Skocz do zawartości

[Łańcuch] Problem z łańcuchem - przeskakuje, strzela.


Jonathan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno zakupiłem używany rower, sprzedawca twierdzi że ma przejechane tylko 200km i jest jak nowy, faktycznie wygląda jak nowy, trudno mi jednak ocenić napęd, dzisiaj wsiadam po raz pierwszy na nową maszynę a tu zonk! łańcuch skacze na średnim blacie jak szalony, z tyłu chyba nic się nie dzieje biegi chodzą płynnie, wydaje mi się że to z przodu przeskakuje, przerzutki wyregulowałem idealnie, nic nie przeskakuje na wyższy czy niższy bieg, przy lekkim pedałowaniu wszystko jest ok i nic nie strzela, ale jak ruszam lub mocniej przycisnę zaczyna przeskakiwać jakby któryś tryb nie łapał łańcucha albo łańcuch się z niego ześlizgiwał aż strzela. Sprawdziłem łańcuch czy jakieś ogniwo się nie zablokowało, wszystko ok, długość łańcucha też chyba ok - po założeniu z tyłu bez przerzutki i z przodu na największe zębatki, zostają 2 ogniwa + spinka. Poniżej album ze zdjęciami napędu, ktoś ma jakieś pomysły ? czy napęd faktycznie wygląda na te 200km przebiegu (zauważyłem że niektóre zęby w średnim blacie są krótsze, czy to normalne ?) ?

Z góry dziękuję za pomoc !

 

Link do zdjęć :

https://picasaweb.google.com/111795020588227657069/April15201302?authuser=0&feat=directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Do tych 200 dodaj jedno 0 i pomóż przez 2. Na tyle wygląda kaseta. Moze ona z innego roweru ciezko stwierdzić ale tyle będzie miała. Korba jest ok. Może ci skakać właśnie na 5 czy 6 biegu z tyłu bo są już dość zużyte. Mozę tez to być wina już zużytego bębenka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem się tak dzieje jak zakłada się nowy łańcuch na używaną kasete czy korbe ... nowy musi się dopasować .
Bądz też w bębenku jest taka zapadka może ona się uszkodziła. ... ja we wcześniejszym rowerze po przejechaniu kilkuset km miałem problem z zapadką wymienilem i bylo ok
może też być zle spiety łańcuch musisz po sprawdzać no albo w ostatecznosci zle wyregulowane przerzutki ale skoro mowisz ze jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kaseta i łańcuch do wymiany ? nie wiem czy to bębenek, koła dt swiss xpw 1600 wyglądają jak nowe, jak się sprawdza bębenek ? przerzutki na bank ustawione idealnie w pionie i w poziomie, przerzutka z tyłu prosta. Łańcuch dostałem z rowerem więc nie wiadomo ile jeżdzony, średnio się znam na rowerach i chyba zostałem oszukany, ciekawe jakie jescze usterki wyjdą w praniu ...

 

tutaj link do aukcji:

http://archiwumallegro.pl/cube_reaction_x9_xt_sid_dts1600_syntacep6_fizik-2867309420.html

 

Łańcuch jest dobrze spięty, wymieniałem nawet spinkę na inną, SRAM 9SPD. Może sprzedawca wyjął sobie nową kasetę z roweru a do mojego włożył zużytą, albo łańcuch z innego zestawu. Właśnie na średnich zębatkach najmocniej skacze łańcuch, na najmniejszej chyba wcale, jutro jeszcze pojeżdżę i przetesuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj trochę "na lekko" (np. asfalt) wykorzystując zębatki 5,6 (bo one są lekko zjechane) stopniowo dawkując na nie mocy.- - tak, by nie doprowadzać do "skakania" łańcucha.  Możliwe, że już po kilkudziesięciu km. napęd się dopasuje. Korby nie ma się co czepiać, bo zębatki wyglądają ok. Także awaria bębenka jest mało prawdopodobna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj czy skacze na każdym biegu z tyłu, czy tylko na niektórych. Czy skacze na każdej zębatce z przodu, czy tylko na środkowej. Jak często- raz na obrót korby, częściej, rzadziej.

 

Sprawdź łańcuch. Czy nie jest rozciągnięty (potrzebna suwmiarka albo linijka ze skalą calową). Może sprzedawca założył stary egzemplarz. Być może jakieś sztywne ogniwo. Może spinka connexa założona odwrotnie. Jest jeszcze kilka mniej prawdopodobnych możliwości. Bez dokładniejszego opisania problemu trudno doradzić coś konkretnego.

 

Kupując używany sprzęt, nawet taki z opisem "jak nowy", trzeba liczyć się z jakimiś wydatkami. Napęd (kaseta plus łańcuch, bo korba jest w bardzo dobrym stanie) to akurat stosunkowo niedrogie podzespoły do wymiany. Oczywiście nie usprawiedliwia to ew. błędu w opisie, celowego czy niezamierzonego.

Niemniej rower ciekawy, w dobrej cenie. W ostateczności warto nawet wstawić go do jakiegoś _sprawdzonego_ serwisu, jeżeli samemu nie czujesz się na siłach aby diagnozować usterkę.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany potrzebujesz: klucz do kasety na wielowpust, bacik do przytrzymania kasety.

Prawdopodobnie też konieczne będzie narzędzie do rozkucia łańcucha- trzeba dobrać prawidłową długość. Nazywa się to imadełko, skuwacz, wyciskacz.

 

O wyborze kasety czy łańcucha możesz poczytać w archiwum. Popatrz szczególnie na przyklejony wątek. Puklus wykonał kawał dobre roboty zamieszczając to w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprzedający wymienił łańcuch na nowy, a zostawił "starą" kasetę - bo mu się wydawało, że nie jest zbyt mocno zużyta? Jeśli tak faktycznie jest (powinno być widać, czy łańcuch dużo pracował, np. po resztkach lepkiego smaru fabrycznego), to może na początek wymień samą kasetę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT + Campagnolo C9 dobry wybór  ;) zanim jednak zakupisz, skróć łańcuch o 2 ogniwka i sprawdź czy przeskakuje (jak tak to czy mniej/bardziej/bez zmian)....

Pzdr

PS. Kaseta moim zdaniem nie wygląda na 4k tak jak to opisał jeden z kolegów, fakt nie wygląda na tyle co podawała osoba sprzedająca ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...