Skocz do zawartości

[3000] MTB, jazda terenowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

szukam i szukam tego roweru i znaleźć nie mogę :P Zastanawiam się nad 3 modelami, wszystkie marki Kross.

Konkretnie to Level A5, A6 i poza już moim budżetem A8. Do Levela A8 ciągnie mnie ten powietrzny amor :D A5 rozważam, ale tam osprzęt jest raczej średniej klasy, lepszy już byłby ten A6, tak mi się wydaje. Na korzyść A6 przemawia amortyzator Rock Shox, a nie Suntour jak w A5.

 

Jak myślicie, ten amor z A6 wystarczyłby do komfortowej jazdy po lesie, jakichś pagórkach itp?

Obecnie mam Krossa Hexagona V4, także wiadomo jaki tam jest amortyzator... :D

Doradzicie coś? :)

Napisano

No ten a6 nadałby się jazdy po lesie ten a8 z 2012 roku ma dobry amor reszta też nawet spoko tylko slx na xt przerzutki można by było zmienić jakbyś dał rady powiększyć budżet to brał bym z krossa z 2012 modele a7 a8,

Napisano

W tym A6, przerzutkę na XT i tak miałbym zamiar zmienić, nie jest to duży koszt akurat. Jedyne czym się martwię to to, że z przodu jest Acera. Przedniej przerzutki tak się nie używa, przynajmniej ja tak mam, ale jak myślicie, dobra będzie?

Napisano

A ja zapytam przewrotnie czym wg Ciebie różni się przerzutka xt od slx?

Niczym oprócz napisu i kilku gram na wadze.

W rowerze najważniejsze są 3 elementy:

- geometria ramy

- amortyzator

- koła (dzięki lżejszym kołom poczujesz największą różnicę w jeździe czyt. przyśpieszaniu, średniej prędkości)

Napisano

Może masz i rację że to tylko kilka gram różnicy ;)

 

A amortyzator? Ten Rock Shox byłby dobry? Chodzi o to czy dobrze wybiera nierówności no i żeby był dość miękki po odpowiednim wyregulowaniu :) Bo w A8 jest już powietrzny, więc wypas, ale drogi :D

Napisano

Fajny też jest kellys cool tool master na rock shox silver jest powietrznym xt z tylu hayes hamulce na taką jazdę wystarczą tylko rower trochę przekracza twój budżet o modelu z 2013 nie mówię bo kosztuje 4599 ale rocznik2012 można już znaleźć za ponad 3 tysiaki

Napisano

Dzięki za wszystkie rady, na 95% wezmę Krossa A6 2013. Zastanawiam się czy te 9 przełożeń wystarczy. Zawsze można zmienić na te 10, no ale wiadomo, koszty.

Napisano

I dostaniesz sprzęt z kiepskim amortyzatorem i takimi samymi heblami. A w kwestii liczby przełożeń to idąc takim tokiem rozumowania musisz pomyśleć o 11 sp.

Napisano

Jak dla mnie to mogłeś w ogóle nie zakładać tego tematu bo i tak byłeś zdecydowany na krossa, prawda?

Chcesz kupić rower z osprzętem i amorem gorszym i o dwie klasy niż ten rockriderze i do tego droższym o 300 zł. Gdzie logika?

9 przełożeń ma taką samą rozpiętość jak w 10. W 10 są one po prostu gęściej upakowane co szczerze powiedziawszy przynosi więcej wad niż zalet.

Napisano

Salvin, nie chodzi mi o to że ja chcę tego Krossa i już nikogo nie słucham. Chodzi o to, że nie znalazłem nic ciekawszego. Nie lubię marek np. RockRider. Nie wiem co to jest, nie słyszałem o tym ;) Wiem że marka nie jest najważniejsza, tylko podzespoły, ale i tak ja wolałbym wybrać coś innego ;)

 

Myślałem nad tym trochę, poszukałem jeszcze i znalazłem 2 rowery. Obojgu bliżej do 4000zł niż do 3k no ale cóż. Postawię chyba na powietrznego amora.

 

CUBE�Acid 26

SCOTT Poland - www.scott.pl

Napisano

A niby dlaczego ten Scott jest lepszy od Krossa A8 z 2012? Poza - oczywiście - marką. Bo póki co to od razu strzeliłeś w poście #1 rower powyżej budżetu (Kross A8), a teraz tylko do tego dokładasz. Za ile tego Scotta wyciągniesz? 3700? To jakieś 125% budżetu. Idąc w ten sposób to jak dorzucisz kolejne 25% to znajdziesz... :)

Ja tam jeżdżę od kilku lat na Authorze za 1,5-2 kpln (teraz 2, kupiłem za 1,5 w promocji :)) opartym na grupie Alivio i spokojnie daję radę to 1-2 kkm rocznie. Póki co to wymieniałem w nim obręcze (bo pokrzywiłem), opony, dętki i pedały (dokupiłem spd). W tym roku zmienię napęd na porównywalną grupę. Zakładam, że całość (łącznie z poprzednimi wydatkami) zamknie się w kilkuset kpln i spokojnie starczy na jakiś czas (czyli rower + wszystkie wydatki w ciągu kilku lat zamyka się w 2,5-3 kPLN) Spokojnie wystarcza mi do jazdy po leśnych ścieżkach we wrocławskich parkach/laskach, wałach na odrze i dziurawych ulicach + ścieżkach pseudo-rowerowych. Tyle. Maratonów mtb nie jeżdżę, ekstremalnie po błocie i kałużach też nie.

 

A znam też osobę, która kupiła sobie scotta z półki powyżej Twojej i jeździ na tym 300 km rocznie po wałach / ścieżkach rowerowych. Można i tak, ale jaki w tym sens?

 

 

Koledzy wskazali Ci tutaj fajne rowerki (Rockrider oraz Unibike) w rozsądnych cenach. Napisz może jakie masz doświadczenie, ile km jeździsz, czy w ogóle wykorzystasz potencjał tego roweru? Czy po prostu chcesz mieć fajny napis... Kupno teraz roweru z katalogu 2013 ?? Napisze tak - poza lansem to ja uzasadnienia nie widzę. Modeli z 2012 (a jak dobrze poszukasz to i nawet z 2011 znajdziesz) w sporo lepszych cenach jest zatrzęsienie.

Napisano

Teraz mam Krossa Hexagona V4 już od jakiegoś roku. Przejechałem na nim około 2000km. Wg. mnie nie opłaca się do niego dokładać, bo to co ja chciałbym tam dołożyć, to koszt byłby niewiele mniejszy od nowego roweru.

 

Co do rocznika 2013 - nie zależy mi na tym, chcę po prostu mieć dobry rower, który posłuży kilka lat. Lepiej wydać raz, niż potem dokładać co chwilę ;)

Napisano
Wg. mnie nie opłaca się do niego dokładać, bo to co ja chciałbym tam dołożyć, to kosztbyłby niewiele mniejszy od nowego roweru
A co i dlaczego chcesz dokładać? Coś Cię ogranicza / psuje się etc? Jak jeździsz? 2 kkm na rok to nie jest jakoś specjalnie dużo. Jakieś maratony mtb chcesz zacząć? Póki co to napisałeś, że chcesz komfortowo jeździć po lesie i pagórkach i że w ciągu roku przejechałeś 2 kkm - tak naprawdę to zupełnie nic powiedzieć nie można. To nie jest tak, że jak sobie kupisz rower za 10k z super-fajnym amortyzatorem to nagle pojedziesz 10 km/h szybciej i po lesie i kamieniach będziesz jechał jak po asfalcie...

 

Jeśli naprawdę chcesz uzyskać pomoc w sprawie doboru sprzętu to napisz więcej konkretów. A jeśli masz kasę i Ci sie koniecznie podoba kross level A8 to SE GO KUP :):)

 

Ja bym za 3kPLN kupił prędzej:

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-expert-2012.html

 

ewentualnie:

http://www.mudserwis.com/kross-level-a7-2012-p-2292.html

 

Linki były już podawane wyżej.

Napisano

Oczywiście, że się nie opłaca dokładać do takiego czegoś i to jest bez sprzeczne. To rower do miasta i bardzo lekkiej jazdy w lesie. Tam jest prawdopodobnie wolnobieg a to już go dyskwalifikuje na starcie do jakiejkolwiek poważniejszej jazdy. Bardzo słaba korba, atrapa amortyzatora którego już lepiej by było wywalić i wstawić sztywniaka. I tak można by wymieniać.

Przebieg roczny nic nie mówi a dla jednych 2kkm to tyle co nic a dla innych masa czasu spędzonego w siodle za cały sezon.

 

Co do tego sprzętu za 10k to niestety tak jest, że prędkości i komfort jazdy wzrosną i to też jest bez sprzeczne. Cena jest tylko przesadzona bo wystarczy 4-5 k.

Napisano

No właśnie stąd moje pytanie o uszczegółowienie stylu jazdy. Bo tak naprawdę już sam przeskok z takiego sprzętu na - powiedzmy - grupę deore (oraz z dobrodziejstwem inwentarza cała resztę sprzętu) pewnie będzie mocno odczuwalny. Tak naprawdę "za każde A wyżej" płaci się odpowiednio więcej - cała sztuka wpasować się w A, które z jednej strony nie będzie Cię ograniczać, ale z drugiej strony będziesz w stanie to A wykorzystać -> no bo jeśli chce się jeździć (stać w korkach) po mieście i na zakupy to nie do końca najlepszym wyborem będzie chyba ferrari :) :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...