KamilR Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Witam Serdecznie! Mój pierwszy temat na forum :-) Ale do rzeczy... Planuję wkrótce małą objazdówkę po Europie i w związku z tym pojawił się niemalże z miejsca pomysł zakupu nowego, jakiegoś w miarę fajnego trekkingu. Na pierwszy rzut oka budżet wydaje się może nieco przesadzony (nie wątpię, że da się kupić dobry sprzęt taniej), ale: 1) spokojnie powinno się udać wytargować w sklepie jeszcze kilkaset zł 2) rower biorę na firmę, więc po rabacie jeszcze odejdzie 1/3 ceny (czyli super sprzęt na lata poniżej 3 tys. zł) 3) ruszyłem w podobną trasę rok temu nieco podrasowanym "góralem" (dokupiłem bagażnik) i jedyne czego mi wtedy brakowało to właśnie lepszego roweru, dostosowanego do dłuższych tras... tak więc rower na pewno nie będzie chwilową zachcianką a nieco bardziej świadomym wyborem. Tak wstępnie przyglądałem się: http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cube-DELHI-RF-black-grey-black-2013/3058 (~4600 zł) lub http://www.bikeplanet.pl/252-cube-delhi-2012.html (~4200 zł) http://www.stevensbikes.de/2012/index.php?bik_id=103&cou=DE&lang=de_DE (~4500) http://www.unibike.pl/globetrottergts.html (3599 zł) Chciałbym prosić o jakieś opinie na temat powyższych modeli. Który tak, który nie, dlaczego... Chętnie również wysłucham Waszych propozycji, mile widziane linki oraz parę słów gdzie w okolicach Warszawy najlepiej wybrać się po tego typu sprzęt. Z góry dzięki za pomoc!
robertrobert1 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Przejrzałem te rowerki i w każdym znalazłem jakieś ale. Kilka moich ogólnych uwag napęd LX/XT jest całkiem sensowną propozycją i na pewno nie na wyrost. napęd 3x9 jest wystarczający do turystyki. Moim zdaniem nie sensu pakować się w napęd 3x10 korba z blatem 48 zębów uważam za przesadę piasta przednia z dynamem uważam za zbytek. Bardzo rzadko się zdarza aby ktoś jeżdził po nocy. Do sporadycznych nocnych przejażdżek wystarczy lepsza czołówka zwłaszcza, że ona jest praktycznie nie zbędna w namiocie. polecam szukać roweru z hamulcami tarczowymi, gdyż zdecydowanie łatwiej zatrzymują rozpędzoną masę polecam wymienić siodełko na BROOKSa bagażniki z obniżonymi punktami zawieszenia sakw bardzo się sprawdzają na wyprawie. polecam znaleźć taki rower aby można było bez żadnych przeróbek zamocować low-ridera polecam zamontować low-ridera Nie polecam kierownicy turystycznej. Moim zdaniem gięta z rogami jest o wiele wygodniejsza a jeśli już chcesz wykonywać długie przeloty, chociaż nie wiem czy nastawiasz się na zwiedzanie czy na przeloty, to polecam zamontować kierownice triatlonową zwaną także lemondką. Może jeszcze zerkniesz na http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-solar
cienkun Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 korba z blatem 48 zębów uważam za przesadę piasta przednia z dynamem uważam za zbytek. Bardzo rzadko się zdarza aby ktoś jeżdził po nocy. Do sporadycznych nocnych przejażdżek wystarczy lepsza czołówka zwłaszcza, że ona jest praktycznie nie zbędna w namiocie. polecam szukać roweru z hamulcami tarczowymi, gdyż zdecydowanie łatwiej zatrzymują rozpędzoną masę polecam wymienić siodełko na BROOKSa Korba z blatem 48t to przedsada??? A to niby czemu? Dynamo się przydaje jak najbardziej, nie tylko do oświetlenia, ale i do ładowania telefonu, GPS Hamulce tarczowe mają swoje zalety, ale niektórzy, w tym i ja, wolę w trekkingu V-ki. Prostota konstrukcji. Brooks nie każdemu pasuje, więc nie ma co polecać...
robertrobert1 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Korba z blatem 48t to przedsada??? A to niby czemu? Dynamo się przydaje jak najbardziej, nie tylko do oświetlenia, ale i do ładowania telefonu, GPS Hamulce tarczowe mają swoje zalety, ale niektórzy, w tym i ja, wolę w trekkingu V-ki. Prostota konstrukcji. Brooks nie każdemu pasuje, więc nie ma co polecać... ad.1 Bo rzadko wykorzystasz 48-11. może tylko na dokręcaniu z górki. O wiele sensowniej jest mieć więcej biegów przy niskich prędkościach. ad.2 A jak często używasz telefonu na wyprawie. Ja ładuję telefon raz na tydzień bo nie widzę sensu aby być non-stop dostępny. To już nie jest wolność. A naładować komórkę możesz w każdej restauracji, barze czy na kampingu. ad.3 Fakt. Prostota konstrukcji górą przy Vkach a za tarczami przemawia skuteczność i żywotność tarcz zwłaszcza na długich zjazdach ad.4 Ale jeśli już podpasuje to jest to idealne siodło na bardzo długie wyprawy ad.3
MichaelD Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Chyba najlepiej wyposazony rower w tym budżecie: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/TLS-9-0_id_22333_.htm http://www.bike-discount.de/shop/k96/a80367/tls-9-0.html
makog Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Ja bym bral to http://www.unibike.pl/globetrottergts.html a za reszte to sobie zrobil wakacje z rowerem ten rowerek to juz jest wypas, ewentualnie cos takiego http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-solar. Co do dynama w przedniej piescie, to bardza fajna sprawa, nie martwisz sie bateriami czy tez akumulatorkami. Blat 48 jak najbardziej na prostej jak sie rozpedzisz smialo daje rade 48 z przodu 11 z tyly a zemnie jest niedzielny rowerzysta. Mnie tam V-ki w trekingu w zpelnosci wystarczaja, prosta budowa, zero problemow z konserwacja i regulacja, a czesto pomykam moim trekingiem po lesnych utwardzonych sciezkach !
KamilR Napisano 27 Maja 2013 Autor Napisano 27 Maja 2013 Ok, więc po kolei: - na pewno chciałbym dynamo w piaście; bardzo przypadła mi do gustu jazda ze smartfonem na mapach offline (Sygic); zamierzam jednak tym razem dokupić coś w stylu http://rowertour.com/busch-muller-e-werk-adapter-do-zasilania-urzadzen-elektronicznych.html // może jakieś propozycje tańszych odpowiedników? (pytanko poboczne, prędzej czy później sam pewnie poszukam czegoś na allegro) - wiadomo, im więcej XT tym lepiej, chociaż full XT w tej cenie raczej nie znajdę; są jednak elementy istotniejsze i mniej istotne jeśli chodzi o wytrzymałość, tu muszę własne kalkulacje porobić - póki co jestem chyba bardziej za V-kami, zwłaszcza, że obecność tarcz pewnie pojawi się kosztem jakości jakiegoś innego, prawdopodobnie isotniejszego elementu - bez próbnej jazdy prawdopodobnie ciężko byłoby mi stwierdzić jakiej wielkości kaseta będzie lepsza... podobnie w kwestii korby - @MichaelD fajny ten RADON, przyjrzę mu się lepiej za chwilę - no i kwestia Krossa / Unibike'a -> topowe modele a mimo to tańsze od zachodnich konkurentów; jest więc nad czym się zastanawiać.. Czy orientuje się ktoś gdzie w Warszawie znajdę na wystawie jak największą część omawianych w wątku modeli? Jak mniemam nie będzie z tym łatwo, pewnie większość na zamówienie (zwłaszcza zachodnich marek), ale jednak warto chyba byłoby zobaczyć/przymierzyć się przed podjęciem ostatecznej decyzji...
makog Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Kolego ja ci powiem tak Ten Unibke, ktory ci zaproponowalem wyglada na rower bardzo przemyslany ze tego wzgledu ze popatrz na osprzet, wszystko z jednej grupy, co prawda nie XT ale LX, co na rower trekingowy jest juz bardzo wysokim osprzetem. Co do napedu to wszystkie trekingi i Crossy maja najwieksza zebatke z przodu 48 roznia sie tylko mniejszymi a te ze wzgledu juz na ilosc przelozen w zaleznosci od tego czy jest 3x8 czy 3x9. Ja uwazam ze w trekingu w zupelnosci starczy Ci 3x9 . To by bylo na tyle, daj znac na co sie zdecydowales.
robertrobert1 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 , ewentualnie cos takiego http://www.kross.pl/pl/2013/trekking/trans-solar. Co do dynama w przedniej piescie, to bardza fajna sprawa, nie martwisz sie bateriami czy tez akumulatorkami. Blat 48 jak najbardziej na prostej jak sie rozpedzisz smialo daje rade 48 z przodu 11 z tyly a zemnie jest niedzielny rowerzysta. Mnie tam V-ki w trekingu w zpelnosci wystarczaja, prosta budowa, zero problemow z konserwacja i regulacja, a czesto pomykam moim trekingiem po lesnych utwardzonych sciezkach ! ad.1 Nie zauważyłeś, że 2 posty wyżej ów rowerek proponowałem. ad.2 Kosztem większego oporu toczenia. Przy kilku km może to być mało odczuwalne ale jaki jest sens ciągnąć za sobą stale 1 l butelkę wody... ad.3. Jak się rozpędzi. Tylko po co się rozpędzać... W sakwiarstiwe i tak sie nie jeżdzi szybciej niż 25 km/h ad 4. Tylko co innego jazda trekingiem na pusto a co innego obciązonym 30 kg bagażu. a przecież gość zaznaczył, że chciał rowerek do touru po Europie a nie po lokalnym parku.
cienkun Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 ad.3. Jak się rozpędzi. Tylko po co się rozpędzać... W sakwiarstiwe i tak sie nie jeżdzi szybciej niż 25 km/h Jeździ się jeździ. Jak złapiesz prosty kawałek równiutkiego asfaltu to czasem aż żal nie pocisnąć. Kosztem większego oporu toczenia. Przy kilku km może to być mało odczuwalne ale jaki jest sens ciągnąć za sobą stale 1 l butelkę wody... Nie cały czas, tylko w przypadku droższych prądnic, tylko gdy jest załączona. A jak się chce korzystać z nawigacji, to masz inny pomysł na jej zasilanie?? ad 4. Tylko co innego jazda trekingiem na pusto a co innego obciązonym 30 kg bagażu. a przecież gość zaznaczył, że chciał rowerek do touru po Europie a nie po lokalnym parku. porządne V-ki z dobrymi klockami potrafią załadowany rower postawić na przednim kole... - wiadomo, im więcej XT tym lepiej, LX nie jest jakoś mniej żywotny od XT, tyle że cięższy, ale wiele masy na tym nie zaoszczędzisz.
Laos Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 bagażniki z obniżonymi punktami zawieszenia sakw bardzo się sprawdzają na wyprawie. Mógłbyś podać jakiś przykład, bo jeżeli mówisz o tylnym bagażniku, to nie znam takiego. Są low-ridery na tył? Co do Brooksa to robert 11 polecasz B17 czy np. Flyer? porządne V-ki z dobrymi klockami potrafią załadowany rower postawić na przednim kole... Pod warunkiem, że nia pada deszcz. Jak jest długi zjazd drogą w deszczu to można spiłować klocki w 20km.
robertrobert1 Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Mógłbyś podać jakiś przykład, bo jeżeli mówisz o tylnym bagażniku, to nie znam takiego. Są low-ridery na tył? Co do Brooksa to robert 11 polecasz B17 czy np. Flyer? Oto przykład bagażnika z obniżonymi punktami mocowania sakw. http://www.bikeman.pl/bagaznik-turystyczny-topeak-mtx-super-tourist-dx-p-583.html Owe obniżenie jest tylko symboliczne bo wynosi około 2-3 cm ale daje tą przewagę nad bagażnikami płaskimi, że boczne sakwy możesz ściągać nawet jak na bagażniku głównym masz towar. np namiot. Low-riderów na tył nie ma a na pewno o takim cudzie nie słyszałem. Co do Brooksa to co komu pasuje. Generalnie B17 jest dedykowany do szosy chociaż ja mam na MTB i w fullu a widziałem, że dziesiątki osób zakładały go do swoich wyprawówek. . FLYER jest dedykowany do trekingów i mieszczuchów. Jego właśnie mam w trekingu wyprawowym. https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/Jura2003?noredirect=1#5115272565081940274 Wszystko o BROOKSie opisałem w osobnym wątku. http://www.forumrowerowe.org/topic/135726-brooks-mit-czy-prawda/?p=1284436
rodszyld69 Napisano 28 Maja 2013 Napisano 28 Maja 2013 Chciałbym prosić o jakieś opinie na temat powyższych modeli. Który tak, który nie, dlaczego... Chętnie również wysłucham Waszych propozycji, mile widziane linki oraz parę słów gdzie w okolicach Warszawy najlepiej wybrać się po tego typu sprzęt. Z góry dzięki za pomoc! jeżeli rower ze sztywnym widelcem to tylko Cr-mo bądź karbonowy i tylko takie na których można zamontować bagażnik, aluminium w żadnym przypadku nie tłumi drgań i odczujesz to na swoich nadgarstkach co do dynamo w piaście polecam bo sam mam i było mi potrzebne miałem awarię roweru i w nocy dojeżdzalem do planowanego noclegu, napęd polecam starego lx bądź slx żadnego dyna-sysa nie trzeba 9 wystarczy całkowicie powyżej tej grupy to tylko niepotrzebne wydane pieniądze, siodło musisz sobie sam dobrać do czterech liter bo Ty będziesz na nim siedział co do hampli ja mam w swoim trekingu v-ki i dawały radę ale tarczowe mają na plusie to że jak koło będziesz miał scentrowane koło to możesz jechać dalej mając sprawne hamulce z v-kami juz tak nie jest
robertrobert1 Napisano 29 Maja 2013 Napisano 29 Maja 2013 jeżeli rower ze sztywnym widelcem to tylko Cr-mo bądź karbonowy i tylko takie na których można zamontować bagażnik, aluminium w żadnym przypadku nie tłumi drgań i odczujesz to na swoich nadgarstkach Potwierdzam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.