iDaniel Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Witajcie, aktualnie mam zamontowany wolnobieg Shimano MF-TZ21-CP 14-28T i przerzutkę Shimano Alivio. Chciałbym móc jednak jeździć szybciej na szosie. Domyślam się, że zamontowanie bardziej szosowego wolnobiegu pozwoli mi na osiągnięcie większych prędkości, niemniej jestem kompletnie zielony w tej kwestii. Jedyny sensowny wolnobieg jaki znalazłem to Sunrace MFR30 13-25T. Czy odczuję różnicę na ostatnim przełożeniu? Czy może lepiej zmienić system i zakupić kasetę? Pozdrower!
lyndowss Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Zmienić system i kupić kasetę, czeka Cię zmiana koła. Około 200zł. Do tego możesz wymienić korbę na 48z i będziesz demonem prędkości. Tylko będziesz musiał się nadźwigać, żeby rozpędzić, bo jest już ciężko. 48 z przodu i 11 z tyłu to już bardzo konkretne przełożenie.
endrzer Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Domyślam się, że zamontowanie bardziej szosowego wolnobiegu pozwoli mi na osiągnięcie większych prędkości, Heh, chyba więcej tu zależy od kondycji - porządny trening A bardziej na temat co do sprzętu, to dużo dają tutaj opony oraz areodynamiczna pozycja na rowerze. W dalszej kolejności waga roweru. Ponad połowa sił działających na rowerzystę to opór powietrza (z tego co pamiętam to chyba szacuje się na grubo ponad 60%) - kłania się tutaj geometria roweru szosowego. Jakieś ok.20% to tarcie jakie wytwarza opona w kontakcie z asfaltem + kilka % to opór toczenia piast. Niemniej jednak przełożenie 11x48 poprawiło by właściwości napędu. Szosówki mają powyżej 50 na blacie.