Skocz do zawartości

[Łańcuch] Przeskakujący łańcuch na 7 biegu

konrad1995

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam problem z  przeskakującym łańcuchem na 7 biegu [wolnobieg], na 1-6 śmiga bez kłopotów przy mocnym depnięciu, a na 7 co chwilę przeksakuje.

Łańcuch dziś kupiłem

Dodam także że przerzutka tylnia w ogóle nie jest napieta [wiszący łańcuch] na najmniejszych zębatkach z przodu i tyłu.

Nie wiem w czym problem (jestem zielony) więc pytam.

moze na jutro porobie zdjecia

Dziekuję i Pozdrawiam

Napisano

Wiszący łańcuch to zapewne za długi łańcuch, a co do przeskakiwania: wymieniłeś też zębtaki czy sam łańcuch?

Napisano

Założyłeś nowy niewyciągnięty łańcuch bez skracania do starego wolnobiegu no i się nie przyjął ot cała filozofija :whistling:

To się nie mogło udać. Po co Ci nowy łańcuch stary jeść wołał? Załóż stary i zużyj napęd do końca...

Napisano

To dziwne, że inne biegi nie skaczą... Zasada jest najogólniej taka, że łańcuch zużywając się z zębatkami tak jakby się do nich przyrasta i jeśli się wymienia to komplet.

Możliwe, że skacze bo łańcuch za luźny. Skróć do odpowiedniej długości jak to zrobić i o ile skrócić znajdziesz bez problemu, albo przymierz do starego chociaż pewnie też na styk nie był.

Jeśli nadal nie będzie śmigać to wymień wolnobieg, bo to chyba nie jakiś koszmarny wydatek, a jeśli masz jakieś plany co do tego roweru i trochę funduszu to całe tylne koło i przejdź na kasetę...

• Mod Team
Napisano

Moja diagnoza jest taka, gównie jeździsz na 7 zębatce i ona dostała w palnik. Reszta jest średnio lub w ogóle nie zużyta, dlatego łańcuch na reszcie działa a na ostatniej nie i działać już pewnie nie będzie.

Opcji masz chyba az 2 z czego lepsza jest druga - wymiana wolnobiegu na nowy. No dobranie długości łańcucha tez nie zawadzi.

Napisano

Ok dzieki za info, w najbliższym czasie wymienie wolnobieg na nowy.