MokryxD Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Witam. Poszukuję opon do swojego jeszcze nie gotowego roweru. Opony muszą zapewniać mi dobrą przyczepność i w miarę niskie opory toczenia (dojazd w teren po asfalcie i dłuższe wycieczki po asfalcie). Waga nie jest rzeczą priorytetową, aczkolwiek im niższa tym lepsza (kryterium nr 3). Jeżdżę głownie w terenie (lasy, parki, szutry) [około 50-60%], asfalt (dojazdy i czasami wycieczki) [30%], ciężki teren (błoto, mokradła) [sporadycznie ok 10-15%]. Cena 100zł (jeśli warto to mogę dołożyć ok. 20zł) Opony MUSZĄ dać sobie radę na górskim szlaku. Z moich poszukiwań wyciągnąłem kilku faworytów (wg mnie): Continental X-King 2.2 drut Continental Race King 2.2 drut Geax Saguaro 2.0 drut (z danych internetowych dość ciężka) Zależy mi także na odporności na przebicia. Jakie dętki do tych opon do 35-40zł? Jaki wentyl, Presta czy AV?
Druid Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Co jest dla ciebie ważniejsze niskie opory toczenia czy przyczepność na górskim szlaku? Posiadam dętki AV Schwalbe(podstawowy model) i jestem zadowolony, więc Tobie też polecam
MokryxD Napisano 16 Lutego 2013 Autor Napisano 16 Lutego 2013 Jako, że nie mieszkam w górach to jestem jakieś 1-3 razy w roku. Jeżeli miałbym wybierać, to może być trochę gorzej w górach, ale lepiej na płaskim.
Mod Team sznib Napisano 16 Lutego 2013 Mod Team Napisano 16 Lutego 2013 Na taką jazdę jak piszesz Race Kingi 2.2 będą ok, ale w głębszym błocie trzeba uważać. Są lekkie, mają niskie opory i w terenie suchym i małym błocie dają radę. Natomiast każde opony spełniające te wymaganie o których pisałeś nie nadają się w góry. Wiadomo, w górach różne szlaki są, ale łatwo natrafić na ostre kamienie i tzw. "rąbanki", także w góry najlepiej drugi komplet opon 2ply (z podwójnym oplotem). Dętkę obojętnie, ja używałem Kendy i Continentala, dają radę, ale przebicia się zdarzają, tego się uniknąć nie da. Chyba ze zainwestujesz w system bezdętkowy.
zadra1965 Napisano 16 Lutego 2013 Napisano 16 Lutego 2013 Pomyśl o oponach Schwalbe Smart Sam 26x2.15, używałem ich i były ok , zarówno na asfalcie jak i w terenie Witam. Poszukuję opon do swojego jeszcze nie gotowego roweru. Opony muszą zapewniać mi dobrą przyczepność i w miarę niskie opory toczenia (dojazd w teren po asfalcie i dłuższe wycieczki po asfalcie). Waga nie jest rzeczą priorytetową, aczkolwiek im niższa tym lepsza (kryterium nr 3). Jeżdżę głownie w terenie (lasy, parki, szutry) [około 50-60%], asfalt (dojazdy i czasami wycieczki) [30%], ciężki teren (błoto, mokradła) [sporadycznie ok 10-15%]. Cena 100zł (jeśli warto to mogę dołożyć ok. 20zł) Opony MUSZĄ dać sobie radę na górskim szlaku. Z moich poszukiwań wyciągnąłem kilku faworytów (wg mnie): Continental X-King 2.2 drut Continental Race King 2.2 drut Geax Saguaro 2.0 drut (z danych internetowych dość ciężka) Zależy mi także na odporności na przebicia. Jakie dętki do tych opon do 35-40zł? Jaki wentyl, Presta czy AV?
MokryxD Napisano 16 Lutego 2013 Autor Napisano 16 Lutego 2013 @sznib A XK dużo się różnią od RK? Do czasu, kiedy założyłem temat byłem w 90% zdecydowany właśnie na XK.
Mod Team sznib Napisano 16 Lutego 2013 Mod Team Napisano 16 Lutego 2013 Trochę lepsza przyczepność, trochę gorsze opory toczenia. Szybciej się ścierają, dlatego ja się zdecydowałem na RK kiedy w jesieni miałem podobny dylemat co Ty. Można też XK na przód i RK na tył.
topol Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 MAXXIS Cross Mark.Dzis na allegro są po 79zł waga 550g.
MokryxD Napisano 17 Lutego 2013 Autor Napisano 17 Lutego 2013 @topol Tylko 160 zł to już sporo ponad mój budżet. Zastanowię się jeszcze między XK, a RK.
GhOsTwrc Napisano 17 Lutego 2013 Napisano 17 Lutego 2013 X king przod Race king tył . To dobre rozwiazanie i bardziej uniwersalne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.