iDaniel Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Witajcie, aktualnie mam zamontowany wolnobieg Shimano MF-TZ21-CP 14-28T i przerzutkę Shimano Alivio. Chciałbym móc jednak jeździć szybciej na szosie. Domyślam się, że zamontowanie bardziej szosowego wolnobiegu pozwoli mi na osiągnięcie większych prędkości, niemniej jestem kompletnie zielony w tej kwestii. Jedyny sensowny wolnobieg jaki znalazłem to Sunrace MFR30 13-25T. Czy odczuję różnicę na ostatnim przełożeniu? Czy może lepiej zmienić system i zakupić kasetę? Pozdrower!
lyndowss Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Zmienić system i kupić kasetę, czeka Cię zmiana koła. Około 200zł. Do tego możesz wymienić korbę na 48z i będziesz demonem prędkości. Tylko będziesz musiał się nadźwigać, żeby rozpędzić, bo jest już ciężko. 48 z przodu i 11 z tyłu to już bardzo konkretne przełożenie.
endrzer Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Domyślam się, że zamontowanie bardziej szosowego wolnobiegu pozwoli mi na osiągnięcie większych prędkości, Heh, chyba więcej tu zależy od kondycji - porządny trening A bardziej na temat co do sprzętu, to dużo dają tutaj opony oraz areodynamiczna pozycja na rowerze. W dalszej kolejności waga roweru. Ponad połowa sił działających na rowerzystę to opór powietrza (z tego co pamiętam to chyba szacuje się na grubo ponad 60%) - kłania się tutaj geometria roweru szosowego. Jakieś ok.20% to tarcie jakie wytwarza opona w kontakcie z asfaltem + kilka % to opór toczenia piast. Niemniej jednak przełożenie 11x48 poprawiło by właściwości napędu. Szosówki mają powyżej 50 na blacie.
iDaniel Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Napisano 3 Kwietnia 2013 Zmienić system i kupić kasetę, czeka Cię zmiana koła. Około 200zł. Do tego możesz wymienić korbę na 48z i będziesz demonem prędkości. Tylko będziesz musiał się nadźwigać, żeby rozpędzić, bo jest już ciężko. 48 z przodu i 11 z tyłu to już bardzo konkretne przełożenie. Racja, sama zmiana kasety nie wystarczy, dzięki za uświadomienie. A tu już robi się zbyt duży koszt, zwłaszcza, że jeszcze w tym roku zakupię prawdziwą szosówkę. Heh, chyba więcej tu zależy od kondycji - porządny trening A bardziej na temat co do sprzętu, to dużo dają tutaj opony oraz areodynamiczna pozycja na rowerze. W dalszej kolejności waga roweru. Ponad połowa sił działających na rowerzystę to opór powietrza (z tego co pamiętam to chyba szacuje się na grubo ponad 60%) - kłania się tutaj geometria roweru szosowego. Jakieś ok.20% to tarcie jakie wytwarza opona w kontakcie z asfaltem + kilka % to opór toczenia piast. Niemniej jednak przełożenie 11x48 poprawiło by właściwości napędu. Szosówki mają powyżej 50 na blacie. Mam już opony semi slick. Nie jestem jakimś supermenem i z kondycją u mnie średnio. Niemniej czasem rozpędzę się do prędkości, przy której już nie przyspieszam z powodu ograniczeń napędu, np. z górki dochodzę do 50,1 km/h i ani ciut szybciej. Stąd moje pytanie: jak duża różnica jest miedzy 14-28, a 13-25? To miałby być taki półśrodek przed zakupem szosówki. Na razie nie mam po prostu gdzie trzymać drugiego roweru.
endrzer Napisano 3 Kwietnia 2013 Napisano 3 Kwietnia 2013 Niemniej czasem rozpędzę się do prędkości, przy której już nie przyspieszam z powodu ograniczeń napędu, np. z górki dochodzę do 50,1 km/h i ani ciut szybciej. Stąd moje pytanie: jak duża różnica jest miedzy 14-28, a 13-25? To miałby być taki półśrodek przed zakupem szosówki. Na razie nie mam po prostu gdzie trzymać drugiego roweru. Między 14-28, a 13-25 zbyt wielkiej różnicy nie odczujesz - przynajmniej z górki. Szkoda wymieniać, no chyba, że masz już starą zużytą do wymiany - wtedy możesz się z powodzeniem skusić. Czy przy tej Twojej max speed brakuje Ci przełożenia (lecisz na młynku), czy też po prostu za duży opór. A co masz z przodu?
panSocjolog Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Stąd moje pytanie: jak duża różnica jest miedzy 14-28, a 13-25 1 ząb różnicy z tyłu, to nie tak dużo, a odpadają ci miękkie przełożenia. Większy sens ma wymiana korby, albo po prostu zębatek (tylko nie wiadomo czy przerzutka ogarnie), no i jak już było wyżej wąskie opony.
Shootee Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Można kupić Wolnobieg Shimano 11-28 bodajże Pierwszy wynik google: wolnobieg Shimano MFTZ 20 11-28, 6 bieg�w tylko na 6 A tu 3 wynik http://www.probikes.pl/index.php?item=850 na 7 zakres 11-34
lyndowss Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Można kupić, a potem łamiąca się oś co miesiąc. Tak kończą wolnobiegi!
iDaniel Napisano 4 Kwietnia 2013 Autor Napisano 4 Kwietnia 2013 Między 14-28, a 13-25 zbyt wielkiej różnicy nie odczujesz - przynajmniej z górki. Szkoda wymieniać, no chyba, że masz już starą zużytą do wymiany - wtedy możesz się z powodzeniem skusić. Czy przy tej Twojej max speed brakuje Ci przełożenia (lecisz na młynku), czy też po prostu za duży opór. A co masz z przodu? Oporu brak, brakuje twardszego przełożenia. Z przodu mam korbę Sake SR, największy blat ma 42 zęby.
endrzer Napisano 4 Kwietnia 2013 Napisano 4 Kwietnia 2013 Więc tu jest problem - masz zdecydowanie zbyt miękkie przełożenie 42 x 14, to nie pociśniesz za szybko. Na szosę zdecydowanie za mało. @Shootee podsunął ci ten MF-HG50, tylko tam jest MegaRange - nie wiem czy Ci przerzutka obsłuży. Ten drugi jest gorszej klasy/jakości. Żeby nie wymieniać korby, to musisz wrzucić jakąś 11 z tyłu. @lyndowss : słaba ta ośka Choć sam pamiętam jak mi przy wolnobiegach zdarzyło się złamać oś. Coś w tym może jest.
mklos1 Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Czy odczuję różnicę na ostatnim przełożeniu? Czy może lepiej zmienić system i zakupić kasetę? Zmniejszenie koronki o jeden ząb wiele nie zmieni. Przede wszystkim musisz zmienić korbę na trekingową 48x38x28. Druga sprawa to ogumienie minimum nie szersze niż 1.5" Polecam: http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html
Shootee Napisano 9 Kwietnia 2013 Napisano 9 Kwietnia 2013 Tu troszkę prostsza wersja i i po Polsku http://cluster014.ovh.net/~kochamro/kalkprzelozen.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.