Skocz do zawartości

[Rower]Ulepszanie czy zakup nowego


Isono

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Mam do dyspozycji 2000 zl i zabardzo nie wiem co zrobic. Czy sprzedac ten i kupic nowy ? Ewentualnie co mam wymienic ?

Rower przejechal okolo 6 k km. Uzywam go uniwersalnie gory asfalt las miasto.

 

Dane roweru:

 

Model: MATTS 80 - V

Rower należy do grupy: MATTS MTB

Rozmiar ramy: 18

Rama: MERIDA MTB MATTS SPORT 6061 ALLOY

Amortyzator/widelec: SR SUNTOUR XCT, 75 mm

Wkład suportu: CARTRIDGE

Korby: SR SUNTOUT XC, 42 / 34 / 24

Przerzutka przód: SHIMANO ALTUS

Przerzutka tył: SHIMANO ACERA-X

Manetki: SHIMANO ALTUS EF29

Hamulce: Hayes nine

Dźwignie hamulców: Hayes nine

Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG30-8, 11-30T

Piasta przód: Novatec maszynowa

Piasta tył: Novatec maszynowa

Obrecze: Rodi

Opona przód: CST C-1348, 26\"x2,10

Opona tył: CST C-1348, 26\"x2,10

Pedały: XC STEEL

Kierownica: MERIDA ALLOY

Mostek: MERIDA A-HEAD

Siodło: X-MISSION

Sztyca: Accent

Liczba biegów: 24

 

Dziekuje za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, Mam do dyspozycji 2000 zl i zabardzo nie wiem co zrobic. Czy sprzedac ten i kupic nowy ? Ewentualnie co mam wymienic ? Rower przejechal okolo 6 k km. Uzywam go uniwersalnie gory asfalt las miasto. Dane roweru: Model: MATTS 80 - V Rower należy do grupy: MATTS MTB Rozmiar ramy: 18 Rama: MERIDA MTB MATTS SPORT 6061 ALLOY Amortyzator/widelec: SR SUNTOUR XCT, 75 mm Wkład suportu: CARTRIDGE Korby: SR SUNTOUT XC, 42 / 34 / 24 Przerzutka przód: SHIMANO ALTUS Przerzutka tył: SHIMANO ACERA-X Manetki: SHIMANO ALTUS EF29 Hamulce: Hayes nine Dźwignie hamulców: Hayes nine Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG30-8, 11-30T Piasta przód: Novatec maszynowa Piasta tył: Novatec maszynowa Obrecze: Rodi Opona przód: CST C-1348, 26\"x2,10 Opona tył: CST C-1348, 26\"x2,10 Pedały: XC STEEL Kierownica: MERIDA ALLOY Mostek: MERIDA A-HEAD Siodło: X-MISSION Sztyca: Akcent Liczba biegów: 24 Dziekuje za odpowiedz

 

Ogólnie nie ma tragedii z tym rowerkiem - ale pytanie zasadnicze jest takie - dlaczego chcesz ulepszać, do czego Ci rower jest potrzebny, co Ci w obecnym nie pasuje, do jakiego poziomu chcesz dojść? 

 

Może opiszę do czego dążę - bo wg. mnie opcje masz 3:

1. sprzedać obecny rowerek za parę stówek, dołożyć do tego posiadane 2k i kupić nowy lepszy sprzęt (ew. używkę już wtedy na bardzo sensownym osprzęcie) 

2. ulepszać osprzęt w nim - ale prawda jest taka, że kupując poszczególne części - nawet sprzedając używki stracisz niewspółmiernie więcej kasy do osiągniętej poprawy

3. ulepszyć "porządnie" kilka podstawowych elementów - jak koła, amortyzator, czy napęd i używać reszty z tego co masz.

 

 

Moim zdaniem najlepszym wyjściem byłoby wyjście 1, opcja 2- z kupnem używki. Za ~2,5k można naprawdę fajny sprzęcior wybrać. 

 

Tylko znów - zastanów się jaki to ma być rower, żeby Ci najlepiej odpowiadał i na czym Ci najbardziej zależy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie ma tragedii z tym rowerkiem - ale pytanie zasadnicze jest takie - dlaczego chcesz ulepszać, do czego Ci rower jest potrzebny, co Ci w obecnym nie pasuje, do jakiego poziomu chcesz dojść? 

Dokładnie. Jaki masz cel w tuningowaniu tego roweru albo w kupowaniu nowego... Jeśli rower jest ok, a jest bo jeżdzisz na nim po każdym terenie, to ja na twoim miejscu bym tylko zainwestował w napęd wyższej klasy czyli coś w stylu SLX.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, bez przesady. To jest 3x8 na kasecie. Bez problemu można go ulepszyć nie wymieniając wielu części. Szczególnie, że po 6k km i tak kaseta i łańcuch są do wymiany. Za posiadaną kasę bez problemu zmieni napęd na deore, kupi porządny amortyzator i jeszcze na lekkie rurki zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim celem jest osiagniecie roweru z czesciami lepszej klasy. Obecnie naped roweru jest w slabym stanie. Rok temu kupilem kola rodi i zmienilem hamulce na

Hayes nine. Osobiscie mam zamiar zaczac

trenowac i rozwijac sie w kolarstwie.

Mozecie mi dobrac czesci do 2000 zl i ewentualnie kolejnosci wymiany. na razie zostawilbym kola i hamulce bo sa wystarczajace.

 

Odnosnie pierwszej opcji. Zakup nowego roweru do 3000 nie dostalbym gorszej jakosci podzespoly napedu ?

 

Dziekuje za odpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO 3k z nowych - jeden tylko rzut oka na allegro - Cube Attention na Deore Shadow, Kross Level A6 SLX - jeśli już mowa o napędzie. 

Na pewno będzie to dużo lepszy sprzęt niż to co masz teraz. 
Z drugiej strony skoro już dokonywałeś w nim jakichś modyfikacji i dobrze Ci się na nim jeździ to może faktycznie warto pomyśleć o przebudowie. 

Z tym budżetem? Nowy napęd na poziomie SLX, nowy fajny uginacz, manetki, oponki, korba... no i tak w sumie w teoretyczną nieskończoność. Każdą część można wymienić na lepszą - pytanie jest tylko jedno - co naprawdę potrzebujesz mieć lepsze? 

Zacznij od wyliczenia ile wyniesie Cię nowy napęd, nowy amor, dobre opony itd. i zastanów się, czy nie zaczynasz się powoli zbliżać do ceny nowego roweru na takich częściach - ale wszystkich nowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w pierwszej kolejności wymienił amortyzator. To kowadło, które masz waży z 2,5 kg. Kup Epicona albo inny powietrzny. Drugie to opony i dętki. Tu zejdziesz też z wagą min 500g. Napęd wymień jak się zużyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ten kross level a6 z napedu slx ma tylko tylna przerzutke. Jak mialbym kupowac to bym kupil caly komplet slx za 1100 zl mniej wiecej. Jestem bardziej sklonny do ulepszenia tego roweru, bo ile za niego moge dostac 800 zl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ten kross level a6 z napedu slx ma tylko tylna przerzutke. Jak mialbym kupowac to bym kupil caly komplet slx za 1100 zl mniej wiecej. Jestem bardziej sklonny do ulepszenia tego roweru, bo ile za niego moge dostac 800 zl ?

 

Z 7-8stówek pewnie.

 

Pytanie po co Ci cały napęd SLX za 1100zł podczas gdy masz kowadłowaty amortyzator, zwykłe opony, i zupełnie przeciętną resztę osprzętu, w tym ramę. Jeżeli to początek, a następnym krokiem będzie wymiana amortyzatora na epicona, czy jakąś rebę, potem opon, dętek, korby na jakiś fajny hollowtech SLX, lekkich kół, ramy itd. to jasne. Stopniowo w góre. Ale ostatecznie wydasz koło 5k zł za osprzęt, podczas gdy nowy rower na tym poziomie miałbyś taniej. Po prostu tak to działa. 

 

Napęd na poziomie SLX jest świetny - działa płynnie, długo, jest lekki, ale moim zdaniem ta "lekkość" powinna dopełniać resztę. W zasadzie po co Ci łańcuch, czy kaseta SLX ? Będzie lżejsza niż odpowiednik np. alivio, czy deore, pewnie trochę dłużej pociągnie, ale będzie kosztować 3 razy więcej... Naprawdę uważasz, że to ma sens? Sama przerzutka jak najbardziej - kultura pracy itd. ale np. przednia imho też nie jest Ci potrzebna aż taka super. Każde Alivio zrobi tą samą robotę. Z przodu nie ma miejsca na jakąś ogromną precyzję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeśli rower nie ma jakiejś wybitnej, rozwojowej ramy to pchanie w niego drogich części mija się z celem. Kupisz kupę części pojeździsz trochę i stwierdzisz że jednak to nie to i trzeba kupić nowy rower. Ten oczywiście jako stary model sprzedasz za grosze. Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...