Skocz do zawartości

[koło] Tylne koło dla ciężkiego rowerzysty


Haradesh

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów.

 

Jestem zmuszony do naprawy mojego tylnego koła, gdyż z powodu mojej bardzo słusznej wagi (~130 kg) stare szprychy strzelają na zamówienie jak szalone. Niestety nie znam sie na naprawach i nie jestem w stanie samemu naprawić takiego kółka.

Jeżdżę na nielekkim trekkingu Bergamonta, koła 28 cali. Obecne obręcze to Tattoo BGM 18, producenta szprych nie znam. W serwisie poinformowano mnie, że najopłacalniej jest zapleść od nowa całe koło na nowych szprychach.

 

Teraz mam dylemat: stara obręcz nie jest najgrubsza i na widać już ślady zużycia na bocznych ściankach, do tego ma swoje lata (conajmniej 7). Mógłbym zastosować w niej szprychy DT Swiss Champion, zostawić starą piastę, która chodzi prawidłowo, lub kupić nową i mieć spokój na dłuższy czas.

 

Z drugiej strony może być sensowna opcja zbudowania nowego koła na nowej obręczy, a tej obecnej sprzedania komuś o normalnej wadze.

 

Przemieszczam się głównie po asfalcie, czasem zjeżdżam w polne, leśne ścieżki. Unikam jak mogę ciężkiego terenu.

 

Czy ktoś byłby w stanie doradzić jakąś sensowną finansowo opcję? na razie zbieram informację i fundusze więć nie wiem ile finalnie mógłbym przeznaczyć, tym bardziej, że może mnie również czekać wymiana kasety i łańcucha, gdyż z powodu braku konserwacji dopadła je ruda (same mają może 200 km przebiegu).

 

Pozdrawiam.

Napisano

Ciezki orzech do zgryzienia:)

to wszystko zalezy jakie masz fundusze,

obreczy super mocnych pod 26 jest sporo np Mavic ex 728 czy ex 823, no ale 28 tu Ci nie pomoge;/

Jak Ci zaczely pekac to nie ma ratunku trzeba przeplesc: championy wystarcza ale zebys byl pewny to Alpiny III;/ jezdza na nich na tandemach:) no i masa dwojki przekracza 200kg.

Zaplot jest wazny tylko 3 krzyze:)

Sztywna obrecz tez jest wskazana, bo powstanie tzw. sydrom rozplatania przy Twojej wadze;/, ja bym celowal w cos mavica powyzej 600 g:)

Napisano

Też polecam Alpiny i nową obręcz. Skoro stara nosi ślady zużycia to nie ma sensu jej zaplatać, jak to mówi mój kolega "nowe nogi do starej d...".

Kup coś szerokiego do DH i będzie git.

Napisano

Raz czytałem że zamiast 28 cali koła można dać 26 ale zmieni to geometrie tak więc musiałbyś się zastanowić.

Na 26 cali są obręcze do dh są ciężkie i masywne ale wytrzymałe.

Napisano

Z obręczy 28 cali wynalazłem Alexrims DH19, z tego co widzę po opiniach jest to obręcz dość wytrzymała. Do niej mógłbym dodać szprychy DT Alpine lub Swiss Champion. Pozostaje piasta - musiałbym dokładnie sprawdzić, ale jak na razie luźno rozkręcone koło, nie wydaje żadnych specjalnych odgłosów, ani nie hamuje szybko.

 

Wszystko rozbija sie o finanse, bo jeżeli musiałbym dać nową obręcz+szprychy+piastę(chyba Novatec)+robocizna to cena za koło podejdzie pod 300zł. A muszę jeszcze reanimować z rdzy kasetę i łańcuch, które mają maleńki przebieg ale nieco je zaniedbałem.

Napisano

Kolego albo tanie albo wytrzymałe. Napisałem obręcz do DH ale obręczy 28 do DH jest jak na lekarstwo, miałem na myśli po prostu mocną obręcz nie koniecznie typowo do DH. Masz swoją wagę i to musi być coś porządnego.

Nie piszesz co to za piastę masz, jeśli to coś na maszynach to zostaw, jeśli nie to kup coś najtańszego na maszynach, bo jeśli masz kulki to pewnie jakieś budżetowe. Jeśli śmigasz głównie asfalt to taka najtańsza piasta na maszynach powinna dać spokojnie radę.

 

 

Pod jakie hamulce ma być ta obręcz?

Napisano

Z obręczy 28 cali wynalazłem Alexrims DH19, z tego co widzę po opiniach jest to obręcz dość wytrzymała. Do niej mógłbym dodać szprychy DT Alpine lub Swiss Champion. Pozostaje piasta - musiałbym dokładnie sprawdzić, ale jak na razie luźno rozkręcone koło, nie wydaje żadnych specjalnych odgłosów, ani nie hamuje szybko.

 

Wszystko rozbija sie o finanse, bo jeżeli musiałbym dać nową obręcz+szprychy+piastę(chyba Novatec)+robocizna to cena za koło podejdzie pod 300zł. A muszę jeszcze reanimować z rdzy kasetę i łańcuch, które mają maleńki przebieg ale nieco je zaniedbałem.

ja rozumiem twoje dylematy:)

pewnie masz kasete be zpajaka wiec piaste musisz kupic z bebenkiem stalowym,

no niestety ja tez duzo waze i czesto mi szpychy leca i sie nauczylem ze do taniego to sie doklada 2 razy:).

Co do lanucha i kasety to ile na nich przejechales i ile rzedowa , bo cos mi sie wydaje ze wystarczy oczyscic zwykla ropa albo wd 40 i bedzie git:).

Zbieraj na mocne kola.

Prawda jest taka mam dosc duze skoki wagi i zauwazylem taka przypadlosc;)

jesli kolo jest do 90 kg to jak waze blisko 100 kg to wszystko sie trzyma kupy jak sie zblizam do 110 to szprychy zaczynaka leciec:), a jak Ty wazysz o 20 kg wiecej to sobie wyobraz jak to bedzie dzialc:).

Co do obreczy chyba tylko DT podaje do 130 kg:)

ale to tylko bajki miekkie jak diabli ja bym uderzal w Mavica albo MTX-nie wiem czy takie znajdziesz 28:), i Alpiny III widzialem takie szprych za 1 zl na allegro:) SZPRYCHA DT SWISS ALPINE3 2.0 X 283 (9) (2996469660) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. tylko musisz tak wycyrklowac z piasta i obrecza zeby pasowalo, oj ciezki orzech do zgryzienia:)

Napisano

Oczywiście, albo tanie, albo wytrzymałe. Gdybym nie musiał to przy moich przebiegach kupiłbym zwykłą obręcz i zwykłe szprychy, wystarczyłoby.

 

Co do hamulców: V-brake.

Co do piasty: kulkowa Shimano, nie znam dokładnego oznaczenia, ale cudów nie będzie

Co do kasety: HG 30

 

Dostałem via PW propozycje koła o parametrach:

 

Konfiguracja :

- obręcz 28'' Rigida Zac 21 kapslowana czarna,

- piasta Novatec NT-802SB 8/9s na 2 łożyskach maszynowych czarna,

- szprychy Cnspoke czarne nierdzewne x36,

- nyple Mach1 srebrne x36.

 

O ile zdołałem wyczytać to obręcz przeznaczona do MTB 29er, o szerokości akurat na moją oponę (700 x 35C).

Piasta jak piasta dwułożyskowa maszynówka, wystarczy w zupełności

Szprychy i nyple - nie znam sie i nie wiem.

Cena przystępna <200 zł z przesyłką.

Nie pytałem, czy jest możliwość zaplecenia takiego koła na szprychach DT, czy są to gotowce, a nowe byłyby dużo droższe. Co możecie o tej konfiguracji powiedzieć?

 

Nie ukrywam, że chcę zbić tę wagę na rowerze, dlatego mam nadzieję, że obciążenia jakie koło będzie musiało przenieść będzie się sukcesywnie zmniejszać.

 

Z obręczy, które widzę, a co do których znalazłem opinie to:

Alexrims DH19

Rigida Zac 21

Rigida Zac 2000

 

Droższe:

Mavic A319

Napisano

Z pewnoscia 36 szprych to jakies rozwiazanie:)

No nie wiem zrobisz jak zechcesz ale jesli wezmiesz Alpiny III to bedziesz mial jakos pewnosc ze to wytrzyma:).

Szczerze Cnspoke i Mach1to nic nadzwyczajnego pewnie i pojezdzisz ale to nie sa szprych dla miskow:)

 

moja propozycja jest taka:)

przemysl dobrze:)

 

pewnie kolo co podales szczegolnie cena kusi:) ale dokladasz 100-150 zl i masz z glowy klopoty:) przy umiejetnym zaplocie:)

 

Nie wiem ile tam jezdzisz:) ale tak konfiguracja co podales moze przejechac max sezon przy twojej wadze , pozniej centrowanie itp,a moze skonczyc sie na peknieciu szprych wymiany , przeplotow koszty wzrastaja;/. Oczywiscie mozesz na tym secie przejechac kilka sezonow i nic sie nie bedzie dzialo;) nikt nie jest wrozka.

Wiem jedno Alpina III jest do sportow grawitacyjnych/DH a tam dzialaja potezne sily i Twoja waga nie zrobi im roznicy:)

 

Nie chce Cie naciagac na kase, ale na ta chwile pewnie z plecakiem ubraniem przekroczylbym 110 kg lekko :) a moje kolo na mavicach 721 i alpinach III pewnie by nawet nie jeknelo:) jakbym wsiadl;/.

Moje kolo na piastach Dt swiss pewnie lekko dobija 1000 zl.Ale jak pojdziesz w strone novateca i alexa tomoze Ci sie uda zejsc do 350 zl i mysle ze warto zainwestowac poznie bedziesz myslal o lzejszych kolach jak zbijesz wage:)

Napisano

Jak szukasz mocnego kola to kup piaste na 36 szp. Np XT do tego accent airplane.

 

Zaplot na zwyklych szprychach - tanich - obe sa grube i mocne.

 

Przetestowalem tego sporo i nie warto wywalac kasy bo i tak nie odczujesz roznicy. Mam podobna wage wiec wiem o czym mowie.

Napisano
Jak szukasz mocnego kola to kup piaste na 36 szp. Np XT do tego accent airplane. Zaplot na zwyklych szprychach - tanich - obe sa grube i mocne. Przetestowalem tego sporo i nie warto wywalac kasy bo i tak nie odczujesz roznicy. Mam podobna wage wiec wiem o czym mowie.

 

Albo źle szukam, albo ta Airplane jest pod tarcze, a ja mam v-brake ;)

 

Jak na razie to zbieram pieniążki na:

Piaste Novatec, ta co wyżej

Szprychy Alpine

Felge Alex DH 19 lub Mavic A 217

 

Czy ktoś z was zna DOBREGO fachmana w okolicach Zabrza, który by te kołka solidnie zaplótł? Ew. jakiś sklep internetowy, w którym chałtury sie nie odwala.

 

Pozdro

Napisano

Kupowałem kiedyś koła u użytkownika "bodzek", były solidnie zaplecione. Teraz na tych kołach jezdzi mój kolega i do dziś ani jedna szprycha się nie obluzowała, są prościutkie.

Możesz do niego napisać, może ci doradzi jakiś tani dobry zestaw.

Zresztą parę miesięcy temu też go ktoś polecał, bodzek albo bodziek dokładnie nie pamiętam.

Napisano

No to przecież na DT świat się nie kończy. Na cn i pillar też ludzie jeżdżą, grunt zeby zaplot był uczciwie wykonany no i nyple heksagonalne by się przydały.

Koła najczęściej trzaskają nie z powodu słabych szprych a gu..... zaplotu.

Napisano

Są sklepy i serwisy, które rezygnują z DT z powodu słabej dostępności poszczególnych długości i przerzucają się na CNspoke.

 

A w temacie - jeśli pęknie więcej niż jedna szprycha, to wymieniać wszystkie. Jeśli obręcz się kończy - też ją wymieniać. Nie wiem, co koledzy radzą, bo za dużo tego jest, żeby to czytać, ale na pewno dadzą radę obręcze dedykowane do czegoś więcej niż XC, typu jakieś 29-erowe szersze sunrimsy lub alexrimsy. W takim kole 36 szprych to konieczność!

Napisano

Już mniej więcej wiem wszystko co chciałem. Szprychy to będzie kwestia doboru, bo akurat faktycznie z DT jest problem. Mam propozycje koła na Sapim Force, podobno wytrzymałe. Skoro piszecie, że większość zależy od zaplotu i tak loteria. Dziękuje wszystkim za rady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...