Skocz do zawartości

[hamulce taczowe] ustawienie Hayes Dyno Sport


piqus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

2i regulaminu

 

 

Tarcza jest zdecydowanie blizej jednej z okładzin- daleko od drugiej ( tym bardziej dziwne jest że stało sie to po zwykłym odkręceniu koła- nic więcej nie robiłem)

Napisano

2i regulaminu

 

Z tylnim hamulcem -udało mi sie tym sposobem

 

Natomiast z przednim probowałem kilka razy i nadal duze tarcie

 

Napisano

2i regulaminu

 

 

Udało mi sie- ale nie wierze ze wydałem tyle kasy na takie hamulce i za około 20-stym razem dopiero udało mi sie je ustawić - to było trudniejsze niż ustawienie v-brake przy  mocno zcentrowanym kole!!!

Myślałem że będe często odkrecał przednie koło-np przewożąc rower- ale w takiej sytuacji chyba popełniłem duży błąd że nie kupiłem roweru ze zwykłymi hamulcami- bo z tymi to masakra

Chyba ze coś zle robiłem

Napisano

Te wujesy mają dosyć mały prześwit już w pozycji wyjściowej, nawet gdy tłoczki są rozsunięte maksymalnie.

 

Odkręcasz całkowicie dwie śruby mocujące zacisk do adaptera/ramy (klucz imbusowy 5mm), popychasz klocki całkowicie na zewnątrz (np ostrze noża wsunięte pomiędzy klocki), potem wstępnie mocujesz zacisk na miejscu, starasz się ustalić położenie względem tarczy patrząc przez górny prześwit w zacisku, odstęp po obu stronach powinien być możliwie identyczny. Dokręcasz śruby, kręcisz kołem (bez naciskania dźwigni). Jeśli nie ociera, naciskasz klamkę aż klocki złapią tarczę i dźwignia osiągnie skok roboczy. Po każdym naciśnięci "zbliżeniowym" kręcisz kołem by ustalić czy ocieranie się pojawiło czy nie. Tak wygląda to w opcji "idealnej" :)

 

W opcji nieidealnej zazwyczaj klocki mimo ustawienia prześwitu "na oko" ocierają. W takim przypadku luzujesz śruby na tyle by zacisk poruszał się "pod śrubami" z  lekkim oporem, kręcisz kołem i przesuwasz zacisk. Z reguły udaje się ustawić w ten sposób; wspierasz się zaglądaniem przez prześwit w zacisku, ewentualnie zaglądasz od przodu i od tyłu w szczelinę. Wymaga to odrobinę wprawy. Oczywiście "wariant idealny" - tarcza jest prosta :)

 

Jeśli tłoczki nie chcą wsunąć się całkowicie, lub naciskanie na jeden powoduje wysunięcie drugiego to trzeba otworzyć zbiornik wyrównawczy, bo najprawdopodobniej płynu jest za dużo (zdarza się). przy tym zabiegu trzeba dobrze wypoziomować zbiornik bo jest on trochę dziwnie usytułowany, a do tego jego dno nie jest płaskie tylko lekko skośne.

Powodzenia w zabawie :)



Nic nie zrobiłeś źle, to "wrzód-na-tyłku" :)

Ja ich zdecydowanie nie polecam.

Napisano

 

Nic nie zrobiłeś źle, to "wrzód-na-tyłku" :)

Ja ich zdecydowanie nie polecam.

 

Wielkie dzięki tobo - chociaż to co powiedziałeś przed chwilą poważnie mnie zmartwiło- bo miałem zamiar  często zdejmować koło

 

Napisano

To wytrenujesz do perfekcji szybkie korygowanie zacisku po założeniu koła :)

 

wydałem tyle kasy na takie hamulce

 

To oznacza że kupiłeś je luzem do roweru, czy że były w jakimś rowerze kupionym ostatnio? 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

witam a ja mam jeszcze inny problem klocki mi ocierają z przodu i z tyłu i nie mogę lepiej ustawic z tyłu do tego jeszcze "miałczy" i zauważyłem że dosyć luźno chodzi ta blaszka dociskająca klocki do cylinderków czy można ją podgiąć czy lepiej oddać na gwarancje rower sakupiony ok miesiąca temu przejechane ok 300km Kross level a3 bo już mnie nerwica bieże i czy klocki mogą delikatnie obcierać czy wogóle nie powinny dotykać tarczy z góry dziękuję .

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...