Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Dla brata szukam roweru typu cross.Brat wzrost 175cm/90kg.

 

Jakie rozmiar będzie najlepszy dla niego jeśli weźmiemy pod uwagę,że od czasu do czasu pojeździ po leśnych ścieżkach?

 

Nie chce krossów,unibikow,eurobikow,rometów.Obojętne mu natomiast czy to model 2012 czy 2014.Obojętny dla niego również system hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,

Jestem bardzo początkujący w temacie rowerowym, ale dzięki temu forum wiem już co nieco :)

 

mam pytania dotyczące tego Lazaro Integral (model 2014, rama 21"):

1. Ważę 92kg. Rower da radę ??

2. Czy w tym rowerze będę mógł kiedyś zamontować hamulce tarczowe?

3. Jak długo istnieje firma Lazaro i czy jest wiarygodna?

4. Na jakie wady w tym rowerze warto zwrócić uwagę? Może któryś z podzespołów jest dość słaby?

 

Zastanawiam się poważnie skąd taka niska cena roweru z takim osprzętem :blink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Radę da, tylko już nie pamiętam ile było obciążenia całkowitego w gwarancji. Kross dla przykładu daje bardzo niską wartość i tam byś chyba na pewno przekroczył. Odporności bym się nie bał, bardziej kłótni z serwisem :)

2. Nie. Jak przy wszystkich rowerach pod V-b, musiałbyś wymienić szereg części za łącznie paręset złotych.

3. To firma Transrower, produkuje obecnie dla 3-4 marek. Głośno o niej jest od jakichś 4 lat. Przez to forum przetoczyły się dziesiątki, jak nie setki użytkowników i większość jest zdecydowanie zadowolona. Większość zarzutów jest do sprzedawców, którzy przy wysyłce prawie nigdy nie regulują właściwie sprzedanych rowerów.

4. Nie ma tam nic wyraźnie gorszego, niż u konkurencji w podobnej cenie. Najsłabszym ogniwem były jednak sztyca/mostek/kierownica marki Zoom, w modelu z roku 2014 zastąpione zostały mającymi lepsze opinie UNO.

 

Mała cena wynika podobno głównie z tego, że fabryka stoi na terenie właściciela za domem i zatrudnia tam miejscowych. Mała firma, bez rozgłosu, bez kampanii reklamowych, sponsorowania teamów, bannerów w sklepach. Ale z dobrymi opiniami u użytkowników :)

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadeus = wymiatasz! :D

 

Powiedz mi jedno. Widzę, że model 2013 ma pełen osprzęt Alivio, a w 2014 trochę to obcięli.

http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-21-grafit-i4063411914.html

 

Który zatem wg Ciebie lepiej brać? Te wymienione elementy w modelu 2014 mają wpływ na trwałość czy raczej lepszą jazdę w terenie?

Edytowane przez Poznaniakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej wszechwiedzy wyjawię ci, że nie wiem :D

 

Tam jest redukcja klasy manetki z 4 na 3. Czyli dość niewielka. Acera to nadal bardzo dobrze jak na tę klasę sprzętu (zmiana ponoć wynikała z faktu, że obecnie już ciężko jest kupić hurtowo Alivio na 3x8).

 

Za to dostajesz rurki, które wyglądają bardziej sportowo. No i może mają większą odporność (zdania na temat beznadziejności Zoom i fajności UNO są podzielone :>). Powiem ci, że przy MTB, gdzie tych wstrząsów jest sporo dla pewności pewnie brałbym te UNO, ale skoro to do crossa? Nie wiem, co bym wziął.

 

Wziąłbym ten, który mi się bardziej podoba wizualnie :)

 

Edycja: A, no i tak jak się przyjrzę temu mostkowi i kierownicy, to w starym pozycja będzie bardziej wyprostowana, rekreacyjna, a w nowym bardziej pochylona, sportowa.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szukam roweru do 1500zł, jazda głównie po mieście ewentualnie po utwardzonych drogach poza miastem.

Mam 186cm wzrostu i 100kg wagi.

Mój obecny rower to Hasa Comp 1.0 w którego nie chcę już wkładać pieniędzy przez niewłaściwe doradzanie ludzi w warsztatach rowerowych itd. (żerowanie na kliencie?)

Jeśli będzie warto to mogę dorzucić z 200-300zł. Marka nie musi być rozpoznawalna.


Po przestudiowaniu tematu rozumiem, że nic lepszego niż Lazaro Integral V3 lub Kands Maestro nie znajdę?
Który z tych rowerów będzie lepszym wyborem?

Tak BTW gdzie jest możliwość edycji postu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike nie ma blokady amortyzatora i ma trochę gorszy napęd (nie aż na tyle by był od razu słaby).

 

Za to ma lepsze koła, opony, siodełko, mostek, korbę i hamulce. Kands rządzi głównie napędem, a reszta jest jedynie znośna jak za tę kasę. No ale kosztuje też 500zł mniej :)

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Potrzebuje rady specjalisty zorientowanego na rynku :) Chciałbym zakupić rower i zastanawiam się nad tym modelem http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/trekking_cross/superior/38803/rx_530 . Czy ktoś mógłby mi doradzić czy rower ma dobry sprzęt oraz czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego? Dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz tylko stacjonarnie? Jak internetowo to za stówkę więcej masz dużo lepszy rower:

 

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kellys-neos-phoenix-red-2013-transport-gratis-p-2012.html

 

Nawet jak wzrostem nieprzypasujesz (a nie wiadomo, bo nie podałeś) to jak nie ten, to znajdzie się inny. Ten twój to takie znośne minimum.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wzrost to 175, rower kupuje stacjonarnie i wiem, że rower za kilka dni dojedzie do sklepu. Prosiłbym o poradę na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy wyborze i co w tym superiorze jest "absolutnym minimum"? :)

Edytowane przez Hormizdas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znośnym minimum jest to, że ma nowszą i wtrzymalszą konstrukcję z tyłu (kaseta, a nie wolnobieg). Przekłada się to na większą wytrzymałość i sensowny wybór dobrych części. Na wolnobiegu robi się najtańsze, najsłabsze rowery. I potem ciężko i drogo to zmienić. Dzięki tej kasecie znajduje się na początku segmentu średniego.

 

Cała reszta jest po prostu przeciętna. Czyli żadna okazja, ale i nie powód by go od razu odradzać, jak ci się podoba i jesteś zdecydowany. Dlatego jest znośny :)

 

Generalnie znośny rowe nieciężko jest kupic, ludzie najczęściej poświęcają czas i wysiłek związany z zajrzeniem na forum, raczej po to, by znaleźć jakąś okazję. Dlatego też z automatu takiej dla nich szukamy.

 

Jeśli jednak rower ci się podoba, mimo że masz świadomość, że nie jest to najlepsze, co możesz za te pieniądze dostać, to nie ma żadnego problemu.

Edytowane przez Tadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem roweru. Jednak nie mogę się zdecydować czy ma to być cross czy trekking. Jeśli wybór padnie na crossa to i tak będę montował w nim błotniki i bagażnik (dojeżdżam rowerem do pracy i potrzebuje podczepiać torbę).

Chciałbym, żebyście mi doradzili co będzie lepsze - myślę, że jakieś 3/4 całego czasu spędzonego na rowerze będę jeździł po drogach w mieście, jednak czasem lubie również wyskoczyć na jakąś przejażdżkę w "lekkim" terenie. 

Do tej pory używam starego roweru trekkingowego (Trek 750) i on mimo braku amortyzatora świetnie dawał sobie radę na polnych czy nawet leśnych drogach, jednak nie wiem czy te nowe rowery trekkingowe będą się dobrze sprawowały na nieutwardzonych drogach... Dlatego rozważam wybór corssa oraz zamontowanie do niego błotników i bagażnika.

Za crossem przemawia dla mnie również ich wygląd, nowe trekkingi kojarzą mi się z rowerami dla emerytów... 

Rozważam kupno Maestro, Lazaro bądź czegoś z trekkingów np.:

- Kands elite pro: http://allegro.pl/trekking-kands-elite-pro-gts-acera-2014-nowosc-i4057109181.html

- Romet Wagnat: http://allegro.pl/polski-rower-trekingowy-romet-wagant-2-0-28-i4069563488.html

 

Co Wy byście wybrali na moim miejscu? 

I jak oceniacie możliwości trekkingów na jazdę w terenie? Oraz czy będzie znaczna różnica w jeździe tymi rowerami? (chodzi mi zarówno o wygodę jak i o prędkości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja także poproszę o pomoc. Po tym jak skradziono mi Ghosta SE 4000 przesiadam się na bardziej chyba odpowiadający moim potrzebom rower crossowy. Zależy mi , by rower miał jak najwygodniejsze (nie wymagające wysiłku) klamki hamulcowe, zatem chyba hamulce tarczowe hydrauliczne. Poza tym jeśli się uda to amortyzator z blokadą (dużo jeszcze po mieście). Cena, to najlepiej do 1800 zł, do 2000 max.

Znalazłem takie propozycje:

http://www.secesja.pl/do/item/CROSSFIRE-DISC-GTS-2014/CROSSFIREDISCGT  - Unibike Crossfire 2014

 

http://allegro.pl/giant-roam-2-disc-hydraulic-gratisy-i4064266622.html - Giant Roam 2

 

Może być także rower używany, ewentualnie też klasyczny MTB.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...