Skocz do zawartości

[~2000] Unibike Fusion 29" - Kross Hexagon X9 - coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

pierwszy post i od razu w dziale 'co kupić', jak zapewne wielu ;-)

 

Żeby nie było: przed napisaniem tego posta przejrzałem inne, ale nie znalazłem na pierwszych kilku stronach tego działu nic o Unibike, więc zdecydowałem się napisać.

 

Ostatni raz na rowerze jeździłem lata temu ;-) Teraz przyszło, że trzeba coś kupić. Budżetu mam 2000 (_bardzo_ nie chcę przekraczać, ustalmy może 2100 jako totalną granicę); chcę kupić MTB, z tego co się naczytałem.

 

Przeznaczenie - głównie dojazd do pracy (~8 km, w 99% po ścieżkach), do tego jakaś jazda rekreacyjna (z początku, zwłaszcza z uwagi na formę, raczej też po asfalcie, typu poznańska Malta albo Cytadela). Z nabieraniem kondycji i licząc na wolny czas bardzo chętnie jakiś las, ale absolutnie bez żadnych ekstremów.

 

Mam jakieś 187 cm wzrostu, sęk jednak w tym, że mam 'trochę' nadwagi - ważę jakieś 120 kg. Z rozmów ze 'znajomymi, co się znają na rowerach' wychodzi mi, że powinienem z uwagi na to zainwestować w tarczówki - po pierwsze, bo czysta fizyka i 120 kg mnie + ~15 kg roweru to już jest niezła bezwładność; po drugie być może okaże się nagle, że jeżdżenie na rowerze było moją nieodkrytą do tej pory pasją ;-), więc lepszy sprzęt na start może się przydać. Absolutnie nie wiem, jaka rama - wychodzi chyba, że 21, ale to jeszcze zmierzę przed zakupem.

 

Aktualnie mam dwa typy:

1) http://www.kross.pl/pl/2013/mtb/hexagon-x9

2) http://www.unibike.pl/fusion29er.html (absolutnie nie mam parcia na 29", chciałem 'zwykłego' fusiona na tarczach (http://www.unibike.pl/fusiondisc.html), ale okazało się, że chwilowo go nie produkują, a następna w kolejce (cenowej) jest ta dwudziestka dziewiątka. Przejechałem się niedawno kawałek na 29" kolegi (też Unibike, ale dwie 'klasy' wyżej) i było w porządku.

 

Zatem, drodzy: co wybrać? A może jestem idiotą i w ogóle źle myślę i powinienem wziąć coś innego?

Napisano

Żeby było trudniej, do sklepów powrócił właśnie Fusion Disc "zwykły", tj. na kołach 26". Byłem na niego praktycznie całkowicie zdecydowany, a teraz pojawia się dylemat - 26, czy 29.

 

 

Napisano

 Przy takim wzroście weź Fusiona 29er - 19", będzie akurat, pozwoli jeździć z niższą kadencją (wyższa prędkość przy wolniejszym kręceniu pedałami) czyli napęd zbliżony do crossa ale rower MTB, nie jest gorzej wyposażony niż Fusion 26".

I niech się te Krossy schowają ...

 

Gość voytec
Napisano

 

Mam jakieś 187 cm wzrostu, sęk jednak w tym, że mam 'trochę' nadwagi - ważę jakieś 120 kg. Z rozmów ze 'znajomymi, co się znają na rowerach' wychodzi mi, że powinienem z uwagi na to zainwestować w tarczówki - po pierwsze, bo czysta fizyka i 120 kg mnie + ~15 kg roweru to już jest niezła bezwładność; po drugie być może okaże się nagle, że jeżdżenie na rowerze było moją nieodkrytą do tej pory pasją ;-), więc lepszy sprzęt na start może się przydać. Absolutnie nie wiem, jaka rama - wychodzi chyba, że 21, ale to jeszcze zmierzę przed zakupem.

Przy takim wzroście 29er byłby wskazany. Natomiast wybranie ramy 21" to pomysł chybiony z uwagi na fakt że przekrok na 29-tce jest nieco wyżej niż w 26-tce. Właściwie to w przypadku 26" rama 21 byłaby dla ciebie za duża. Sam mam Unibike i podobny wzrost (okrągłe 190cm) a ramę mam 19" jest wystarczająca.

 

Napisano

Kross Level A3

 

Krossy to dobra rzecz do rozbudowy

 

może i kross'y sa dobre, ale autor tematu waży 120 kg

Kross - 100 kg DMC (Dopuszczalna Masa Całkowita, rower+bagaż+kolarz)

Unibike - 140 kg DMC

Trek - 136 kg masa rowerzysty (nie ma info o bagażach, czyli można przyjąć 136 kolarz + bagaż)

Giant - 136 kg DMC

Author 110 DMC

 

na polu bitwy pozostaje Trek, Unibike Giant

Napisano

Kross Level A3 - odpada, budżet. I tak z początkowego 'kupię rower za 1500' doszedłem do 'kupię rower za 2000', kolejna przebitka cenowa niezbyt.

Kross Level A2 - odpada, bo ma v-brake, a jak już mam inwestować 2 kafle w rower (to dla mnie dość dużo kasy i tak, zwłaszcza na 'pierwszy poważny' sprzęt), chcę tarczówki, nawet 'średnie', bo 1) potem łatwiej je wymienić na lepsze niż przerabiać całość z v-brake na tarczę); 2) to co pisałem w 1. poście o bezwładności i masie.

 

Zmierzyłem się chałupniczo w długości nogi, wychodzi mi ~88 centymetrów. Faktycznie przymierzę się do ram 19" - chociaż wiem, że ten 26", co mają w sklepie ma ramę 21 - ale to przejadę się na 26" z 21 i 29" z 19 i zobaczymy.

 

Gdzie można sprawdzać DMC? Na unibike.pl i kross.pl tego nie widziałem.

 

Napisano

Gdzie można sprawdzać DMC? Na unibike.pl i kross.pl tego nie widziałem.

 

Każdy producent powinien taką informację umieścić w instrukcji obsługi, nie każdy to robi.

instrukcja Unibike

 

 

Wysłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

 

Napisano

Ok, dzięki za instrukcję.

 

Jeszcze się chwilę zastanawiałem nad Northtekiem, ale potem poczytałem http://www.forumrowerowe.org/topic/135625-rower-zakup-kross-level-b2-29er/ i zobaczyłem, że Koledze po dwóch dniach zaczęła pękać piasta, było coś nie tak z suportem i w ogóle, więc Northtec odpadł.

 

Te Unibajki mają raczej dobrą opinię i przy tym zostanę. Pytanie pomocnicze: co w nich (26" i 29" mają wszystko takie same, jeśli chodzi o osprzęt) wymieniać na lepsze na początek? Zamierzam sukcesywnie w to inwestować, w sensie co wypłatę/dwie coś wymieniać na lepsze (bo nie mogę sobie od razu kupić wszystkiego mocno lepszego, za dużo kasy na raz).

Napisano

Posiadam fusiona 29" i po 2 tygodniach wymieniłem w nim amortyzator na raidon x2 rl-r air i gripy na ESI chunky.

Gripy były niewygodne a amortyzator przy mojej wadze (67kg)  prawie nie pracował, przy twojej może być ok.

Mogłbyś wymienić amor na lżejszy nawet jeśli XCM będzie "dobrze pracował".

Ja planuje w przyszłości wymienić tylną przerzutkę na XT, kasete deore manetki deore później jeszcze korbę XT/deore.

Napisano

 

wymieniać na lepsze na początek

na początek tylko jeździć

jak zacznie odmawiać posłuszeństwa, wtedy wymieniamy osprzęt na tej samej klasy lub lepszy 

Gość voytec
Napisano

Osprzęt może sobie składować w szafce i wymienić kiedy zużyje ten "out of box" A polecałbym wymienić hamulce na mocniejsze, amor na lepszy i opony na lżejsze. Właściwie to chodzi mi o to że na koła 29" spokojnie wchodzą opony 28" i można z takich właśnie na ulicy korzystać a w teren zakładać Smaryty. Z drugiej strony Geax Aka czy Smart Sam w wersji Evo są 100-150 grama lżejsze. Ale co kto woli

Gość voytec
Napisano

Nie da się. SR Sundtour nie sprzedaje osobno tego typu blokad.

Napisano

Ok, kupiłem dzisiaj Fusion Disc (26") na ramie 21 jednak. Wiem, że niektórzy z Was radzili całkiem odwrotnie, ale na tym mi się najlepiej jechało.

 

Dzięki za wszystkie hinty i pomoc. Pytanie bonus: w przełożeniu środek z przodu + najmniejsza zębatka z tyłu delikatnie coś terkocze. Przejmować się, czy 'się dotrze'?

Napisano

No, tak wychodzi. Ja nie mam o tym (jeszcze ;-)) absolutnie żadnego pojęcia, jakiś znajomy mi na początku pomoże.

 

Dzięki wszystkim za wkład i zaangażowanie raz jeszcze. Pewnie do zobaczenia w innych wątkach ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...