Skocz do zawartości

[10318g] NoLimited od Arroyo


arroyo

Rekomendowane odpowiedzi

Frame: (Rama) - NoLimited Revolution 18" - 1220g. 

 
Fork: (Widelec) - Rock Shox Reba SL 2010 + Pop Lock - 1650g. 
 
Brake: (Front): (Hamulec Przedni) - Avid BB7 - 230g. 
Brake: (Rear): (Hamulec tylny) - Avid BB7 - 230g.
Brake Levers: (Klamki) - Avid SD7 - 180g. 
Brake Rotors: (Tarcze) - UNEX Windcutter 180 + 160 = 204g.
 
Shifters: (Manetki) - Deore XT SL-M780 2/3x10 - 277g.
Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) - DEORE XT FD-M786 2x10 - 136g.
Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) - DEORE XT RD-M780 SGS  - 231g.
 
Cables: (Pancerze i Linki) - Jagwire Ripcord + XTR - 230g.
 
Crankset: (Korby) - Deore XT FC-M785 38-26 175mm + suport - 810g.  
Cassette: (Kaseta) - XT CS-M771 11-36 10s - 342g. 
Chain: (Lancuch) - XT CN-HG94 10s (108 links) - 260g.
 
Stem: (Mostek) - PRO PLT 80mm  - 120g. 
Headset: (Stery) - Force Tapered + BBB top cap - 90g. 
Grips (Gripy): KCNC EVA + Bar plugs - 17g. 
Handlebar: (Kierownica) - PRO Koryak 31.8x670 - 260g. 
Pedals: (Pedaly) -  XT PD-M780 - 340g. 
Seat: (Siodlo) - Selle Italia SL XC black - 230g. 
Seatpost: (Sztyca) - XCR 31.6x400mm - 230g.
Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) - PRO 34.9 - 25g.
Skewers: (Zaciski kol) - Dartmoor Bolt-on - 68g.
 
Tire (Front): (Opona Przednia) - Schwalbe Racing Ralph 2.1 EVO - 455g. 
Tire (Rear): (Opona Tylna) - Schwalbe Racing Ralph 2.1 EVO - 455g.
Tubes: (Detki) - Schwalbe Extra Light  - 260g. 
Tube Sealant (Uszczelniacz) - Caffelatex - 200g
 
Wheel Front: (Kolo Przednie)  760g
-Hub: (Piasta) - Novatec 711sb - 138g. 
-Rim: (Obrecz) - DT Swiss XR400  - 400g. 
-Spokes: (Szprychy) - DT Champion - 201g. 
-Nipples: (Nyple) - DT alu pro lock - 11g. 
-Rim Tape: (Opaska) - Geax - 10g.
 
Wheel Rear: (Kolo Tylne)  894g
-Hub: (Piasta) - Novatec 712sb - 272g. 
-Rim: (Obrecz) - DT Swiss XR400 - 400g. 
-Spokes: (Szprychy) - Dt Champion - 201g. 
-Nipples: (Nyple) - DT alu pro lock - 11g. 
-Rim Tape: (Opaska) - Geax - 10g.
 
 
 
Computer: (Licznik) - Holux GPSport 260 + mocowanie - 95g.
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Elite - 47g. 
 
Suma: 10546g.
 
 
Część komponentów ważona na miejscu, pozostałe wagi podane orientacyjnie według tego co można znaleźć w internecie ale suma wagowa części pokrywa się z tym co wskazała waga gdy ważyłem cały rower. Rama raczej sztywna bo pod moimi 82-85kg nie wydaje się wyginać w dziwny sposób, tj łańcuch nie szoruje o przednią przerzutkę, podobnie z kołami - na zakrętach nie słychać dzwonienia tarcz ani tylna opona nie szoruje po dolnych widełkach ramy. Ograniczenie wagowe ramy to 95kg, kół 90kg, czyli trochę zapasu mam.
 
Chwyty pójdą do wymiany, niestety pianki za bardzo pracują i pomimo że są stosunkowo twarde to wciąż nie jest to wygoda dobrej twardej gumy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy osprzęcie tej klasy spodziewałem się jakichś wypasionych hampli, a tutaj masz - co prawda bardzo dobre - ale jednak mechaniczne. Dlaczego? Awersja do hydrauliki?

Nie myślałeś nad prostą kierą? Chyba lepiej by się wizualnie komponowała z resztą. Czy może po prostu wolisz giętą i jej waga Ci nie przeszkadza? 

Fajny rower, szkoda tylko, że nie udało się przekroczyć tej magicznej dyszki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko i dętki, w bezdętkowe nie mierzę natomiast tutaj liczy się dla mnie niezawodność - na tym rowerze się ścigam. W zeszłym roku takie rozwiązanie ocaliło mnie na co najmniej 3 maratonach. Poza tym tylna opona jest rozcięta, na szczęście oplot trzyma więc tylko podkleiłem ją od środka aby dętka nie wybijała ale o szczelności opony trzeba zapomnieć.

 

BB7 jak i część pozostałych komponentów to elementy rowerowych zakupów na przestrzeni lat. Oryginalnie posiadałem krossa level A6 w którym systematycznie wymieniałem komponenty na tzw rozsądne - tj trwałe, niezawodne, łatwe w serwisie i tanie w eksploatacji, tym roku wymieniłem ramę, rurki, koła. W BB7 cenię sobie niezawodność, wiadomo że istnieją hydrauliki o opinii niezawodnych ale nawet te w końcu zawiodą, na maratonach co chwila słyszę jak komuś padają, ocierają, zapowietrzają albo wylewają się hydrauliki. W moich BB7 siły nie brakuje, pracują przyzwoicie i faktycznie są niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Fajny rower ale aż się zastanawiam co tu tak strasznie wagę nabija, na oko powinien ważyć bez wysiłku 9kg

Pancerze i linki serio tyle ważą? Aż mi się nie chce wierzyć. Kierownica ma wagę po zbóju, wymieniłbym na węglową, pewnie też doda komfortu.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gięta kierownica to konieczność ze względu na problemy z kręgosłupem, niestety nie mogę za bardzo leżeć na rowerze. Niestety obawiam się wsadzić tam karbon ze względu na moją wagę (do 85kg) oraz mocowanie kierownicy do mostka w modelu PLT: http://www.bikeserwis.pl/files/pro-plt-mostek-lekki-i-mocny[2][1][1][1][1].jpg są to 2 niezależne obejmy.

 

Powtórzę jeszcze że mleczko w dętkach nie jest zastosowane dla mojej wygody psychicznej, na tą chwilę nie chcę oraz nie mogę zrobić sobie zestawu bezdętkowego. Natomiast w przypadku uszkodzeń dętki mleczko Caffelatex ją łata, do tej pory skutecznie przez cały zeszły sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam manie lekkości patrzę o jakiś rowerek z wagą w okolicy mojego ...

 

Czytam specyfikacje i coś mi tu nie pasi dlaczego on waży aż tyle ...

Rama ... ponad 300g mniej niż u mnie ...

Pełne XT vs SLX ... ponad 100 g

Koła 300 g mniej ...

 

Mam nadzieje że dopełnisz konsekwencji i klepniesz kiedyś te 9,5 kg bo inaczej to sobie tego wyobrazić nie potrafię :).

 

Rower powinien sprawiać przyjemność, na zawodach dawać spokój psychiczny właścicielowi ...

Ale jak widzę rower na ramie 1220 g w wadze powyżej  10,5 kg  to póki co wygląda mi to na turbo-doładowane v12 w ciągniku :).

 

Jedyna nadzieja w tym ze cykloza to choroba i jak projekt postawił się w manii lekkości to bardzo szybko rower spadnie poniżej 10 kg :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Niestety obawiam się wsadzić tam karbon ze względu na moją wagę (do 85kg) oraz mocowanie kierownicy do mostka w modelu PLT: http://www.bikeserwi...1][1][1][1].jpg są to 2 niezależne obejmy.

Twoja waga nie powinna być problemem dla węglowej kierownicy ( sam wazę podobnie i od kilku lat używam tylko karbonowych kierownic bez jakichkolwiek problemów).

Obejmy w mostku także nie powinny być problemem ,szczególnie ,jesli będziesz stosował odpowiednią siłe momentu dokręcenia śrub. Zresztą mostki PLT ( aluminiowe i karbonowe ) są z powodzeniem stosowane w szosówkach razem z karbonowymi kierownicami

provibe_3_hi.jpg

 

Oczywiście mozna ten rower zrobic lżejszym ( chocby przez wywalenie dętek, zmiane kierownicy i hamulców ),ale pamietajmy,że rower ma spełniać oczekiwania Właściciela , a nie nasze. Poza tym, pomijając dętki, każda inna zmiana niesie za sobą określone koszty, a to,jak wiemy, może stanowić spory problem.

 

A propos kół- prywatnie wolałbym miec oponę ważącą ok. 520-540 gramów plus mleczko. W sumie nie dziwie się,że Autor ma dętki i mleczko przy RaRa EVO- przez nie przecież światło prześwituje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Okej plan na tą chwilę jest taki aby zastąpić klamki SD-7 wersją FR-5 co zbije 30g na komplecie. Kierownicę zmieniam na PRO XCR riser, której realna waga wynosi 152g czyli -108g w stosunku do koryaka.. Opony, dętki i uszczelniacz zostaną tak jak są, na przyszły sezon pomyślę o zmianie na Rocket Rony lub Nobby Nic ale nie wiem czy zdecyduję się na wersje bez dętek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz te dane? FR5 działają tak samo jak sd7, nie mają natomiast jednej i tak nie używanej przeze mnie regulacji. XT kosztują ponad 2 razy tyle co FR5 a ważą w zależności od wersji 159 do 190 gram.

 

FR5 152g 55 PLN

SD7 180g 105 PLN

XT  159-190g 130 PLN

XTR to 165g komplet i 270 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany na dziś:

Chwyty KCNC 17g -> PRO Koryak 87g   + 70g

Dodany koszyk na bidon Author ABC-35 + 51g

Usunięcie manetki pop lock - 45g

Kierownica PRO Koryak 260g -> PRO XCR riser 152g - 108g

Klamki Avid SD7 180g -> Avid FR5 150g - 30g

Linki pancerze - skrócone, wymieniony tylny pancerz - 10g

 

Łącznie -72g

 

Suma: 10474g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejne zmiany:

 

Cables: (Pancerze i Linki) - Jagwire Ripcord - 80g. -150g

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) -  XT BR/BL-M785 (2013) - 285g.  

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) - XT BR/BL-M785 (2013) - 295g.          -30

 

Czyli -180g po wymianie hamulców.

 

Suma: 10318g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...