Skocz do zawartości

[do 2000] XC lub MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Wiek: 25lat

Wzrost: 175cm

Waga: 70-75kg. Obecnie 71, ale podałem przedział bo przez najbliższe lata planuję się w nim mieścić:)

Długość nogi: 80cm

Preferowane trasy: 40% asfalt, 30% polne drogi, 20% leśne drogi(korzenie itp), 10% ciężki teren(zjazdy, podjazdy, nieubite, niewydeptane trasy)

Aktywność w ciągu roku:

-ok. 1000km typowo rekreacyjnej jazdy. Procentowo ta rekreacyjna jazda wygląda jak wyżej w "preferowane trasy"

-1 maraton typowo szosowy tylko po asfalcie

-1 maraton mocno terenowy. Jazda po lesie na orientację (brak wytyczonych tras)

-wakacyjny wypad rowerowy. Ok. 500km w drodze nad morze/mazury/góry i z powrotem do centrum Polski:)

Budżet: 2000zł, lecz jeśli trzeba mogę wyciągnąć z rękawa dodatkowe złotówki. Jednak jeśli nie trzeba to wolałbym nie przepłacać.

Co musi posiadać rower: -Przedni amortyzator. Obecnie mam 15 letnią maszynę bez takiego udogodnienia i nadgarstki często mocno bolą, tak samo jak plecy.

Czego NIE musi posiadać rower:

-W zasadzie nie potrzeba mi więcej niż 3x7 przerzutek. 3x8 też może być, ale 3x9 zdecydowanie odpada. Nie potrzeba mi dopłacać za takie zbędne bajery jak dodatkowe przełożenie z tyłu, na którym i tak pewnie nie będę jeździł skoro na 3x7 daje radę.

-nie muszę mieć także tarczowych hamulców. Obecnie śmigam na V-brake i jestem zadowolony. Tarczówki to zapewne znacznie większy wydatek przy każdej wymianie. Dodatkowo czytałem, że mechaniczne tarczówki wymagają częstych regulacji więc musiał bym inwestować w hydraulikę, a to dodatkowe extra koszty. Pytanie czy potrzebne dla moich zastosowań?

-nie muszę mieć roweru z rocznika 2012. Nie przeszkadza mi, że nie mam najnowszego szyku mody:) Także rowery z roczników 2010 i 2011 jak najbardziej mogą być. Nawet takiej bym preferował bo zapewne będą w promocyjnych cenach.

 

Tak, wiem, że takich tematów jest dziesiątki i codziennie ktoś zakłada podobnym, ale wydając 2000zł każdy, a na pewno ja chce mieć pewność, że wydaje je najlepiej jak to możliwe. Poza tym przejrzałem podobne wątki i jednak mam troszkę inne wymagania.

Jak widać z opisu rower potrzebny praktycznie do wszystkiego.

 

Nie mam uprzedzeń do żadnej firmy oraz nie faworyzuję żadnej firmy. Nie zależy mi na naklejce na ramie. Nie jest to dla mnie synonim luksusu. Także szkoda dopłacać tylko "za naklejkę".

Myślę, że do 2000zł można spokojnie kupić porządny rower, który spełni moje wymagania. Do takiej jazdy jak wyżej opisałem chyba nie ma co płacić więcej za rower. Dawałem radę na 15 letnim MTB z marketu to rower do 2k powinien mnie zadowolić:)

 

Patrzyłem na propozycje rowerów podawane w podobnych tematach i zaciekawił mnie ten model: KELLYS OXYGEN BLUE 2011

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-kellys-oxygen-blue-2011.html#fragment-2

 

Niestety nie wiem czemu wiele osób narzeka na Kellys'y. Nie wiem czy ich narzekanie jest uzasadnione czy po prostu nie przekonuje ich jedynie naklejka na ramie? Warto brać ten rower? Mieści się w cenie, Nie ma tarczówek, dobry amor. Malowanie jak dla mnie słabe, ale nie można mieć wszystkiego:)

 

Podeślijcie jeśli to nie problem propozycje innych ciekawych modeli, które spełnią moje oczekiwania.

 

Pozdrawiam,

Criginold

Napisano

Tutaj masz fajny rower. http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-tfs-500-v-2011.html#fragment-2

Dobry amorek, dobre przerzutki i manetki, hamulce także niczego sobie. Ale posiada 3x9. Jeżeli jednak się przekonasz do 3x9 to jest to naprawdę dobry wybór. Amorek ustawisz pod swoją wagę i albo wybiera wszystko, albo tylko to co konkretnie chcesz.

Jeżeli chodzi o napęd typu 3x7 lub 3x8 to są one na wymarciu i znalezienie fajnych komponentów graniczy z cudem (np fajne manetki).

 

Faktycznie, już poprawiłem. Sorry, ale piszę jeszcze inne rzeczy i tak jakoś zapomniałem wkleić.

Napisano

Pod "tutaj" miał być ukryty jakiś link? bo nic nie widzę? Podaj proszę jeszcze raz link.

 

Ok, dziękuje za propozycję. Czytanie specyfikacji roweru nie wiele mi mówi więc muszę zdać się na Was.

TO mamy już 2 pozycję do rozważenia. Brać meridę czy ktoś zaproponuje jeszcze coś innego?

Napisano

Jak nie chcesz hamulców tarczowych to masz do wybory chyba coś z tych dwóch.

Osprzęt Meridy jest sporo lepszy. Tylna przerzutka 3 klasy wyżej, przednia tak samo, manetki podobnie.

Widelec powietrzny wobec sprężynowego. Chociaż Recon coil też zbiera bardzo dobre opinie.

Hamulce Tektro jakoś nie wzbudzają we mnie przekonania, Avid SD5 będą lepsze.

Opony Kellysa są lepsze i na pewno sporo lżejsze, ale Merida ma lepsze piasty. Nie wiem jak z obręczami.

Jeżeli to ja miałby wybierać to bez wahania postawiłbym na Meridę.

Napisano

Używany też może być?

Niekiedy idzie niezłą maszynę kupić w dobrej cenie.

Nie wiem dlaczego nie chcesz napędu 3x9 tylko 3x7/8.. przecież taki napęd na teraz to przeżytek.

Za 2000zł to można kupić rower na pełnym SLX, niekiedy XT.

Napisano

Przeżytek nie przeżytek z rynku nie zniknie, a przynajmniej nie 3x8. 3x9 po prostu mi nie potrzebny, a jest droższy. Nie chce niepotrzebnie dopłacać przy każdej wymianie kasety czy łańcucha.

Używka? hmmm no wolałbym nówkę. Chyba, że miałbym 100% pewności, że używka jest w bardzo dobrym stanie

Napisano

3x7 to teraz chyba tylko w używkach z "epoki" lub w makrokeszach. Do niczego normalnego teraz nie montuje się takiego czegoś.

A jeśli chodzi 3x8 vs 3x9 to części wcale nie są droższe, tylko tańsze i łatwiej dostępne. Najwyższe manetki ogólnodostępne pod 8s to chyba Alivio M410 (nic innego nie przychodzi mi do głowy). Trwałość jest praktycznie taka sama, a jak będziesz jeździł np na 2 lub 3 łańcuchy to nawet nie zauważysz różnicy.

Napisano

"Amortyzator" XCR, którego przy konkurencji ciężko nazwać amorkiem. Cały osprzęt gorszy od Meridy i trochę lepszy od Kellysa.

Hamulce M446 może i nie są złe, ale demonami też nie są.

Napisano

@acocieto

Jeżeli w tej cenie to na allegro są bardzo fajne używki.

Jeżeli chcesz koniecznie nowe to ten Unibike jest bardzo rozsądną propozycją.

Napisano

Więc dobrze wybrałem. Jeszcze dopytam sprzedawce www.laks.pl czy wysyłają rower przygotowany do użytkowania i z przeglądem zerowym ( chyba tak to się nazywa ).

Napisano

Oba modele są znacznie gorsze od proponowanego unibike. Właściwie oba amortyzatory są najniższej półki jednak jak już wskazać lidera to z pewnością XCR-a można polecić , osprzęt rzędem alivio/turney nie powala dlatego jeśli miałbym wybierać spośród rowerów na tarczach to bez wątpienia wybrałbym unibike. Ale otwierając drogę na v-ki zastanowiłbym się raz jeszcze nad powyższą merdidą (V-brake 2011) - korba octalink , amortyzator powietrzny , napęd deore/deore xt to jak na tą półkę cenową bardzo dobra propozycja. Z pewnością byłby bardziej stabilny od powyższych modeli które były przedstawiane (mowa o meridzie). Ewentualnie jak szukasz czegoś starszego to mogę dać Ci namiar na sklep w którym znajdują się modele kellys-a z lat 2008-10 chociaż na pierwszym rzut oka tam ramy rzeczywiście papierowo wyglądają.

Napisano
Krossy odpadają.
Czemu krossy odpadają? Ten hexagon to może nie jest najlepsze rozwiązanie, ale taki level już bardziej..http://www.goride.pl/kross-level-a5-2012-p-73.html
Napisano

@Bartosz111

Jeżeli chcemy tarcze to OK, ten Kross jest niezłym rozwiązaniem. Ale jeśli mówimy o Hexagonach to już różowo nie jest.

Jeżeli ktoś nie potrzebuje tarcz to ta Merida jest wg mnie bezkonkurencyjna.

Napisano

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i dyskusje w wątku. Jestem w 90% zdecydowany na tę maride. Przeglądałem jeszcze inne wątki i polecany był model Kross A6 V-brake. Z tym, że w postach z Maja ktoś podał cene poniżej 2000zł, a teraz znalazłem za minimum 2300zł. Albo słabo szukam, albo teraz jednak nie jest najlepszy moment na kupowanie nowego roweru? Bo już nie czaje?.

Napisano

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i dyskusje w wątku. Jestem w 90% zdecydowany na tę maride. Przeglądałem jeszcze inne wątki i polecany był model Kross A6 V-brake. Z tym, że w postach z maja ktoś podał cene poniżej 2000zł, a teraz znalazłem za minimum 2300zł. Albo słabo szukam, albo teraz jednak nie jest najlepszy moment na kupowanie nowego roweru? Bo już nie czaje?.

 

jak nie masz wygórowanych wymagań to może ten niedrogi napęd 3x8

 

Mbike - Producent rowerów - MBIKE AVENGER 26

 

Mbike - Producent rowerów - MBIKE AVENGER 26

 

 

 

MBIKE AVENGER 26 r.17 GREEN -15% + KURIER GRATIS

 

jak nie masz wygórowanych wymagań to może ten niedrogi napęd 3x8

 

Mbike - Producent rowerów - MBIKE AVENGER 26

 

 

 

 

 

MBIKE AVENGER 26 r.17 GREEN -15% + KURIER GRATIS

Napisano
Ale jeśli mówimy o Hexagonach to już różowo nie jest. Jeżeli ktoś nie potrzebuje tarcz to ta Merida jest wg mnie bezkonkurencyjna.
zgadzam się z tobą

 

Przeglądałem jeszcze inne wątki i polecany był model Kross A6 V-brake. Z tym, że w postach z Maja ktoś podał cene poniżej 2000zł, a teraz znalazłem za minimum 2300zł.
za 2300 to można nabyć krossa level a6 na tarczach, jeżeli chcesz na v-kach bierz tamtą meride.

KROSS 2012 - KROSS Level A6 2012 - KROSS

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...