Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Zmiana z sprężynowego na powietrzny


gtxk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam wymienić Tora 289, z uwagę na wagę użytkownika którego waga jest poniżej 50kg sprężynowy nie zdaje efektu.

Co sądzicie o SR SUNTOUR wcale nie znam tej marki, znam tylko Tora i Rock Shox, podobno krąży opinia że SR SUNTOUR są bardziej miękie ale czy to prawda nie wiem.

Oczywiście chodzi o amortyzator który działa , a co do manetek i innych dodatków to można rozważać później jednakże zakup powinien być rozsądny, co oznacza że powyżej 1000 odpada ponieważ nie widzę sensu, myślę że połowa z tego powinna wystarczyć.

 

Napisano

Jeżeli myślisz o wersji z regulacją kompresji, nie ma alternatywy w postaci starszych roczników. Ale przepłacać za widelec z praktycznie identycznym tłumikiem, co starszy model? Nie widzę sensu.

Napisano

2i regulaminu

dodam że ja mam zamontować to nie dla mnie ;) ,pytam czym jest ponieważ warto rozważyć co lepsze

 

Dziękuję za link.

 

Mam prośbę czy możesz wymienić kilka wartych uwagi z podanego sklepu, dodam że przepłacanie niema sensu i jeżeli starsze są ok też może być.

 

Dodam że mocowanie na hamulec tarczowy (typ mocowania http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mWUeSKqFG9HKF6nWfF6azaQ.jpg)

Napisano

Mam wielką prośbę, czy może mi ktoś w skrócie podać jakie warto brać pod uwagę od 400 do 1000

http://www.t-bike.pl/category/czesci-rowerowe-amortyzatory-przod-suntour

http://rowertour.com/category/czesci-rowerowe-amortyzatory-amortyzatory-26-mtb

http://www.cyklotur.com/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/26-cali-mtb/

Podaję linki z których sklepów będę korzystać.

 

Gubię się w tych oznaczeniach modeli, a opisy są zdawkowe na stronach. 

Napisano

Oznaczenia:

LOD, RLD - dotyczy widelców do 2011 roku. Widelec z pierwszym oznaczeniem posiada blokadę hydrauliczną oraz regulację tłumienia powrotu. Drugi podobnie, ale blokada wyzwalana jest z manetki.

 

LOR, RLR - jak wyżej, ale w modelach od 2012 roku. LORC i RLRC to nowe tłumiki, posiadające dodatkowo regulację tłumienia kompresji. 

 

TA (w połączeniu z dowolnym wcześniej wymienionym skrótem) - zmiana skoku w trakcie jazdy.

 

CTS - sterówka tapered.

 

15QLC - oś 15mm.

 

Jeżeli jeszcze bardziej się wgłębisz, znajdziesz:
W, L - kolor biały/czarny

P, D - hamulec: pivoty+tarcza/wyłącznie tarcza

 

Moim zdaniem, najrozsądniejszym wyborem będzie starszy LOD, lub, jeśli istnieje chęć/potrzeba obsługi blokady widelca z manetki, RLD. 

Napisano

2i

Dziękuję.

 

12:42

Właśnie nasunęło mi się pytanie, dlaczego mówisz że najrozsądniej model z 2011 , dlatego że jeszcze nie zastosowano nowego systemu wymiany jednego elementu ?

 

Co co blokady zależy od ceny i różnicy , ale jak myślisz z doświadczenia blokada na amortyzatorze będzie mniej awaryjna niż z manetki ?

 

13:20

Mam jeszcze jedno pytanie

Czym się różnią wersje Epicon, Raidon, Duro Dj, Axon

 

Liczę że odpowiesz Fenthin ewentualnie ktoś inny.

 

Właśnie powiedziano mi że warto dodać więcej i kupić coś z ROCK SHOX a nie SR SUNTOUR bo podobno są jakieś problemy z jakością.

Ja czytałem że SR SUNTOUR są ok, większość poleca jedynie czasami są problemy z wypadającymi śrubkami.

Jeszcze raz dodam że moja znajomość rynku zatrzymała się dosyć dawno na ROCK SHOX więc dlatego dopytuję.

Napisano

Blokada na awaryjność nie ma znaczenia ,obie można popsuć :P Epicon to jest model lepszy od radona ,duro dj to bardziej amor do skakania a axon to model wyższej niż epicon.Rocznik 2011 dlatego jest polecany bo można go dorwać za 450zł i dobrze pracuje.

Napisano

Możesz wyjaśnić, co masz na myśli mówiąc o "nowym systemie wymiany jednego elementu"?

Wybór rocznika 2009-2011 jest najrozsądniejszy dlatego, że "nowsze modele" z tłumikami o oznaczeniach LOR i RLR to o wiele droższy odgrzewany kotlet, a tłumik z regulacją kompresji zapewne nie będzie potrzebny.

 

Obecność manetki nie ma wpływu na awaryjność.

O czym myślisz pisząc o problemach z jakością? Wpadki zdarzają się każdej firmie. Choćby mi padł tylny Epicon. Ale mam teraz drugiego, w nowszym wydaniu, problemów brak. Piszesz o Rock Shoxie - kilka lat temu często spotykano ich widelce złożone wrecz na sucho. Co nie zmienia faktu, ze też produkują dobry sprzęt. Tyle, że mocno się cenią. Dziś za Recona Gold musiałybys zapłacić dwa-trzy razy tyle co za starszego Epicona. A pakować się w widelec niższy klasą niż Tora 289, bo tylko takie dostaniesz w tej cenie, nie ma chyba sensu?

Raidon to pierwszy z poważnych widelców Suntoura. Cięższy od Epicona, a nierzadko droższy od starszych roczników.
Duro to widelec przeznaczony do cięższych zastosowań niż XC, zabawy itp.
Epicon to środkowy model z przeznaczeniem, w zależności od wersji, XC/AM.
Axon to flagowy (szczególnie w wersji Werx) widelec z przeznaczeniem XC. Lżejszy od Epicona, ale i droższy. Natomiast to też fajna opcja widelca do 1000zł, przy czym warto się zastanowić, czy jest sens dopłacać 300-400zł dla 150-200g.

Napisano

Blokada na awaryjność nie ma znaczenia ,obie można popsuć :P Epicon to jest model lepszy od radona ,duro dj to bardziej amor do skakania a axon to model wyższej niż epicon.Rocznik 2011 dlatego jest polecany bo można go dorwać za 450zł i dobrze pracuje.

 

Fakt muszę przyznać że cenowo wychodzą atrakcyjnie.

 

2i

Jednego, czyli wymiana kartridża.

 

Właśnie panuje przesąd że jak jakość to trzeba wydać masę kasy. To co piszesz masz rację, faktem jest że Tora wygląda na bardziej solidniejszą niż Suntoura.

 

Dziękuję za wyjaśnienie, czyli powiem tak Axon niema sensu ponieważ w tym przypadku waga nie jest ważna , pozostaje wybór Radion, Duro, Epicon.

Napisano

Półka podobna Tora i Suntoura , lecz jak zauważyłeś Tora bardziej pancerna, chociaż przecież rower to nie motor ;) więc tym czym się sugeruję niema sensu.

Obawy o tyle ponieważ jest mi nieznana marka Suntoura ale jaka widać 95% poleca czyli coś musi być w tym.

Niekupienie takiego za taką cenę to raczej trzeba byłoby być  nierozsądnym, jednakże  chcę się upewnić ponieważ napisałeś 

A pakować się w widelec niższy klasą niż Tora 289, bo tylko takie dostaniesz w tej cenie, nie ma chyba sensu?

 

Tak rozwijając co miałeś na myśli ?, piszę ponieważ może inaczej zrozumiałem.

 

 

 

Co do kartridża to czytałem na zagranicznej stronie, ogólnie rada była taka że w przypadku tradycyjnego układu łatwiej naprawić samemu a w tych nowszych już nie ponieważ trzeba kupić kartridż.

 

Napisano

Miałem na myśli wypusty Rock Shoxa typu XC28 czy XC30, którym bliżej do Darta niż Tory. 

 

Dzisiaj praktycznie każdy widelec posiada zamknięty tłumik. Czasy otwartej kąpieli minęły. Część tłumików, chociażby właśnie w Torze czy Epiconie, można rozkręcić i serwisować, część nie. Także nie do końca jest tak, że nowych widelców nie można naprawić bez wymiany części.

Napisano

Miałem na myśli wypusty Rock Shoxa typu XC28 czy XC30, którym bliżej do Darta niż Tory. 

 

Dzisiaj praktycznie każdy widelec posiada zamknięty tłumik. Czasy otwartej kąpieli minęły. Część tłumików, chociażby właśnie w Torze czy Epiconie, można rozkręcić i serwisować, część nie. Także nie do końca jest tak, że nowych widelców nie można naprawić bez wymiany części.

 

Aha.

 

A jak uważasz czemu większość wybiera Epicon niż Radion, Duro ?

Napisano

cięższy , czyli mam rozumieć że wszyscy się decydują na Epicona z powodu wagi ?

 

Wiesz mi się wydaje że lepiej  bardziej wytrzymały nawet jeżeli nie będzie takich warunków.

Co sądzisz ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...