Skocz do zawartości

[napęd] modernizacja 8rz napedu


Partia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To pierwszy mój post na tym forum jednak długo korzystałem z niego jak źródło wiedzy, ale do rzeczy..

 

Mam rower GOSPORT blackmonster model z 2008 (praktycznie kross heksagon v6)

Przebieg nieco ponad 9000km, z napędem poza w miarę regularną konserwacją łańcucha nic nie robiłem. Trochę ponad rok temu wywinąłem orła.. przerzutka wkręciła się w szprychy. Młotek+kombinerki i jakoś to działało przez ok 4tys km.

Jednak teraz juz czas coś z tym zrobić. Przerzutka po regulacji obsługuje bezgłośnie może ze 4 zębatki...

 

Wymyśliłem taką modernizację:

Shimano kaseta ALIVIO HG-51 8-ka 11-28T

KMC Łańcuch X8.99 (8-rzędowy)

Shimano przerzutka tylna SLX RD-M662 GS Shadow

 

 

A teraz to, co mnie nurtuje:

1. Korba wymieniać czy nie?

Truvativ Isoflow, który jest w rowerze działa i ma się dobrze 0 luzów. Coś stuka, ale nie wiem czy to nie łańcuch lub pedały (m520 ponad 5tys km na nich zrobiłem)

 

2. Może wymienić tylko zębatkę?

Z uwagi na problemy z przerzutką większą cześć jeździłem na największej tarczy 42z zdaje się. Tylko ekonomicznie to jakaś kicha 90zł dać za tarcze to już chyba lepiej dołożyć i kupić całą korbę.

 

3. SLX RD-M662 jest 9rz jednak z tego, co czytam będzie działała z 8rz kasetą.

Znalem ja w miarę tanio, niecałe 50zł drożej od alivio 8rz które mam aktualnie. Nie uśmiecha mi się wymieniać klamkomanetek, które działają i się do nich przyzwyczaiłem, wiec chyba nie ma sensu kaseta 9rz.

 

4. Hak prostowałem wymieniać też?

 

Generalnie pieniądze nie są problemem, ale nie chcę przeinwestować a z drugiej strony przejechać spokojnie min sezon tym rowerem.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Do 8 rzędowej nie polecam żadnej przerzutki Shadow, nie będziesz zadowolony z takiej konfiguracji.

 

Słyszałem o tym;/

Opcja jest RD-M591 tyle, że niema GS a tylko SGS. Bez Shadow ale długi wózek mi niepotrzebny czyli znów jakiś kompromis :icon_confused:

Napisano

 

 

3. SLX RD-M662 jest 9rz jednak z tego, co czytam będzie działała z 8rz kasetą.

 

Przepraszam ale nie za bardzo rozumiem po co ktoś wypisuje takie rewelacje (mam na mysli sprzedającego) o 9 czy 8 rzędowych przerzutkach.

Co ma piernik do wiatraka???

Do tej i tej kasety jest potrzebny ten sam skok przerzutki a reszta to tylko kwestia takiej czy innej manetki.

Tak samo nie rozumiem czego RD-M662 miał by ci zle działać z 8 rz kasetą. Problemy są wtedy gdy jest to zle wyregulowane bądz obsługiwane przez badziewne ewentualnie zużyte manetki.

Jak korba nie ma luzów to wymień blaty jeśli będzie coś skakało.

Napisano

Przepraszam ale nie za bardzo rozumiem po co ktoś wypisuje takie rewelacje (mam na mysli sprzedającego) o 9 czy 8 rzędowych przerzutkach.

Co ma piernik do wiatraka???

Do tej i tej kasety jest potrzebny ten sam skok przerzutki a reszta to tylko kwestia takiej czy innej manetki.

Tak samo nie rozumiem czego RD-M662 miał by ci zle działać z 8 rz kasetą. Problemy są wtedy gdy jest to zle wyregulowane bądz obsługiwane przez badziewne ewentualnie zużyte manetki.

Jak korba nie ma luzów to wymień blaty jeśli będzie coś skakało.

 

Teraz mnie olśniło:)

Przecież to manetka podaje tyle linki ile trzeba i ona musi być kompatybilna z kasetą. Wiec temat przerzutki załatwiony, zostane przy M662 z uwagi na średni wózek te shadow jakoś przeżyję.

Kaseta to chyba nie ma nic lepszego 8rz, a łańcuch trochę poczytałem i przekonuje mnie KMC.

 

Pozostaje prawa korby to co napisałeś, też się ku temu skłaniam ale:

1. Czy zużyte blaty nie bedą miały złego wpływu na nowe części napędu?

Jak przeczytasz mój pierwszy post nie jestem typem perfekcjonisty co jak 1 bieg nie działa to leci do sklepu po nowe części. Boje się że machnę ręką i będę tak jeździł.

 

2. Blaty wychodzą drogo, do alivo ze zintegrowaną osią niewiele muszę dołożyć. Tylko ta robota.. trochę sie boje rozkręcania.

Napisano

Przednie blaty dostają najmniej w tyłek, zwłaszcza duży więc jest spora szansa że przyjmą nowy łańcuch bez problemu.

Co do negatywnych skutków to raczej stary łańcuch ma zły wpływ na nowe zębatki a nie odwrotnie.

Napisano

Do 8 rzędowej nie polecam żadnej przerzutki Shadow, nie będziesz zadowolony z takiej konfiguracji.

 

A to niby czemu? Ja jeżdżę na kasecie 8 rzędowej 11-30 w połączeniu z przerzutką 772 sgs shadow. Dwa sezony w takiej konfiguracji ( ok 18 000 km ) i działa bez problemów.

  • Mod Team
Napisano

Również potwierdzam kiepskie działanie przerzutki w wersji shadow z kasetą 8 biegową. Inna sprawa, że są stare manetki, bardzo stare i to może być również ich wina.

Napisano

Jeśli chodzi o manetki to jeździłem w takiej konfiguracji zarówno na STEFanach a potem przesiadłem się na sram attack.Nie widzę żadnych problemów w działaniu. Jedyna regulacja polega na prawidłowym naciągu linki podczas jej posezonowej wymiany. Nigdy w ciągu sezonu nie musiałem ponownie regulować przerzutki itp.

Napisano

Również potwierdzam kiepskie działanie przerzutki w wersji shadow z kasetą 8 biegową. Inna sprawa, że są stare manetki, bardzo stare i to może być również ich wina.

No właśnie panowie o tym pisałem.

Najpierw trzeba miec czym przerzucac.

Napisano

2i regulaminu

 

mam w rowerze ST-EF50 jest to może z 2 półki niżej od SLX, ale pod 8rz napęd niema nic lepszego od alivio/acera.

 

Napisano

Towarzyszu Partia :icon_wink: moja złota rada nie kupuj przerzutki Shadow jak nie chcesz się narazić na kolejne koszta bo na 100% nie będzie to kompatybilne, po mojej wypowiedzi pewnie będzie wiele zaprzeczeń mojemu zdaniu, nie daj sobie zrobić wodę z mózgu jakieś lamie, bo końcowe zdanie i tak będzie należało do mnie i już teraz mogę je napisać będzie to: "A nie mówiłem? :icon_cool: "

Napisano

Nie koniecznie. Może po prostu napisał byś na czym polegają problemy z tą przerzutką? Co konkretnie jej dolega?

I kogo "miszczu" z wypowiadających się w temacie uważasz za lamę?

Miszczu.

Napisano

Towarzyszu Partia :icon_wink: moja złota rada nie kupuj przerzutki Shadow jak nie chcesz się narazić na kolejne koszta bo na 100% nie będzie to kompatybilne, po mojej wypowiedzi pewnie będzie wiele zaprzeczeń mojemu zdaniu, nie daj sobie zrobić wodę z mózgu jakieś lamie, bo końcowe zdanie i tak będzie należało do mnie i już teraz mogę je napisać będzie to: "A nie mówiłem? :icon_cool: "

 

Możesz pisać różne rzeczy ale nie o braku kompatybilności. Nikt też nikomu wody z mózgu nie robi. Masa ludzi do 8-ek powsadzała te zmieniarki kiedy wchodziły i jeżdziła/jeżdzi więc kto tu komu wciska ciemnotę. Napęd 8 sp nie jest jakichś super precyzyjny to fakt ale za to solidny, pancerny i jak ktoś chce mieć lepsze działanie, manetki mu nie papu to trzeba wejść piętro wyżej.

 

Moja przed przeszczepem z 8 sp. do 9 sp. przepracowała w solidnym terenie tysiące kkm i zero luzów, regulacji oraz czego byś tam sobie życzył. Niektórym pewnie się po drodze by się porozlatywały nie jeden raz nie byli by zadowoleni z jej pracy, tylko o czym to świadczy bo jak dla mnie o niczym.

 

 

Co do wymiany blatów w korbie to dla mnie zawsze było to mało opłacalne. Jeden to jeszcze ale więcej to już chyba musiał bym mieć wyjątkowy sentyment do samych ramion korby.

Napisano

Nie koniecznie. Może po prostu napisał byś na czym polegają problemy z tą przerzutką? Co konkretnie jej dolega?

I kogo "miszczu" z wypowiadających się w temacie uważasz za lamę?

Miszczu.

 

Problem z przerzutką polega na tym, że wkręciła się w szprychy przy upadku. Wózek był wygięty i hak. Prostowałem to bezpośrednio na rowerze. Nie wykręcałem jej z prozaicznej przyczyny, bo nie miałem czym rozkuć łańcucha, a na 2 dzień do roboty na rowerze..

Ciężko mi stwierdzić czy czpień pantografu nie jest luźny z założonym łańcuchem, ale coś jest nie tak. Jak jest ustawiona najlepiej jak potrafię to równo podaje na kasetę max na 4 biegach. W zeszłym roku wymieniłem zatarte linki i pancerze. Może jakimś orłem nie jestem, ale regulacja przerzutki to przecież żadna filozofia. Żona ma identyczny rower z 2-3x mniejszym przebiegiem u niej jestem w stanie ustawić idealnie.

Kolejna sprawa ponad 9tyś km mam na liczniku. Przy zmianie łańcucha zdałoby się kółeczka wymienić, pytanie czy warto w przerzutce po przejściach?

Napisano

Ale to, że zmieniarka wpadła w koło nie świadczy o jej wadzie tylko o... i tu sobie każdy coś wpisać może. Jeśli zmieniarka nie ma luzów a wózek da się wyprostować to przyczyny jej złej pracy trzeba szukać w ewentualnie krzywym haku.

Napisano

Ja przy swoich rowerach mam kasety 8 biegowe- czysta ekonomia :

kaseta 8 klasy deore - na pająku jak xt - 55 zł

łańcuch kmc na 7-8 przełożeń-45 zł

manetki alivio nowe - około 120-140 zł

Przy napędach 9 biegowych o 50 proc więcej

Jażdziłem na 9 , 10 biegowych i nie widzę specjalnej różnicy między nimi a napędem 8

Teraz w sklepach rowerowych / martwy sezon/ możesz kupić części w naprawdę niezłych cenach

Też kiedyś na wyprawie rowerowej podgieło mi przurzutkę i zgiąłem hak . Hak wyprostowałem na na kowadle w skansenie , gdzie była stara kużnia , jeżdziłem z tym hakiem jaszcze jakiś czas ale konieczna wymiana - tak jak u ciebie pierwsze biegi bły ok, na wyższych przerzutka nie działała dobrze.

 

 

Problem z przerzutką polega na tym, że wkręciła się w szprychy przy upadku. Wózek był wygięty i hak. Prostowałem to bezpośrednio na rowerze. Nie wykręcałem jej z prozaicznej przyczyny, bo nie miałem czym rozkuć łańcucha, a na 2 dzień do roboty na rowerze..

Ciężko mi stwierdzić czy czpień pantografu nie jest luźny z założonym łańcuchem, ale coś jest nie tak. Jak jest ustawiona najlepiej jak potrafię to równo podaje na kasetę max na 4 biegach. W zeszłym roku wymieniłem zatarte linki i pancerze. Może jakimś orłem nie jestem, ale regulacja przerzutki to przecież żadna filozofia. Żona ma identyczny rower z 2-3x mniejszym przebiegiem u niej jestem w stanie ustawić idealnie.

Kolejna sprawa ponad 9tyś km mam na liczniku. Przy zmianie łańcucha zdałoby się kółeczka wymienić, pytanie czy warto w przerzutce po przejściach?

Napisano

Towarzyszu Partia :icon_wink: moja złota rada nie kupuj przerzutki Shadow jak nie chcesz się narazić na kolejne koszta bo na 100% nie będzie to kompatybilne, po mojej wypowiedzi pewnie będzie wiele zaprzeczeń mojemu zdaniu, nie daj sobie zrobić wodę z mózgu jakieś lamie, bo końcowe zdanie i tak będzie należało do mnie i już teraz mogę je napisać będzie to: "A nie mówiłem? :icon_cool: "

 

Myślę, że prawda leży pośrodku. Shadow to po prostu coś kosztem czegoś. Żeby była węższa to jest zastosowany inny kąt inne ramię, co za tym idzie z precyzją gorzej. Tak to rozumiem na chłopski rozum więc jak pitolę to mnie poprawcie:P

 

Masz rację jak miałbym w tej cenie m662 bez shadow to bym ją kupił, ale alternatywą jest m591 (różnica 20zł) w której nie pasuje mi SGS wolałbym GS.

Napisano

Ja nie wiem co wy macie za problemy z tymi wózkami? Jak ktoś chce mieć GS-a to w czym problem? Brakło takich zmieniarek na rynku?

 

@zadra1965 kaset pod 8-e klasy XT czy LX już raczej nie dostaniesz, niestety.

Napisano

Problem z przerzutką polega na tym, że wkręciła się w szprychy przy upadku. Wózek był wygięty i hak. Prostowałem to bezpośrednio na rowerze. Nie wykręcałem jej z prozaicznej przyczyny, bo nie miałem czym rozkuć łańcucha, a na 2 dzień do roboty na rowerze..

Ciężko mi stwierdzić czy czpień pantografu nie jest luźny z założonym łańcuchem, ale coś jest nie tak. Jak jest ustawiona najlepiej jak potrafię to równo podaje na kasetę max na 4 biegach. W zeszłym roku wymieniłem zatarte linki i pancerze. Może jakimś orłem nie jestem, ale regulacja przerzutki to przecież żadna filozofia. Żona ma identyczny rower z 2-3x mniejszym przebiegiem u niej jestem w stanie ustawić idealnie.

Kolejna sprawa ponad 9tyś km mam na liczniku. Przy zmianie łańcucha zdałoby się kółeczka wymienić, pytanie czy warto w przerzutce po przejściach?

No tak tylko że to co pisałem nie było kierowane do ciebie ;)

Napisano

Nowe 8 deore sa wykonane na pająku tak jak 9 w modelu xt . Mam właśnie taką. Nie chodziło mi o konkretnie modele xt / tez czasem jeszcze można kupić/ ale cena to około 200 lub lepiej

No tak tylko że to co pisałem nie było kierowane do ciebie ;)

Napisano

Ja nie wiem co wy macie za problemy z tymi wózkami? Jak ktoś chce mieć GS-a to w czym problem? Brakło takich zmieniarek na rynku?

 

Problemu teoretycznie nie ma, ale m662 z 2011 ciężko kupić GS bo to bardziej naturalny wybór (moim zdaniem).

Decyduję się na tą przerzutkę dlatego że kosztuje 160zł. Jak miałbym dać 200+ dałbym sobie siana i kupił alivio.

Kolejny problem jest taki że chce kupić ok 10 rzeczy i najbardziej pasuje mi ten a nie inny sklep, gdzie jest wybór jaki jest...

 

 

Co do twojej opinii o tym ze przerzutka może być ok tylko hak jest źle wyprostowany to myślę ze możesz mieć sporo racji.

Ale udało mi się przekonać żonę że konieczne jest wydanie na rowery 450zł a w tej kwocie przerzutka się mieści :laugh:

 

Zakup planuję na wypłatę w połowie przyszłego tygodnia, w sobotę dla spokojnego sumienia zejdę do piwnicy, zdemontuję przerzutkę i na spokojnie ja pooglądam.

  • Mod Team
Napisano
Nowe 8 deore sa wykonane na pająku tak jak 9 w modelu xt .

Bardzo ciekawa teoria bo:

- deore od samego początku było na na 9 i nigdy nie występowało na 8

- i ten pająk ... występuje w SLX a to jest pseudo pająk i wyższych modelach ale w deore go nie było.

 

Daj zdjecie tej kasety bo jestem ciekaw co t jest.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...