Skocz do zawartości

[korba] FC M580 - LX wymiana tarcz


xyzo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

otóż mam taki problem, posiadam korbę LX (FC m580) to jest chyba korba pod 9 rzędowy napęd ponieważ:

- oznaczenia na blatach widnieją M9

- podczas jazdy w błocie jeśli łańcuch trochę się podnosił na zębatkach występował jego podbieranie

- teraz po wymianie kasety i łańcucha z środkowej zębatce występuję notoryczne podbieranie jak mocniej depnę (zjechany tryb i łańcuch pod obciążeniem się podnosi.

- na blacie  przy mocniejszym depnięciu łańcuch przeskakuje (nowy łańcuch i kaseta więc wina raczej leży po stronie blatu.

 

więc  czas chyba wymienić tarcze środkowa i blat.

 

I tutaj pytanie czy mogę zakupić te dwie tarcze pod 8 rzędowy napę żeby zjawisko podbierania łańcucha się nie pojawiło. Przypuszczam, że tak ale chodzi mi o odległości między trybami które w przypadku 8 a 9 wynosi pewnie ok 0.4 mm (tak jak przy łańcuchach). Czy tylko budowa trybów ma wpływ na odległość między trybami i zakup pod 8 załatwi sprawę, czy będę musiał zastosować jakieś podkładki?

Napisano

Objawy wskazują na zużyte koronki na korbie. Szczerze? Jak nie masz parcia na wagę, poszukaj blatów od Alivio na Najpopularniejszymserwisieaukcyjnym w Polsce. Są tanie, stalowe, trwałe i będą pasować. A że 8 czy  9 biegów, to się nie przejmuj, jeśli masz napęd 8b a zakładasz z przodu koronkę na  9b. Jeździłem tak sporo czasu i to działa :)

Jeśli chcesz drożej, ładniej, lżej i ogólnie bardziej krosiarsko i adekwatnie do korby, to poluj na blaty SLX albo i nawet XT - są lżejsze i ładniejsze. No i odpowiednio droższe.

Wybór należy do Ciebie  :thumbsup:

Napisano

Objawy wskazują na zużyte koronki na korbie. Szczerze? Jak nie masz parcia na wagę, poszukaj blatów od Alivio na Najpopularniejszymserwisieaukcyjnym w Polsce. Są tanie, stalowe, trwałe i będą pasować. A że 8 czy  9 biegów, to się nie przejmuj, jeśli masz napęd 8b a zakładasz z przodu koronkę na  9b. Jeździłem tak sporo czasu i to działa :)

Jeśli chcesz drożej, ładniej, lżej i ogólnie bardziej krosiarsko i adekwatnie do korby, to poluj na blaty SLX albo i nawet XT - są lżejsze i ładniejsze. No i odpowiednio droższe.

Wybór należy do Ciebie  :thumbsup:

Co do działania korby pod 9 przy 8b fakt działa:] też do tej pory tak jeździłem, z tym że w warunkach błotnistych łańcuch się trochę podnosił na koronce i wtedy te wypustki z blatu (które ułatwiają wrzucanie łańcucha) powodowały jego podbieranie i strasznie to irytowało, stwierdziłem że to własnie może być kwestia tych 0.4mm różnicy w grubości łańcucha i rozstawieniu  tarcz z przodu skoro są dedykowane pod 9 to chyba są osadzone bliżej siebie.

 

Ale chyba zrobię mieszkankę 32t alivio i 44 slx :] kompromis miedzy wagą a kosztami hehe  co to tym sądzicie? Czy może lepiej już  komplet z jednego segmentu?

Napisano

Problem, który się uwidocznił to sprawka aluminiowego środkowego blatu w tych korbach. Nie ma tu nic do gadania czy korba jest pod 8 czy 9 sp. Wymień środek na stalowy o takim samym rozstawie śrub. Do takich warunków użytkowania nie specjalnie trzeba wybrzydzać. Coś z np. Deore spokojnie wystarczy zarówno środek jak 44T.

Napisano

Jestem świeżo po wymianie blatu z 44 na 42z i zauważyłem, że podbieranie łańcucha przez korbę występuje w przypadku zbyt wysokiego podniesienia przerzutki względem dużego blatu. Proponuję zacząć od tego sprawdzenia i ewentualnego ustawienia na przepisowe 1-3mm. Przy odległości ok. 4mm też wszystko dobrze działa, ale 5-6mm już powoduje podbieranie łańcucha.

Napisano

Więc zakupiłem zębatkę 32T Alivio, jak radził adii22. Choć waga jest znacząca w porównaniu do oryginalnej no ale ekonomika też ma znaczenie hehe, blat niby troszkę jest zjechany i łańcuch troszeczkę się podnosi jak się na korbę naciska ale przejadę 200-300 km może się jakoś dotrze:] jak nie to zmiana i blatu mnie czeka:]

 

Dzięki za pomoc i sugestie :]

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...