zerwany łańcuch i pocięte szprychy więc uszkodzone mechanicznie. Poza tym zaliczyłem już maratony w górach a na codzień ich raczej nie oszczędzam (choć mieszkam pod Poznaniem) i sprawują się świetnie. Tez się obawiałem że będą zbyt wylightowane ale teraz już zero stresu. Składał mi je kolega Daveo i też z usługi jestem bardzo zadowolony. Nie testowałem z oponami schwalbe ale z Conti zakłada się w miarę dobrze - prawie gołymi rękami i żadnych wystrzałów nie miałem. Uszczelnia się je też rewelacyjnie bez kompresora tylko porządną pompką stacjonarną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hypo Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Posiadam koła na obręczach ZTR alpine szprychy, sapim podwójny cień, piasy novatec.Koła ważą 1350g i przejeździłem na nich około 4000 km w tym około 35 maratonów sudety i beskidy w ciągu dwóch lat (generalnie jeżdze każdy maraton jaki mogę) Używałem ich w fullu i do tego ważę tylko 65 kg. Koła przez dwa lata przetrwały bez problemu nie urwałem żadnej szprychy ani jeden nypel nie pękł. Kiedy trzyma się te koła w rękach to ma się wrażenie, że można je tak po prostu połamać ale po ukończeniu np Trophy 2012 nic im nie było. Obręcze są solidne i godne polecenia. Oczywiście nie jest to rzecz niezniszczalna i na pewno znajdzie się kozak, który to połamie czy wykrzywi.Gdybym miał jeszcze raz je kupić zrobiłbym to bez zająknięcia.Po każdym z dwóch sezonów koła miały minimalne odchylenie. Widziałem jak mechanik je poprawiał. Zrobił trzy ruchy ręką. 30 sec i było po sprawie. Nie mógł uwierzyć, że koła są proste po sezonie gdzie przejechały 20 maratonów na mega w każdych warunkach. Czasem na szybkim zjeździe z niedowierzaniem patrzyłem pod nogi czy rower się nie rozleciał ale kółeczka kręciły się dalej : )Jeżdziłem głownie na dętkach z rocket ronem z ciśnieniem 2,5 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Było pytanie o Dt xr350 - 4mm różnicy w szerokości między nią a Crestem w ogóle dyskwalifikują Dt...poza tym ma limit 75kg. Tak z ciekawości dlaczego FRM ma byc mocniejszy od ZTR? Oczkowanie nic nie daje, jedynie łatwiej wycentrować koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomash Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Moje Cresty miały (podobno, bo sam się na tym nie znam) mega mocny naciąg zastosowany - śmigały w kołach systemowych I9, tam tak podobno jest. Przez cały rok faktycznie nie złapały żadnego zauważalnego odchyłu. Każdy kamień jednak zostawiał przynajmniej rysy, o ile nie wgnioty. Obręcze Arch będę zakładał teraz, ale trochę czasu minie zanim będę mógł coś powiedzieć o ich jakości w porównaniu do Crestów. Jeśli chodzi o taki parametr jak sztywność - zależy przecież od całego koła, a nie tylko od obręczy, ale ja sztywności nie wyczuwam. Nie dzwoniły i nie wyginały się w oczach, znaczy się było dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 dlaczego FRM ma byc mocniejszy od ZTR Oczkowanie pozwala na mocniejszy naciąg szprych, co z kolei pozwala na budowę mocniejszego i sztywniejszego koła. Oczywiście i zwykłą - nieoczkowaną - obręcz można naciągnąć bardzo mocno, ale pojawia się kwestia mikropęknięć i żywotności obręczy w miejscu osadzenia nypli. To tak w skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darecky Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Z tego co widzę na aukcjach to podiumy są nieoczkowane, alpiny też, a w crestach również nie widzę oczkowania. alpiny podają szerokość 23mm i waga ok330g cresty szerokość 24,4mm i waga 340g a podiumy szer. 24,4mm i waga ok 290g Jak jest z limitem wagowym dla nich? czy biker 75kg pojeździ na każdych z nich, bo o tym nikt nie pisze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vszywiec Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Jak autor wątku proszę o nie dublowanie pytań. Odpowiedź co do wagi użytkownika padła w trzecim poście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darecky Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 ok, kiedyś czytałem cały wątek, lecz uszło to mojej pamięci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.