piotruss96 Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Siemka wam Mam taką proźbe prośbę Chcę wystartować w amatorskim wyścigu MTB posiadam dobry rower górski ale ma już swoje lata. Chciał bym go przygotować do wyścigów co mogę w nim zmienić abym miał większe szanse Czekam na jakies propozycje Pozdrawiam
szliri Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Jeśli napęd nie jest zużyty, to możesz wymienić manetki + przerzutki na wyższy model będziesz miał lepszą precyzje,niższą wagę,szybszą zmianę biegów.
Mod Team Puklus Napisano 27 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 27 Kwietnia 2013 Ja bym sie kołami zajął, zbicie 500g na koła da ci więcej niż zmiana na jakikolwiek napęd.
piotruss96 Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Napisano 27 Kwietnia 2013 a czmu kołami ?? własnie chyba jak wyżej lepiej przerzutkami
Drive4Drift Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Zejdziesz z wagi roweru co przekłada się na większe przyspieszenie i Prędkość maksymalną ... ( rower mniej waży przez co mniej siły wkładasz by się nim poruszać ) Tak na marginesie sprawdź z jaką V max pojedziesz rowerem jak jedziesz bez obciążenia ,a potem zarzuć na siebie plecak z obciążeniem 10 KG - to takie sprostowanie
qwaq Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Tak z ciekawości, co to dokładnie za rower? A na maratony najlepiej zajmij się oponami, obręczami i szprychami, bo wtedy najbardziej odczujesz zyska na wadze.
piotruss96 Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Napisano 27 Kwietnia 2013 Merida Kalahari 510 jest ciężka ale dla mnie na mtb akurat pasuje bo jej nie żuca jak jakas lekka rama i bardzo wytrzymała bo nieźle już na niej skakałem i dobrze się trzyma
beskid Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Sorki ale czy rozmawiamy o czymś takim http://www.sfd.pl/Merida-t215522.html. Jak nie szanujesz zdrowia i życia to startuj. No chyba, że rozmawiamy o innym modelu.
Mod Team Puklus Napisano 27 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 27 Kwietnia 2013 Sorki ale czy rozmawiamy o czymś takim Co chcesz od tej meridy ?? Sam miałem 500tke ... znaczy tylko ramę, resztę sam zmodyfikowałem, a rama, fakt kawał kloca dobre 2400g. Na oryginalnym osprzęcie bym sie na maraton nie porywał, można ale ja bym sie nie porywał.
piotruss96 Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Napisano 27 Kwietnia 2013 beskid tak ale moja ma lekki zmiany Puklus mówisz że ciężko będzie ?
beskid Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Wszystko zależy o jakim ściganiu rozmawiamy. Mam bardzo przyjemne doświadczenia z tego typu sprzętem bo na takim zaczynałem. Ale to raczej szosa i lekki teren bo niestety po wjeżdzie w coś poważniejszego zaczęły się problemy. Kwestą czasu jest fakt poważniejszych inwestycji w ten rower. Ja się w to bawiłem do czasu kiedy wyszło mi to bokiem. Pewnie masz tam wolnobieg czyli trzeba się go pozbyć. Kup nowe koła, zmieniarki, manetki na początek i zobacz jak się sprawuje.
raito Napisano 27 Kwietnia 2013 Napisano 27 Kwietnia 2013 Niewiem czy już masz, ale jak chcesz zyskać na szybkości i wydajniejszej jeździe to polecam SPD lub inny system o podobnym działaniu
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2013 Puklus mówisz że ciężko będzie ? Ten rower waży srogo 15 kg lub więcej, ja uzyskałem wagę poniżej 13kg ale lekko nie było a na pewno nie tanio to rowerek to miłej niedzielnej jazdy z żoną i dzieciakiem, ale maraton to raczej nie. Nie mowie ze sie rozleci czy coś, możesz śmiało jechać ale to ciężka kolubryna. Ktoś może powiedzieć ze pierwszy lepszy full będzie cięższy i będzie miał racje, jednak full z dobrymi kołami i oponami i tak będzie "lżejszy w prowadzeniu" i do tego komfortowy
piotruss96 Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Napisano 28 Kwietnia 2013 czyli z tej rozmowy wynika że jak chce startować to lepiej od razu kupić nowy rower lekki albo samemu złożyć
beskid Napisano 28 Kwietnia 2013 Napisano 28 Kwietnia 2013 A jaki masz fundusz i czy sobie poradzisz ze składaniem?
piotruss96 Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Napisano 28 Kwietnia 2013 Funduszy ok 1500zł składanie bez problemu gadałem jeszcze z bratem on ma lepszy rower i 2 razy lżejszy od mojego jest to Cannondale F500 tutaj fotki (nie moje) http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://forums.bicycletutor.com/attachment.php%3Fthumbnail%3D396&imgrefurl=http://forums.bicycletutor.com/thread-1087.html&h=563&w=750&sz=76&tbnid=QNg6reGLl0YNuM:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__aelo0QZPzZiYamRGutL70kTaCkM=&docid=-7LePRt5b0RQsM&sa=X&ei=Nfh8UYbcJZT64QT70oDYAg&ved=0CC0Q9QEwAA&dur=276 http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://forums.bicycletutor.com/attachment.php%3Fthumbnail%3D397&imgrefurl=http://forums.bicycletutor.com/thread-1087.html&h=563&w=750&sz=59&tbnid=itnCuHdUFQUrMM:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__grKc8_FjxnFH04nx1A6mem8OEIY=&docid=-7LePRt5b0RQsM&sa=X&ei=Nfh8UYbcJZT64QT70oDYAg&ved=0CDAQ9QEwAQ&dur=791 jak myślicie takim czymś mogę jechać i mam jakieś szanse znaczy lepsze niz bym pojechał merida
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2013 Zacznij od lekkich kół, dętek i opon. Jak starczy kasy to widelec leki i działający. Choć nie wiem czy byś chciał tyle kasy w ten rower ładować. Dlaczego kół? Było wałkowane wiele razy, niska masa rotacyjna ( czyli obrecz i opona z dętką, piasta juz mniej) to lepsze przyśpieszanie, łatwiej sie rozpędzić czyli de fakto jest sie szybszym. + widelec np epikon to nawet ponad 1 kg mnie w rowerku a to juz cos.
piotruss96 Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Napisano 28 Kwietnia 2013 a tym Cannondale'em mam szanse ?
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2013 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2013 Wszystkim masz szanse, grunt to dopasować rower tak by tobie sie jechało możliwie jak najpewniej
Drive4Drift Napisano 29 Kwietnia 2013 Napisano 29 Kwietnia 2013 Moim zdaniem jesteś napalony na ten wyścig i zrobisz wszystko by wystartować Rób co chcesz twoja wola ale beskid już Ci coś powiedział " Jak nie szanujesz zdrowia i życia to startuj. " .... ( mimo że Cannon trochę lepszy )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.