Skocz do zawartości

[ostra piasta] gwint 34mm zębatka + kontra


WOYTAS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Temat już zapewne się tu przewiną, jednak potrzebuje odpowiedzi na to dokładnie pytanie.

Mianowicie

 

mam piastę z gwintem 34mm na wolnobieg/kasete

mam też dwie konty i zamierzam kupić:

 

http://allegro.pl/zebatka-torowa-novatec-a166sb-a186sb-a266sb-13-18t-i3071641305.html

 

małą 13t z tego zestawu, mając obecnie 52T na blacie z przodu.

 

PYTANIE jest takie, czy takie rozwiązanie ma sens? czy zębatka sie nie odkręci przy skidowaniu etc..

i czy przeżyje pierwsze skrzyżowanie :D

 

(piasta ma gwint tylko w jedną strone)

Napisano

Mocne przełożenie i będzie się ciężko ruszać z miejsca. Jechać na wprost też nie łatwo. Co to jest skidowanie? Poza tym zależy do czego Ty chcesz to zastosować. Nie za bardzo wiem o co chodzi w pytaniu. Jeżeli części dobierzesz poprawnie to będzie działać. A gwint jednostronny? Co to znaczy? A są gwinty dwustronne?

Napisano

Widzę że kolega nie w temacie, otóż:

 

Po pierwsze przełożenie fakt mocne ale obecnie mam 14t na tyle i całkiem łatwo się rusza, a do jazdy na wprost nie potrzebuje bocznych kółek.

Po drugie skidowanie to rodzaj hamowania ostrym kołem, ostre koło ? -> google.pl

Po trzecie gdybym miał odpowiednio dobrane części nie byłoby tematu,

Po czwarte gwinty w obie strony są w piastach stricto do ostrego, cieki czemu zębatka zakręcana np. w lewo, jest kontrowana śrubą w prawo. A że nie chce pchać się w koszta i wymieniać całej piasty, co przecież mógłbym robić, toteż poprosiłem o rade.

Jednak mam już sposób jak temu zaradzić.

 

pozdr. :teehee:

Napisano

Co ma wspólnego przełożenie do jazdy na wprost? Bo nie rozumem? Jak się umie jeździć to nie ma różnicy czy ma się przełożenie 38 / 17 czy 52 / 13.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...