gelendziak Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Cześć, Zastanawiam się nad zakupem roweru dla żony, jak w temacie - miejski/trekking/cross Będziemy jeździć głównie po utwardzonych drogach - więcej poza miastem, choć pewnie zdarzą się leśne ścieżki i dukty - stosunek tras miasto 20% / poza miastem (utwardzone) 60% / leśne ścieżki 20% Zastanawiamy się nad rowerem typu holenderka, ale mamy wątpliwości do rozmiaru kół i ilości biegów. Mianowicie: 1. Czy koła 28" nie są za duże na leśne ścieżki/górki? 2. Czy 3 biegi w takim typie roweru to nie za mało, żeby swobdnie poruszać się na podjazdach pod górki? Wpadło nam w oko coś takiego: http://allegro.pl/miejski-rower-retro-romet-gazela-28-kosz-wyprzedaz-i2982618959.html Co o nim myślicie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Romet nie jest zły, ale wg za drogi w stosunku do tego co oferuje. Z racji przedstawionych przez ciebie procentowo tras bardziej pasował by do tego rower typu cross. Do 1000 PLN masz coś takiego: http://allegro.pl/juz-jest-damski-lazaro-integral-alivio-i3006175594.html Oczywiście warto było by wyposażyć go w błotniki i bagażnik, nie mówiąc o oświetleniu, ale można to zrobić stopnowo, nie odczuwając tak bardzo kosztów. Moja żon jeźdz jego uboższą wersją: http://allegro.pl/aluminiowy-szybki-cross-integral-v1-blotniki-d-i3002900296.html za ok 750 PLN. Jest porównywalny osprzętowo z Rometem, ten droższy jest o kilka klas wyżej. Latem dołącza do mnie i w weekendy robimy po niemczech kilkadziesiąt km, nie narzeka. Ja osobiście całorocznie używam tego droższego w wersji "męskiej" i jestem zadowolony z jakości. Do lasu, nawet lekko mokrego mogą być koła 28", wystarczy opony 622-37 z bieżnikiem powiedzmy pośrednim, coś w stylu semi slick'ów. Nie ma sensu pakować się w 3 biegi w piaście, będzie trochę za mało. Natomiast za tę cenę znajdziecie już używkę na 7-miu biegach i to już powinno wystarczyć, jeśli to mają być typowe wycieczki krajo znawcze, w ekstremalnym przypadku zawsze można rower podprowadzić pod górkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelendziak Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Przyznam szczerze, że pierwsze co zrobiłem to szukałem w ofercie Kandsa - sam mam Energy 1300 i jestem bardzo zadowolony. Problem w tym, że przymierzaliśmy się do dziś do roweru na kołach 28" no i po wizycie w sklepie i krótkiej przejażdżce koła okazały się za duże. Będziemy zatem szukać miejskiego/trekkingowego roweru z kołami 26" i większą ilością biegów Prawdopodobnie padnie na coś z poniższych, chyba że jest jakaś alternatywa...? Kross Tempo Adagio Kross Tempo Andante Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KamilWk Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 może po prostu rama była za duża a nie koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 1. Czy koła 28" nie są za duże na leśne ścieżki/górki? W ogólności nie, w szczególności bardzo drobna kobieta może po prostu nie znaleźć ramy dla siebie (dla kobiety o wzroście 165 cm rama 16" lub mniejsza). Fakt, że podczas przymiarek "koła były za duże" wynika zapewne z niewłaściwego doboru rozmiaru ramy. Holender to szczególny rower. Jest dość duży ze swojej natury, co może stanowić pewną niedogodność w poruszaniu się poza miastem (w szczególności po lesie). Dodatkowo holender w swojej koszernej formie to "single speed" (czyli bez przerzutek) lub 3 biegi. Należy też pamiętać, że treking/cross nie radzi sobie wszędzie w lesie. Trzeba wybierać odcinki raczej ubite. Z piaszczystymi może być problem, bo wąskie opony łatwo grzęzną w piachu. Można udowadniać, że oponą 1,4"-1,6" da się jeździć w terenie (typowa opona dla crossa, dla trekinga 1,75"; MTB 2,2"). Dodatkowo cross to rower sportowy, z przeznaczeniem raczej szosowym. Są oczywiście producenci, którzy konstrukcje o typowo trekingowej geometrii pozbywają błotników i mówią na to cross - wielkie semantyczne nadużycie - jak mawiał klasyk. Proponowałbym rozejrzeć się w rowerach miejskich/trekingowych, darować sobie holendry. 2. Czy 3 biegi w takim typie roweru to nie za mało, żeby swobdnie poruszać się na podjazdach pod górki? Do zastosowań, które wymieniłeś twory mające mniej niż 8 biegów są raczej wykluczone, chociaż 8 biegów mogłoby sobie jeszcze poradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gelendziak Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Postanowiliśmy przekroczyć nieco budżet i wybór padł na Kross Tempo Adagio Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.