Skocz do zawartości

[~1300zł] Rower MTB - Kross czy Kands


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam kupić rower do ok 1300zł. Aktualnie waham się nad dwoma ale może ktoś doradzi coś innego.

 

Kands Energy 1300

http://allegro.pl/okazja-kands-energy-1300-26-aluminium-2xtarcza-i3136742137.html

 

Kross Hexagon X6 2012

http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x6

 

Który jest lepszy pod wzgledem osprzętu i jakosci wykonania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem ci który ma lepszy osprzęt bo sam jeszcze mało się znam, ale z doświadczenia wiem, że ZOOM w specyfikacji nie zwiastuje nic pożądnego ;) Kupiłem miesiąc temu Hexagona X6 i jestem zadowolony, wszystko jak na razie w porządku, w mojej galerii możesz zobaczyć z ciekawosci jak się spisuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tarczówek, a na reszcie się nie znam mogę jedynie design ocenić więc raczej X6 zostaje. Dzięki za propozycje.

 

 

 

No i co z tego że nie ma tarczówek?

Dobre V-ki są w wielu przypadkach lepszym rozwiązaniem niż mechaniczne tarczówki. Są lżejsze, tańsze w eksploatacji (dużo) i oczywiście mniej problemowe.

 

Między tym Kandsem a Krossem też brałbym Krossa - nie mam jakoś przekonania do Kandsa.

 

W razie czego tu masz za 1400 tego Krossa http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-x6-2012-p-2302.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i co z tego że nie ma tarczówek?

Dobre V-ki są w wielu przypadkach lepszym rozwiązaniem niż mechaniczne tarczówki. Są lżejsze, tańsze w eksploatacji (dużo) i oczywiście mniej problemowe.

 

Między tym Kandsem a Krossem też brałbym Krossa - nie mam jakoś przekonania do Kandsa.

 

W razie czego tu masz za 1400 tego Krossa http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-x6-2012-p-2302.html

 

W wielu przypadkach, ale czy w tym? Nie znam się na sprzęcie kompletnie a analiza tego by mi zajęła torche czasu więc pytam Was. Jeśli ktoś powie, że te v-brakei lepsze czy generalnie ten Level A2 i jakies argumenty poda to szłoby nad nim pomyśleć.

 

Dzięki za link.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym Levela A2. Lepszy napęd, za stosunkowo niewiele więcej. Trzeba jednak zaznaczyć dwie rzeczy:

1) V-ki. Jeżeli zawodnik jest lekki, to mogą być. Jeżeli zawodnik jest ciężki, to w MTB tarcze są obowiązkowe. Jeżeli byłyby hydrauliczne, to nie ma w ogóle o czym mówić (nie ważne jakiej klasy). Co do mechanicznych. Opinie są różne, to fakt. Żeby V-ki były sprawne przy większej masie trochę grosza niestety w nie włożyć, zaczynając od klocków (wydatek około 70 PLN - komplet).

2) Level A2 to geometria XC. Nie nadaje się do rekreacyjnej jazdy szosowej zupełnie. Po prostu jest niewygodny. Za to geometria XC sprawdza się w terenie (po to ona jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym Levela A2. Lepszy napęd, za stosunkowo niewiele więcej. Trzeba jednak zaznaczyć dwie rzeczy:

1) V-ki. Jeżeli zawodnik jest lekki, to mogą być. Jeżeli zawodnik jest ciężki, to w MTB tarcze są obowiązkowe. Jeżeli byłyby hydrauliczne, to nie ma w ogóle o czym mówić (nie ważne jakiej klasy). Co do mechanicznych. Opinie są różne, to fakt. Żeby V-ki były sprawne przy większej masie trochę grosza niestety w nie włożyć, zaczynając od klocków (wydatek około 70 PLN - komplet).

2) Level A2 to geometria XC. Nie nadaje się do rekreacyjnej jazdy szosowej zupełnie. Po prostu jest niewygodny. Za to geometria XC sprawdza się w terenie (po to ona jest).

 

 

Dziękuję za opinię.

 

1) Z wagą nie ma problemu więc idąc tymi kategoriami wystarczą v-brakei.

2) Geometria XC to dla mnie pojęcie obce. Zawsze dziwiło mnie, że pewne rowery nawet wg producenta nie nadają się do miejskiej jazdy, dla mnie zawsze rower to był rower. No ale skoro ludzie bardziej obeznani w temacie w tym Ty tak mówią, to pewnie coś w tym jest. W moim przypadku będzie to w 80% jazda miejska co wskazywałoby jednak bardziej w stronę Hexagona zgadza się?

 

Jeśli to nie problem to prosiłbym w skrócie o wyjaśnienie czemu Level A2 miałby być nie wygodny w miejskiej jeździe, może być łopatologicznie nie trzeba naukowych pojęć...

 

 

EDIT: Teraz tak myślę, że może do moich bardziej miejskich ekspedycji nadałby się bardziej rower crossowy? Nie ogarniam różniczy między takim crossem a MTB, wygląda to podobnie więc...

 

Kross Evado 2.0?

http://www.kross.pl/pl/2012/evado-2-0

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam Was !

Co Wy polecacie ?

 

Bierz Kandsa Energy 1300 ale bez tych badziewnych tarczówek.

Zaoszczędzisz 40% kasy w porównaniu do tego pożal się Boże Krossa Hexagon V6.

Inna sprawa z Level A2 - tego można polecić.

 

Kross Evado 2.0 - nie tykać nawet kijem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dorwał A2 z 2012 roku za ok. 1500 zł, np.:http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-level-a2-2012-transport-gratis-p-1214.html

Rower na pewno bardziej rozwojowy. Jak se wpiszesz w wyszukiwarkę na forum level a2 to wyskoczą ci rowery tak zmodernizowane, że nawet znawca by nie pogardził. W tego a2 warto jest po prostu potem inwestować. V-ki do miasta i w las wystarczą, hexagon ma tarcze mechaniczne, więc ja bym je potraktował jako przejściowe do hydraulicznych. Sam niedawno kupowałem rower, wybór padł na a2, potem szybko się okazało, że kupiłem a3, ale to dlatego, że skusiły mnie hydrauliki :)

Co do komfortu jazdy na a2/a3 po drodze to jest on jak to na góralu, jeździć można. Jak zmienisz opony na mniej terenowe to będzie nawet całkiem wygodnie. Jazda w terenie jest oczywiście przyjemniejsza, bo do tego ten rower został stworzony. Zresztą na asfalt to cross, albo trekking, ale nim już tak nie poszalejesz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W moim przypadku będzie to w 80% jazda miejska co wskazywałoby jednak bardziej w stronę Hexagona zgadza się?

 

Tak, gdyż Hexagon będzie wygodniejszy, ale nie w znacznym stopniu, bo to jednak wciąż jest rower MTB. Dobrze by było, żebyś napisał jaki styl jazdy Cię interesuje i jak chcesz tego roweru używać.

 

 

Jeśli to nie problem to prosiłbym w skrócie o wyjaśnienie czemu Level A2 miałby być nie wygodny w miejskiej jeździe, może być łopatologicznie nie trzeba naukowych pojęć...

 

Nie to że się nie da... Da się, ale najzwyczajniej w życiu jest to niewygodne. Może nie skrajnie, ale jak się wyjedzie sportową geometrią na szosę, to się to czuje (przynajmniej ja mam takie subiektywne odczucie). Jazda w terenie wygląda nieco inaczej. Często pracuje się całym ciałem, więc tego się nie czuje. Dodatkowo ogumienie... Typowe dla XC średnio nadaje się na szosę/ścieżkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, gdyż Hexagon będzie wygodniejszy, ale nie w znacznym stopniu, bo to jednak wciąż jest rower MTB. Dobrze by było, żebyś napisał jaki styl jazdy Cię interesuje i jak chcesz tego roweru używać.

 

 

 

Nie to że się nie da... Da się, ale najzwyczajniej w życiu jest to niewygodne. Może nie skrajnie, ale jak się wyjedzie sportową geometrią na szosę, to się to czuje (przynajmniej ja mam takie subiektywne odczucie). Jazda w terenie wygląda nieco inaczej. Często pracuje się całym ciałem, więc tego się nie czuje. Dodatkowo ogumienie... Typowe dla XC średnio nadaje się na szosę/ścieżkę.

 

Styl jazdy? Nie wiem jak miałbym go scharakteryzować... Szybki, dynamiczny, głównie jazda po mieście plus pagórki, lasy, wiejskie wycieczki po różnych terenach.

 

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, opiniw podpartw jakimiś argumentami jest najcenniejsza. Dziś byłem w sklepie obejrzeć rowery na żywo i myślę, że zdecyduję się jednak na tego Hexagona X6. W sklepie doradzali mi jeszcze Gianta Revel 3 Disc. Niby dobry, rama wydawała się o wiele solidniejsza no i podobno z gwarancją na 5 lat a nie 2 jak Kross ale ciężko o jakąś sensowną cene tego roweru więc raczej nie ma co o nim mysleć.

 

Dziękuję wszystkim za opinie, gdyby ktoś jeszcze miał coś do powiedzenia to śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...