broklyn20 Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Witam Czy da się skręcić ten mostek bez klucza dynamometrycznego? Skręciłem do granic wytrzymałości tych małych śrubek i mostek dalej się kręci. Jak to skręcić żeby nie zmielić śrub?? Jakiego klucza użyć?
artex232 Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Przepraszam ale jak mostek może się kręcić ?
qrczakzul Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Przepraszam ale jak mostek może się kręcić ? Jak nie dokręcisz i ruszasz kierownicą trzymając koło. A dokręciłeś stery? Bo mostek się dopiero później dokręca jak coś...
ukaniex Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Masz na myśli śruby od rury sterowej, rzecz jasna. Przypomnę zasadę, najpierw skręcasz stery top cup'em następnie dokręcasz śruby mostka... nadal się porusza? Śruby przykręca się z deklarowanymi 5nm do czego nie jest potrzebna ręka kowala.
broklyn20 Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 Proponuję najpierw popatrzeć o jakim mostku mowa chodzi mi o to jak skręcić te maleńkie miękkie śruby M4 na torx
ukaniex Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 I co w nim jest niezwykłego?? Skręca się jak każdy mostek. Przy 2 śrubach skręcasz każdą po troszę, tutaj pewnie podobnie.
broklyn20 Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 to że gniazdo śruby to torcx 3mm czyli bardzo małe i ciężko je dokręcić z odpowiednim momentem obrotowym bo zaczyna się mielić
ukaniex Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Jak dokręcasz na pałę to nie dziwne, że śruby się poddają. Istnieje też możliwość, że klucze Twoje domagają się wymiany. Większość śrub w rowerze można dokręcić "z palca" plus odrobinę... czyli trzymasz (dokręcasz) krótsze ramię klucza. Natomiast większość ludzi trzyma za dłuższe ramię i kręcą aż im sił zabraknie co skutkuje zniszczeniem gniazd lub pęknięciem skręcanych elementów. Anyway: http://ritcheylogic.com/media/File/0141_Ritchey_barstem_EN_2012_10_29_web.pdf !
wojciecho Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Bez przesady ludzie.co tu za problem dokrecic mostek? dokrec śruby na krzyz.az poczujesz opór i tyle napwno sie nie odkreci i nic ci sie nie rozleci.I to wszystko bez klucza dynamometrycznego
broklyn20 Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 No właśnie przy nieduzym oporze czuje jak sruba zaczyna sie poddawac a na zagranicznych forach duzo pisza o zmielanych gniazdach.
wojciecho Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Bo to delikatne cześci i lubia pekać.musisz z wyczuciem krecic.tak jak napisałem na krzyż i do poczucia oporu i to wystarczy
broklyn20 Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Napisano 10 Kwietnia 2013 No sprobuje jakims nowym kluczem to zoperowac. A swoja droga widzialem juz rozkrecajace sie w czasie wyscigu kokpity wiec predzej czy pozniej trzeba bedzie zainwestowac w klucz albo wyleczyc sie z obsesji lekkosci:)
ukaniex Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Miedzy innymi sa owe 3 sruby by nie skrecac ich tak, ze az detki piszcza. Jakbys zajrzal do instrukcji to bys wiedzial jak prawidlowo je przykrecic. Zrob tak jak napisalem wyzej i bedzie prawidlowo. Sent from my iPhone using Tapatalk
tobo Napisano 10 Kwietnia 2013 Napisano 10 Kwietnia 2013 Śruby, skoro są na mini torxa, można zamienić na śruby z łbem na imbus 4 mm - na czuja patrząc na fotkę wydaje mi się że powinny być ok.
broklyn20 Napisano 11 Kwietnia 2013 Autor Napisano 11 Kwietnia 2013 No właśnie 4mm nie wejdzie. Wogóle czy może mnie ktoś upewnić jakim kluczem to się skręca?? T15?
broklyn20 Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Napisano 12 Kwietnia 2013 Więc dobry Imbus 3mm i max skupienie i mostek skręcony chociaż oczywiście klucz dynamometryczny byłby wskazany. Myślę że temat można zamknąć
ukaniex Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Skupienie? Strzelal bedziesz z tego? ;-) Wystarczy wyczucie, na strazy bezpieczenstwa masz az 3 sruby. Sent from my iPhone using Tapatalk
1415chris Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Ja mam wrazenie, ze kolega zabral sie do skrecania mostka nie do tego przystosowanymi kluczami. To sa sruby na torx T20, a kolega traktowal to imbusami 4 i 3.....? Jesli tak, to pogratulowac inwencji
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.